• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Höstflickan83
    Äntligen dax skrev 2011-01-25 19:51:18 följande:
    Ok, då är det ju ett tag kvar för min del. Är säkert lite för tidigt att gå och vänta på massor av symtom. Tycker mig minnas att illamåendet och tröttheten inte kom direkt förra gången heller.
    Det är ju inte lika för alla personer heller kan jag tänka, men jag skulle inte oroa mig för uteblivna symtom sådär tidigt. Jag har aldrig varit gravid förut så jag har inget att jämföra mot vad gäller tidigare graviditeter. Men mysigt med ett ultraljud om fyra veckor, då kan du åtminstone lugna nerverna lite :) 
  • Isolde11

Jag hade inte heller särskilt mkt känningar eller symptom innan v. 7/8- förutom spända och ömmande bröst.

Har du bokat privat UL, Äntligen Dax?

• Äntligen dax
    Höstflickan83 skrev 2011-01-25 19:53:38 följande:
    Det är ju inte lika för alla personer heller kan jag tänka, men jag skulle inte oroa mig för uteblivna symtom sådär tidigt. Jag har aldrig varit gravid förut så jag har inget att jämföra mot vad gäller tidigare graviditeter. Men mysigt med ett ultraljud om fyra veckor, då kan du åtminstone lugna nerverna lite :) 
    Det är sant att det inte är lika och såvitt jag förstått olika mellan graviditeterna också. Har en kompis som kräktes konstant i 12 veckor med första barnet och inget med andra. Jag har varit gravid och fått missfall i v. 10 och då hade jag verkligen inga symtom alls. Mådde precis som vanligt. Under den graviditeten som gick vägen mådde jag mycket sämre så det är nog den jämförelsen jag gör. Fast jag vet att det inte behöver vara så.
  • Äntligen dax
    Isolde11 skrev 2011-01-25 19:55:09 följande:

Jag hade inte heller särskilt mkt känningar eller symptom innan v. 7/8- förutom spända och ömmande bröst.

Har du bokat privat UL, Äntligen Dax?

Ja, jag bokat ett tidit VUL på Norrlandskliniken. Behöver få en bekräftelse på att det finns något där inne. Maken tycker att det är onödigt men jag är en väldigt orolig person så han insåg till slut att det skulle vara bra för mig. Jag känner mig dock mycket lugnare och tryggare den här graviditeten måste jag säga. Avundas er som snart avklarat första trimestern. Sedan blir det så mycket bättre
  • Höstflickan83
    Äntligen dax skrev 2011-01-25 21:05:00 följande:
    Det är sant att det inte är lika och såvitt jag förstått olika mellan graviditeterna också. Har en kompis som kräktes konstant i 12 veckor med första barnet och inget med andra. Jag har varit gravid och fått missfall i v. 10 och då hade jag verkligen inga symtom alls. Mådde precis som vanligt. Under den graviditeten som gick vägen mådde jag mycket sämre så det är nog den jämförelsen jag gör. Fast jag vet att det inte behöver vara så.
    Då förstår jag att du jämför och letar symtom även om det som sagt inte behöver vara lika. Jag hoppas att tiden går fort fram till ultraljudet så att du kan slappna av sedan! Jag ska hålla en tumme åt dig! ;)
  • Knottet1

Mina tre graviditeter har varit väldigt olika så här långt. Första kräktes jag konstant och tappade flera kilo innan det vände efter fyra månader. Med tvån kräktes jag hela garviditeten men bara på morgonen. Nu under trean mår jag mest illa och har endast kräkts några fåtal gånger. Tröttheten har oxå varierat. Jag känner mig tröttare för varje graviditet. Men det tror jag beror på att jag har fler att ta hand om under själva graviditeten. Inskrivning  hos BM för min del i morgon. Det blir samma BM som med dom tidigare barnen, det känns bra då hon känner till mina tidigare graviditeter och dom problem jag hade under förra så jag vet att jag kan få den hjälp jag behöver.
    Det vore trevligt att träffas någon gång fram över och ta en fika.

• Mearlin

Äntligen Dax: Spännande med tid för VUL! Har du skrivit in dig på Norrlandskliniken eller kommer du bara göra VUL där?

Är helt galet att tiden går så fort, redan 30 % av graviditeten gjord, och då har det inte börjat synas något än. Börjar förstå dem nu som säger att tiden går fort och att man ska försöka hinna med att njuta.
    Ska berätta på jobbet på måndag, känns lite nervöst, men ändå inte.. Har ni berättat på era jobb?

• Äntligen dax
    Mearlin skrev 2011-01-29 10:21:58 följande:
    Äntligen Dax: Spännande med tid för VUL! Har du skrivit in dig på Norrlandskliniken eller kommer du bara göra VUL där?

Är helt galet att tiden går så fort, redan 30 % av graviditeten gjord, och då har det inte börjat synas något än. Börjar förstå dem nu som säger att tiden går fort och att man ska försöka hinna med att njuta.
    Ska berätta på jobbet på måndag, känns lite nervöst, men ändå inte.. Har ni berättat på era jobb?
    Jag är kluven beträffande byte av hälsocentral. Skulle gärna gå på MVC där men jag vet inte om jag vill byta läkare. Har en jättebra läkare på min VC och en pågående utredning om mina magbesvär så det känns väldigt dumt att byta mitt i processen. Ska kolla upp om det går att bara byta MVC.

Är i v 5+0 idag och kan inte hålla med om att tiden går fort, hihi. Tycker den sniglar sig fram. Men jag minns att det gick väldigt fort när man passerat några av de mer kritiska hållpunkterna. Kommer nog att berätta för familjen efter VUL om allt ser bra ut.
  • sleepingangels

Jag har varit på mitt första MVC besök nu!
    Min BM var helt underbar och bäst på att ta blodprov! Det kändes ingen ting!
    Är så glad att jag valde att gå i Umedalen! Frågade om dom hadde 3D UL och det har dom. Men vet inte om vi ska göra det Jimmy vill inte men vi får se :) Västa besök är veka 12 och då är jag i veka 15! Länktar till det :)

• Saufi

Mearlin: Jag var tvungen att berätta på mitt jobb på en gång då jag inte kan jobba med vissa saker som gravid. Känns ju inte så kul att behöva göra det, men hade inte mycket till val...

Sleepingangels: Kul att du trivs med din BM, det är ju superviktigt! Dom har väl inte 3D ultraljud på umedalen? Visst menar hon på sjukhuset?

Knottet 1: Tycker oxå det bore kul med en fikaträff så småningom, kanske vi får vänta några veckor till så att alla är "officella".

Imorrn går jag in i vecka 11, sakta men säkert går detf ramåt;)

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå