• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Immy

Grattis till vikt nergångerna alla!!:)

10veckors ren kur?! Får du det sundance kid?!

• Sundance Kid
    Immy skrev 2011-07-23 07:03:00 följande:
    10veckors ren kur?! Får du det sundance kid?!
    Så som det ser ut nu så är det 10 veckor som gäller, kan även sänkas eller höjas beroende på när jag når mitt mål. Varför skulle jag inte få det, och för vem? Förvånad
  • plopp76

Det rekomenderas väl 3 veckor utan inrådan av läkare. Tror att alla tillverkare av pulver endast får rekomendera 3 veckor. Men jag vet MÅNGA som kört ren kur i fler veckor, inkl jag själv. Men det viktiga är ju att man mår bra och inte lider av sin diet.

Jag tar vecka för vecka, är inne på min 4:e nu. Vägning imorgon. Just nu flyter det superbra och jag mår kanon. Men vissa dagar så känner jag mig inte kry i kroppen av dieten och då äter jag. Känner att det inte behöver vara svårare än att lyssna på kroppens signaler.

En del blir ju väldigt hårda i magen och det tycker jag att man ska vara uppmärksam på. Just kroppens egna signaler. Andra blir yra och deprimerade. Då måste man ju hantera det och lösa det.

Men mår man bra och det fungerar, så är det nog för de allra flesta ingen fara att köra mer än 3 veckor Glad

• Sundance Kid
    plopp76 skrev 2011-07-28 13:31:01 följande:
    Det rekomenderas väl 3 veckor utan inrådan av läkare. Tror att alla tillverkare av pulver endast får rekomendera 3 veckor. Men jag vet MÅNGA som kört ren kur i fler veckor, inkl jag själv. Men det viktiga är ju att man mår bra och inte lider av sin diet.

Jag tar vecka för vecka, är inne på min 4:e nu. Vägning imorgon. Just nu flyter det superbra och jag mår kanon. Men vissa dagar så känner jag mig inte kry i kroppen av dieten och då äter jag. Känner att det inte behöver vara svårare än att lyssna på kroppens signaler.

En del blir ju väldigt hårda i magen och det tycker jag att man ska vara uppmärksam på. Just kroppens egna signaler. Andra blir yra och deprimerade. Då måste man ju hantera det och lösa det.

Men mår man bra och det fungerar, så är det nog för de allra flesta ingen fara att köra mer än 3 veckor Glad
    Tror det är olika, vissa rekommenderar 2 veckor medans vissa sträcker sig upp till 3-4 veckor utan läkarrådgivning. De skriver nog så mest för att kunna dra sig undan allt vad ansvar heter OM någon skulle bli allvarligt sjuk under en VLC diet. Sen tror jag att rekommendationen riktar sig till människor med följdsjukdomar av övervikten, inte till "friska tjockisar" så att säga. Det är i alla fall mina tankar om det där, men jag kan ju vara ute och cykla =)

Jag vet om flera vänner till mig och mina föräldrar som har kört på ren kur i upp emot 20 veckor utan läkarkontroller och de är friska och smala idag, men jag kommer precis som du att ta vecka för vecka och lyssna på min kropp under tiden. Minsta tecken på att någonting inte stämmer så kommer jag att avbryta eller göra som dig och äta någonting just den dagen. "I värsta fall" besöka läkare om det blir allvarligt. Jag må vara tjock men jag tänker inte riskera mitt liv eller min hälsa i ett försök att gå ned i vikt snabbare och lättare än "vanligt" Glad

Yrsel beror väl oftast på vätskebrist, om den är kortvarig? Kroppen behöver sitt vatten, speciellt nu under sommaren när solen gassar på och man inte alltid kommer ihåg att dricka.

Hoppas vägningen går bra senare idag, du får gärna meddela oss om resultatet!
  • Immy

Jag kan bara önska lycka till!! Starkt av er att orka med så länge!! Jag är glad att jag fixade 2veckors ren kur!!;) är själv inne i en dålig svacka!! Men så länge jag tränar o inte går upp är det ju lungt!!:)

• Veronica1984

Invägning idag!
    -0... ingenting.. men hallå, helde det än + på vågen!
    Dock vägde jag mig med kläderna på idag så kanske nått hekto - iaf ^^
    Lycka till ni andra!

• mamma G

Vilken peppande tråd!!! Jag har precis köpt hem ett startpaket modifast, men har lite kvar av mina diet-shake som jag ska ta slut på innan jag börjar.
    Jag är sjukt imponerad av era resultat och hoppas själv på bra resultat med. Gick ner en del i våras, men sen det blev sommar och semester har jag stårr stilla, både vad gäller vikten och motivationen...
    Jag återkommer när det är dags för mig att köra!!!  

• plopp76

Sundance kid: Ja, precis, det är nog olika hos alla tillverkare.

Jag skrev att jag kör ren kur... det gör jag inte, tänkte inte på min formulering :)  Jag ser det som ren kur för det är inte ett riktigt mål mat som jag kompletterar med. Jag tar en shake på morgonen, sen går jag en långis med hundarna. Faktiskt så går vi en mil varje morgon. Skönt!

Sen kring lunch tar jag en shake eller en pudding. Till puddingen har jag lite tinade hallon... MUMS! Och som middag vid 16-17 kör jag två kokta ägg och keso med lite bär (eller ett kokt ägg och en halv burk tonfisk blandat med keson, lite kryddor med så klart.), sen är det en shake eller pudding igen vid 19-20.

Jag har en tendens att bli så hungrig på kvällen och det är då mitt skåpätande sätter igång. Så för mig fungerar detta bra. Jag får in mig lite innan vi går ut på morgonen, sen lite lunch. Att äta äggen och keson blir min möjlighet att få tugga och så håller dte igång magen. Sen kvällsmålet blir istället för skåpätande.

Jag har tidigare kört ren kur, men då tappade jag kontrollen efter 1,5 vecka. Blev nästan besatt av att leta efter nåt att äta i skåpen. Nu har jag hållit ut i 4 veckor idag, så detta passa mig bättre. PLUS att om jag blir bortbjuden på middag eller nåt så är det inte någon katastrof för magen heller, den slår inte bakut eftersom jag äter lite vanlig mat varje dag.

Invägningen idag gav 0,9 kg. Jag måste vara nöjd, visst måste jag? Jo, det ska jag vara :) Man vill så mycket mer, men å andra sidan så hade jag gått UPP 0,9 varje vecka under lång tid... då skulle jag ju se ut som ett hus. Jag tänker att det tagit LÅNG tid att lägga på sig, då kan det ju få ta lite lagom tid att gå ner.

Men ser jag det då på 4 veckor, som det blir idag, så är det ju 6,4 kg. Så då känns det inte lika dåligt! Det är ju 1,6 kg per vecka. DET skulle ju vara helt ok om det fortsatte med :)

Pepp till er alla!

• plopp76

MÅSTE bara säga en sak...

Vaniljpuddingen med lite tinade hallon... GALET gott! Som efterätt :) Och av nån anledning känner jag mig mättare med puddingen än med shakerna. Nu rusa till jobbet!

• Sundance Kid
    plopp76 skrev 2011-07-29 09:33:30 följande:
    Invägningen idag gav 0,9 kg. Jag måste vara nöjd, visst måste jag? Jo, det ska jag vara :) Man vill så mycket mer, men å andra sidan så hade jag gått UPP 0,9 varje vecka under lång tid... då skulle jag ju se ut som ett hus. Jag tänker att det tagit LÅNG tid att lägga på sig, då kan det ju få ta lite lagom tid att gå ner.
    Det är jättebra! Precis som du säger vill man så gärna att det ska stå mer, men t.om. ett hekto ner i vikt är bättre än ett plus på vågen tycker jag. Lätt att bli otålig och ge upp när det går för långsamt ibland, men det är bara att hålla ut :)
Svar på tråden Modifast(are)