• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Leilaz
    Emelie8409 skrev 2011-01-05 18:20:45 följande:
    Det du/ni gått igenom låter ju inte ett dugg bättre!! Vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången!

Nä, det ska bli skönt att göra ett VUL, som en bekräftelse på att det faktiskt är någon där inne, och att den lever!! Så det inte blir som sist, eftersom jag då hade fått missfall tidigare men det upptäcktes inte förrän på ultraljudet i v 18 eftersom kroppen inte hade stött bort det döda fostret. Men som sagt, nu hoppas vi på tredje gången gillt!! =)
    Precis plussat också, gravid med nr 3 Glad Beräknat 6 sep!

Kommer kräva VUL den här gången också eftersom graviditet nr 2 slutade ungefär som för er Gråter. Kände en oro i kroppen och ringde och bad att få komma och kolla och fanns inget foster, det kan tydligen återbildas på nåt sätt. Var då i v 13 efter den "säkra" perioden så vi hade precis berättat för alla. Blev skrapning men blev som tur var gravid med andra barnet efter bara 2 månader. Fick VUL med barn nr 2, alltså grav. nr 3.

Vi bor i hus på landet i Småland. Rött hus med vita knutar i underbar miljö med hagar och skog runt. Älskar att bo här! Hus byggt -91, lite att fixa med såklart men inga större ingrepp som behövs även om jag skulle vilja byta kök (ja till och med byta plats på kök och vardagsrum men det är en annan historia). Tomt på ca 2500 kvm. Huset är på ca 150 kvm. 

Ska bli kul att följas åt och se hur det går för alla Flört.
  • Emelie8409

Grattis Leilaz! Ja, som sagt, vi kommer också begära VUL för jag vägrar gå igenom samma sak som sist i onödan.

• Renni

Grattis & välkommen leilaz..

Jag har också gått igenom en ofosterlig graviditet. Fostret hade tillbaka bildats i ett mycket tidigt stadie men upptäcktes inte förens vecka 11. Dock behövde jag ej skrapas, det räckte med cytotec.
    Jag blev gravid på andra försöket =)

Vi bor i ett hus i småland också. Vi är rätt så nyinflyttade. Så vi håller på med en hel del renovering nu.
    Kök & badrum ska bytas ut. Även lite tapetering & nya golv i sovrummen.
    Vi har tre sovrum på övervåningen.. =) Helt perfekt läge!!
    120 kvm & lika stort i källarn. (inredd källare)
    1300kvm tomt-..

• sleepingangels

Hej jag hoppar in här jag :)
    Ska ha första barnet nu i september.

Fick veta det i förrgår av läkaren på vårdcentralen!

Jag och killen tycker det ska bli jätte kul, spänande och läskigt!

• katzon
    knorrig skrev 2011-01-05 16:50:14 följande:

Jag börjar bli lite orolig för mina symtom har avtagit en del nu i några dagar.
    Fortfarande lite öm i brösten, på bröstvårtorna och liiite molande i tjejmagen då och då.

Någon fler än jag som nojig?

Japp!
    Fast det värsta är att man inte kan göra så mycket åt saken hur som helst, man får försöka vara positivt inställd och hoppas att allting kommer gå vägen.

Jag ringde BM idag och bokade en tid, jag avslutade med att säga att  "ja och så hoppas jag ju såklart att jag kommer det datumet och inte  behöver avboka.." då tyckte hon nog att jag var lite knäpp och svarade "så får du inte tänka, din inställning måste vara att allting kommer gå bra och så ses vi i februari"
  • knorrig
    katzon skrev 2011-01-05 19:11:12 följande:
    Japp!
    Fast det värsta är att man inte kan göra så mycket åt saken hur som helst, man får försöka vara positivt inställd och hoppas att allting kommer gå vägen.

Jag ringde BM idag och bokade en tid, jag avslutade med att säga att  "ja och så hoppas jag ju såklart att jag kommer det datumet och inte  behöver avboka.." då tyckte hon nog att jag var lite knäpp och svarade "så får du inte tänka, din inställning måste vara att allting kommer gå bra och så ses vi i februari"
    Ja, jag veeet egentligen att man inte kan göra något åt saken :)  Men det är ju knökfullt i huvudet av alla funderingar, känslor och f-ö-r-h-o-p-p-n-i-n-g-a-r om inte annat!
    Försöker verkligen att njuta av det här, för det är allra första gånger jag är gravid också Glad
  • Emelie8409

Är det någon som har bra koll på vad som gäller med träning under graviditeten?
    Jag vet ju att det är bra att träna men jag har en crosstrainer som jag brukar köra på, men då brukar jag köra en halvtimme och jag brukar ta ut mig ganska rejält, det är kanske inte så bra, eller? Jag vill ju inte riskera något!

• Izz

Nasj - jag har det otroligt jobbigt med ryggen med. Dock är det lättare för mig att stå upp än något annat. Gör ont när jag sitter och ligger. När jag går är det mer ett obehag och att jag känner något så att säga. Har dock inte varit så pass illa att jag behövt ta värktabletter.

Jobbar väldigt fysiskt och det är inte kul just nu... tur att jag har en förstående chef.

Hade planerat att ringa BM imorgon för inskrivning osv, men det var ju visst en röd dag.

• SannaM
    Emelie8409 skrev 2011-01-05 19:24:36 följande:
    Är det någon som har bra koll på vad som gäller med träning under graviditeten?
    Jag vet ju att det är bra att träna men jag har en crosstrainer som jag brukar köra på, men då brukar jag köra en halvtimme och jag brukar ta ut mig ganska rejält, det är kanske inte så bra, eller? Jag vill ju inte riskera något!
    Träna på! (Jag är träningsaktivisten här tror jag, har skrivit en del i trådar under Hälsa& kost också, även funderat på saker...) Crosstrainer är jätteskonsamt dessutom, inga stötar och hopp ju. Du ska inte ta ut dig så att du känner dig yr, illamående eller får en obehagskänsla i kroppen liksom, utan kör som du brukar. Tänk att du ska bibehålla kondisen under graviditeten så gott det går, inte förbättra den!

Missfall kan t.ex. inte påverkas/manas fram av träning! Har läst och frågat massor om det där, och det är verkligen ingen fara så länge du lyssnar på din kropp

Jag leder spinning och har fått ta det lite lugnare redan har jag märkt, blivit andfådd tidigare och en gång riktigt riktigt yr och illamående - då hade jag panik efteråt och trodde jag dödat vårt frö... så sedan dess ser jag till att lyssna bättre på kroppen och dra av motstånd om det känns för mycket!
  • NornaB

Jag önskar jag tränade! Lite promenader i skogen är all motion jag får! Men har ett väldigt fysiskt jobb som tar hårt på kroppen.... Kanske just därför borde jag träna mer!! Vet inte om det är rätt att börja träna när man är gravid...

Har precis berättat för min lillasyster att jag är gravid! Kunde inte hålla mig längre! Har berättat för min bästa kompis redan vid första svaga plusset i lördags Ska berätta för chefen på måndag då det behöver börja planeras för min föräldraledighet i god tid, och jag kommer att få HP och ta min semester innan den börjar, så jag kommer nog att va hemma redan från början av Juni! En hel sommar med mina 3 pojkar (4 om man räknar mannen)  innan bebis kommer

Har ni berättat för någon? 

Svar på tråden BF september 2011