• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Äntligen dax

Hej tjejer!

Jag måste tyvärr lämna den här tråden. Var på VUL ikväll och graviditeten visade sig ha avstannat för några veckor sedan. . Blir besök på kvinnokliniken imorgon och förhoppningsvis får jag hjälp att starta igång en blödning eftersom kroppen uppenbarligen inte fattat att fostret är dött. Ni kan ju ta bort mig ur listan om det går.

• sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-22 19:26:46 följande:
    Hej tjejer!

Jag måste tyvärr lämna den här tråden. Var på VUL ikväll och graviditeten visade sig ha avstannat för några veckor sedan. . Blir besök på kvinnokliniken imorgon och förhoppningsvis får jag hjälp att starta igång en blödning eftersom kroppen uppenbarligen inte fattat att fostret är dött. Ni kan ju ta bort mig ur listan om det går.
    Gud stackare!
    Hoppas det kommer gå bra för dig. lycka till!

Kramar!
  • Isolde11

Äntligen Dax: Jag beklagar verkligen. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Styrkekramar till dig.

Har varit något inaktiv här på ett tag. Har inte hänt så mycket gällande graviditeten och har knapt hunnit tänka kring den heller. Väntar som mest på RUL. Går in i v. 16 nu och allt flyter som bara på som det ska. Hur har ni andra det?

• Pearl22

Äntligen Dax: Nej, vad tråkigt :( Hoppas ni kan ta er igenom detta på bästa sätt... Stor styrkekram till dig!

Jag var på RUL idag och allt såg bara fint ut! Ser ut som vi väntar en pojke denna gång och mitt BF blev bara flyttat 1 dag bakåt, det nya är alltså 21/7. Annars mår jag lika bra som vanligt. Har haft en hemsk eftermiddag och kväll idag dock då dottern fick hög feber och tungt att andas. Efter besök på först vårdcentralen, sen barnmottagningen och efter det akuten x 2 så fick hon till slut diagnosen förkylningsastma. Nu ligger hon äntligen och sover i sin säng sedan en halvtimme tillbaka, och andas lättare efter dubbla inhalationer Ventoline.

• Höstflickan83
    Äntligen dax skrev 2011-02-22 19:26:46 följande:
    Hej tjejer!

Så tråkigt att höra :( Hoppas att det ska gå bra idag på kvinnokliniken och att ni tar er igenom detta på bästa sätt. Håller tummarna att ni snart är på banan igen!
    Pearl22 skrev 2011-02-22 23:26:42 följande:
    Äntligen Dax: Nej, vad tråkigt :( Hoppas ni kan ta er igenom detta på bästa sätt... Stor styrkekram till dig!

Jag var på RUL idag och allt såg bara fint ut! Ser ut som vi väntar en pojke denna gång och mitt BF blev bara flyttat 1 dag bakåt, det nya är alltså 21/7. Annars mår jag lika bra som vanligt. Har haft en hemsk eftermiddag och kväll idag dock då dottern fick hög feber och tungt att andas. Efter besök på först vårdcentralen, sen barnmottagningen och efter det akuten x 2 så fick hon till slut diagnosen förkylningsastma. Nu ligger hon äntligen och sover i sin säng sedan en halvtimme tillbaka, och andas lättare efter dubbla inhalationer Ventoline.
     Vad skönt att ha fått vara på RUL och veta att allt står bra till! :) Hur känns det att det mest troligt är en pojke? Roligt att få en av varje?
    Vad jobbigt att lilla dottern hade det så tufft med andningen, hoppas hon ska piggna på sig!

Jag märker knappt nåt av graviditeten just nu. Tycker själv att jag är hur liten som helst om magen, men inser ju att den i alla fall är större än innan graviditeten, men stor är den inte. Går in i vecka 18 imorgon. Fick ringa barnmorskan igår och blev beordrad liggande vila resten av veckan då jag bar två alldeles för tunga matkassar och gjorde illa mig massor. Magen och ryggen värker, men hon sa att det med största säkerhet inte varit nån fara för barnet utan att det var bara mig själv jag skadat. Jag har bäckensmärta sedan innan graviditeten (haft det i snart 6 år utan att någonsin ha varit gravid) så jag antar att jag är otroligt mycket känsligare i bäckenet nu i och med graviditeten. Hoppas på att vilan ska hjälpa och att dagarna springer fort fram. RUL på torsdag nästa vecka!!

Hur mår ni andra? 
  • Saufi

Äntligen dax:  Styrkekramar till dig! Det blir er tur snart igen ska du se! Sköt om dig... det verkar inte gå att ta bort det som man lagt som tilläggskommentar i första inlägget, jag kan ju uppdatera listan och då ta bort dig om du vill, men du kommer stå kvar på dom gamla listorna...

Slania: Kul med RUL, var den nya avdelningen för specialtistmödravården fin?

Här händer det inte mycket känns det som. Jag har slutat att må lika illa, men känner inte så myckat av graviditeten alls istället. Det är nästan så att jag skulle kunna tro att jag är inbillningsgravid om det inte var för att jag faktiskt varit på VUL;) Det som stör mig lite just nu är att jag har lite högre puls och känner av en del extraslag.

• Pearl22

Höstflickan83: Det känns rätt skoj faktiskt! Det hör väl lite till "kärnfamiljen" att man ska ha en av varje Han kommer få dras med en hel del rosa grejer såsom babysitter osv, men det ska nog gå bra det med
    Dottern andas mycket bättre idag sedan hon fått börja ta sin astmamedicin. Hon har dock varit väldigt trött, men det kanske inte är så konstigt då hon har en hel del sömn att ta igen från de senaste dagarna.

Saufi: Mja, väntrummet var väl helt okej. Kändes modernt och så. Men själva undersökningsrummet tyckte jag kändes mörkt och trist. Det var typ bara en brits, ultraljudsapparaten och en stor plasmaskärm på väggen typ. Nog för att det kanske inte behövs så mycket mer just i detta undersökningssyfte, men lite dekorationer tror jag skulle göra mycket för helhetskänslan ändå.

• Höstflickan83
    Pearl22 skrev 2011-02-23 21:40:05 följande:
    Höstflickan83: Det känns rätt skoj faktiskt! Det hör väl lite till "kärnfamiljen" att man ska ha en av varje Han kommer få dras med en hel del rosa grejer såsom babysitter osv, men det ska nog gå bra det med
    Dottern andas mycket bättre idag sedan hon fått börja ta sin astmamedicin. Hon har dock varit väldigt trött, men det kanske inte är så konstigt då hon har en hel del sömn att ta igen från de senaste dagarna.

Saufi: Mja, väntrummet var väl helt okej. Kändes modernt och så. Men själva undersökningsrummet tyckte jag kändes mörkt och trist. Det var typ bara en brits, ultraljudsapparaten och en stor plasmaskärm på väggen typ. Nog för att det kanske inte behövs så mycket mer just i detta undersökningssyfte, men lite dekorationer tror jag skulle göra mycket för helhetskänslan ändå.
    Ja, man kan ju inte köpa allt nytt bara för att det blir olika kön, det blir kanske lite väl dyrt. Men några nya kläder får han säkert ;) Det blir hur som helst jättebra, oavsett om han sitter i en rosa babysitter eller ej! :)

Vad skönt att hon är bättre. Kanske kan det vara så att hon blir trött av medicinen också? Inte bara av att hon har lite sömn att ta igen? 
  • Pearl22
    Höstflickan83 skrev 2011-02-24 12:46:50 följande:
    Ja, man kan ju inte köpa allt nytt bara för att det blir olika kön, det blir kanske lite väl dyrt. Men några nya kläder får han säkert ;) Det blir hur som helst jättebra, oavsett om han sitter i en rosa babysitter eller ej! :)

Vad skönt att hon är bättre. Kanske kan det vara så att hon blir trött av medicinen också? Inte bara av att hon har lite sömn att ta igen? 
    Nja... Vi fick åka in på barnmottagningen igen idag, då hon fått hög feber igen och tycktes ha ont och var allmänpåverkad. Visade sig att hon har dubbelsidig öroninflammation, som om det inte räckte med förkylningsastman! *suck* Men nu går hon på penicillin så nu ska det väl ändå vända tycker jag! Kändes helknäppt att ge henne massa olika mediciner nu ikväll innan läggning, men vad gör man? På läkarens ordination skulle hon ha Kåvepenin, Alvedon, nässpray och astmaspray för att hon skulle ha så bra förutsättningar som möjligt för att sova gott inatt.
  • Höstflickan83
    Pearl22 skrev 2011-02-24 20:03:26 följande:
    Nja... Vi fick åka in på barnmottagningen igen idag, då hon fått hög feber igen och tycktes ha ont och var allmänpåverkad. Visade sig att hon har dubbelsidig öroninflammation, som om det inte räckte med förkylningsastman! *suck* Men nu går hon på penicillin så nu ska det väl ändå vända tycker jag! Kändes helknäppt att ge henne massa olika mediciner nu ikväll innan läggning, men vad gör man? På läkarens ordination skulle hon ha Kåvepenin, Alvedon, nässpray och astmaspray för att hon skulle ha så bra förutsättningar som möjligt för att sova gott inatt.
    Men nej! Vad tråkigt att höra. Stackars lilltjejen :/ Dubbelsidig öroninflammation också, det som gör så ont! :/
    Hoppas verkligen att medicinerna hjälper nu så att hon får sova ordentligt så att hon snart blir piggare! Skickar lite kryapådig-tankar till henne! 
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå