• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Sejda79
    Saufi skrev 2011-01-29 21:12:08 följande:
    Imorrn går jag in i vecka 11, sakta men säkert går detf ramåt;)
    Jag går också in i vecka 11 imorgon Längtar tills vecka 12 är över, då känns det som att man kan andas ut lite.
  • Zaran

Nu är jag inte så hajj på hur man ska skriva in sig på listan.. så kan någon hjälpa mig? :)

• Zaran

Just ja kanske borde skriva in att det är första barnet och bf blir 13 september enligt FL :)

• sleepingangels
    Saufi skrev 2011-01-29 21:12:08 följande:
    Sleepingangels: Kul att du trivs med din BM, det är ju superviktigt! Dom har väl inte 3D ultraljud på umedalen? Visst menar hon på sjukhuset?
    Jag vet inte jag frågade om dom hade 3D och då sa hon att dom hadde det. men hon kanske mena sjukhuset det vet jag inte.
  • Äntligen dax

Får man välja 3D-ultraljud nuförtiden? När jag var gravid förra gången fick man bara göra 3D om det var något speciellt, typ att de misstänkte någon missbildning. Vore riktigt kul att få testa måste jag säga

• sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:21:15 följande:
    Får man välja 3D-ultraljud nuförtiden? När jag var gravid förra gången fick man bara göra 3D om det var något speciellt, typ att de misstänkte någon missbildning. Vore riktigt kul att få testa måste jag säga
    Jag fråga och vi får välja :) Men min pojkvän vill inte göra 3D men det vill jag :P
  • Äntligen dax
    sleepingangels skrev 2011-02-01 10:37:22 följande:
    Jag fråga och vi får välja :) Men min pojkvän vill inte göra 3D men det vill jag :P
    Åh, va kul!!! Du får övertala honom helt enkelt
  • sleepingangels
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:45:22 följande:
    Åh, va kul!!! Du får övertala honom helt enkelt
    Ja eller hur! Han tycker dok att bliderna är för läskiga men jag ska nog över talla han :P
  • Pearl22
    Äntligen dax skrev 2011-02-01 10:21:15 följande:
    Tyvärr är det vad jag förstår väldigt svårt att få till bra bilder på 3D UL. På mig provade de vid 2 olika tillfällen under förra graviditeten och ingen av gångerna lyckades de få några bra bilder. Ena gången var bebisens hand i vägen och andra gången låg hon så knäppt att det inte gick av den anledningen. Jag blev jättebesviken då jag verkligen hade hoppats på att få en fin 3D-bild menmen...
  • Äntligen dax
    Pearl22 skrev 2011-02-01 14:28:11 följande:
    Tyvärr är det vad jag förstår väldigt svårt att få till bra bilder på 3D UL. På mig provade de vid 2 olika tillfällen under förra graviditeten och ingen av gångerna lyckades de få några bra bilder. Ena gången var bebisens hand i vägen och andra gången låg hon så knäppt att det inte gick av den anledningen. Jag blev jättebesviken då jag verkligen hade hoppats på att få en fin 3D-bild menmen...
    Ok, men vid vilken tidpunkt i graviditeten gjorde du? Har för mig att det är svårare när det blir trångt därinne. Könet borde iaf vara lättare att se tycker man.
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå