• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y

Jag hänger gärna med er här i Septembertråden,

Är i vec. 4+3 enligt familjelivs uträkning och det stämmer då jag har stenkoll på min ÄL.Så barnet ska komma 11/9-2011.  Detta är mitt tredje barn och sambos första.
    Jag mår illa,är trött och brösten har växt "jippie" illamåendet klarar jag inte av så bra då jag aldrig mår illa annars,så det går inget vidare med maten. Ätit Folsyra B6 B12 i några månader nu,en svart burk med rosa ram.

• Majmamma1984

Här är det växtvärk iaf, men det kan visst vara väldigt olika från kvinna till kvinna o från grav till grav. Visst är det bland de värsta svar man kan få? Man vill ju veta! =)

Önskar att man var genomskinlig eller som en dator där man kunde se eller läsa allt som sker. Typ: 2011-01-06 kl. 11:03 Cellen har delat sig 1000 ggr. Livmoderns omfång har ökat med 5 mm. Status: OK.

• M y
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:58:32 följande:
    Känner alla ni andra av att det växer i livmodern, alltså några symptom på det? Jag känner ingentingRynkar på näsan
    Det ända jag märker av är att jag är trött och behöver äta på regelbunda tider.

Va roligt att vi har blivit så många här nu Glad
    Jag känner att det spänner och gör ont,typ som svag mensvärk. Det kännde jag inte med de andra två,så jag antar att det är olika från gång till gång. Fast med de mådde jag inte illa alls,nu mår jag illa så fort jag stiger upp och så några timmar framåt.
  • BettyBoop 123

Jo det vore så skönt. Försökte få ett tidigt vul då jag hade en kraftig äggledarinfektion för 6månader sen, men nej det rick jag inte Rynkar på näsan
    Vore så skönt att veta att det är som det ska...
    Tror jag kände av när ägget fäste och tycker väl därför att jag isf borde ha nån växtvärk eller nått, men känner inget alls.

• SannaM
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:58:32 följande:
    Känner alla ni andra av att det växer i livmodern, alltså några symptom på det? Jag känner ingentingRynkar på näsan
    Det ända jag märker av är att jag är trött och behöver äta på regelbunda tider.

Va roligt att vi har blivit så många här nu Glad
    Jag har haft mycket värk så påminner starkt om mensvärk, men något mildare liksom. Ibland vaknar jag på nätterna av det, och ibland känns det under dagen också. Jag brukar också ha mycket mensvärk i vanliga fall, vet inte om det hänger ihop? Alltså, om man är "känslig" i vanliga fall så är man det även som gravid?

Är också väldigt trött och har knappt något matsug.
  • SannaM
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 11:08:35 följande:
    Jo det vore så skönt. Försökte få ett tidigt vul då jag hade en kraftig äggledarinfektion för 6månader sen, men nej det rick jag inte Rynkar på näsan
    Vore så skönt att veta att det är som det ska...
    Tror jag kände av när ägget fäste och tycker väl därför att jag isf borde ha nån växtvärk eller nått, men känner inget alls.
    Min mamma hade massor av äggledarinfektioner i ungdomen och tydligen halvt igenvuxen i äggledarna - men hon har ändå varit gravid tre gånger, aldrig haft utomkveds och aldrig några missfall

Och vi får inte glömma att vi bara varit gravida i typ 3 veckor än... symptomen kommer
  • M y
    SannaMac skrev 2011-01-06 11:13:51 följande:
    Min mamma hade massor av äggledarinfektioner i ungdomen och tydligen halvt igenvuxen i äggledarna - men hon har ändå varit gravid tre gånger, aldrig haft utomkveds och aldrig några missfall

Och vi får inte glömma att vi bara varit gravida i typ 3 veckor än... symptomen kommer
    Jag skulle precis skriva det,symptomen kommer och då lär vi önska att vi mådde som vi gör nu. Nu ska vi njuta och glädjas,för länge fram lär vi alla ha symptom så det räcker och blir över Skrattande
  • RonjaLi

Nu oroar ni er så där i onödan igen
    Kände i stort sett ingenting när jag väntade sonen, bara lite ömmande bröst. Illamåendet kom som sagt först i v. 12 och varade bara i några dagar. Var sjukt trött en period men inte så här tidigt.
    Det är inte många som känner växtvärk så här tidigt i grav. Embryot är ju bara några milimeter "stort".
    Den här gången har jag iofs ont i ländryggen och börjar känna av foglossning men det är för att jag fött ett barn och kroppen inte riktigt ät återställd från förra grav då jag hade sån jäkla foglossning så jag inte kunde gå!
    Men det började inte förren flera månader in i grav.

Oroa er inte för att ni inte har så mycket symptom! Var istället glada för att ni troligtvis kommer ha en lätt graviditet

Svar på tråden BF september 2011