Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Hej Alla Augustimammor!!!

Igår var jag på RUL!! Allt såg jättebra ut!! Fick även reda på att det är en liten FLICKA som växer och sprattlar i min mage!! Såååå LYCKLIG!!
    Självklart delar jag gärna med mig en bild på TÖSABITEN!!

V. 19 och BF 13 Augusti 2011!!
  • Nicki2011
    Ninakarolina skrev 2011-03-17 16:22:21 följande:
    fick BF idag 13 august med :).
    Vad kul!!! Hoppas att det är en turdag!!!Glad

GRATTIS TILL DIN LILLA TÖS!!{#emotions_dlg.flower}
  • Nicki2011

Hej tjejer!!!
    Har tittat och beundrat era fina magar! ...Så nu tog jag mod till mig jag också!!Glad
    Går in i v. 22 nu!!! Men magen är jättestor redan!!Gravid
  • Nicki2011
    SandraP1990 skrev 2011-04-17 10:48:00 följande:
    jag måste bara berätta en underbar grej=) skrev juh här för ett tag sen att min moderkaka låg i framvägg att jag känner små sparkar men dom e väldigt små, i går helt bara såå, då kunda jag känna riktiga ordentliga sparkar som jag t.o.m kunde känna svagt på utsidan, vad har hänt moderkakan kan väl inte flyttas bara så lr? å bebben kan väl inte bli grymt mkt starkare på bara någon dag??
    Åhhh, det finns alltså HOPP!!? Solig
    Jag känner rörelser inne i magen, men dessa sparkar alla så lyckligt skriver om lyser med sin frånvaro!
    Har moderkakan i framvägg jag också! Och har hört att vi även kommer att känna sparkar med att det kan ta längre tid!
    Jag går in i v. 24 (23+0) idag, så när känner jag dom!! *Otålig* Glad

Vad gulligt att pappan är engagerad! Min sambo läser just nu en bok "Du ska bli Pappa" , skriven av trebarnsfadern Dick Sundevall! Där våra karlar kan på ett lättasamt & skämtsamt sätt läsa om graviditeten, förlossningen & det nyfödda barnet!!
    Tycker min sambo är såååå gullig när han sitter med den där boken! Och ibland kikar upp och berättar saker! Tex hur man helst ska vagga bebisen i vagnen, osv...
  • Nicki2011

Jag läser här om ni som ska / har sökt havandeskapspenning!!
    Jag själv börjar nu bli riktigt orolig när jag hör att man kan få vänta 5 veckor innan man får det beviljat, -om man ens får det!?

Själv har jag sen ca 4 vckor så VANSINNIGT ont i ryggen (korsryggen.) Hela tiden!!
    Det blir värre när jag går länge! Och då menar jag mer än 20 min!  Efter en sån promenad kan jag knappt komma upp ur soffan eller vända mig i sängen på nätterna! Jag får också extra ont även annars när jag sitter i soffan och på nätterna när jag ligger!! Detta medför att jag blir sömnlös!! Rynkar på näsan
    Får även ofta håll/mjälthugg.

Därför känner jag att jag redan bör skriva en ansökan redan nu, för det lär ju bara bli värre! Tar det verkligen som hela 5 veckor att få ett JA ELLER nej?!
    Och får man från 60 dagar innan BF fram till 2 veckor innan BF? Avbryter ni er havandeskapspenning i samband med ev. planerad semester? Då lär det väl vara bättre att spara semetserdagar och bara nyttja de 2 sista veckorna?
    Ja, det är inte lätt det här, när det är mitt första barn och första gången jag har besvär med krämpor i mitt arbete! Jag vill ju stå ut ett tag till, men vill ha min HP beviljad i bakfickan i fall att jag inte står ut längre!

Jag jobbar på en förskola på småbarnsavdelning, så jag får väl knåpa ihop alla belastande moment!
    Kan tillägga att för exakt 1 år sedan gick min kollega till läkaren med sina ischiasbesvär. Hon blev direkt sjukskriven av vår företagsläkare, närmare 3 månader innan BF!

Håller tummarna att vi alla får möjlighet att få en värdig graviditet!!Solig

• Nicki2011
    Speck skrev 2011-04-27 20:18:27 följande:
    Mina bröst läcker inte, vafasiken är jag den enda eller? Obestämd 
    Haha... Här har du en till!! Inte en droppe!!! Är i v. 25...
    Men som någon nämde, vi ska nog vara tacksamma att vi slipper så länge som möjligt!Glad
    Tids nog kommer dom där mjölkdropparna nog....
  • Nicki2011
    Tejj skrev 2011-04-27 21:25:21 följande:
    Jag tillhör oxå en av dom lyckliga som inte läcker.... ännu.... går in i vecka 27 idag.... men har en liten gul "skorpa" precis på lilla hålet där mjölken kommer rinna ut.... så antar att det nån gång kommit ut en droppe eller två... men som stannat där... jag pillar inte bort den, med risk för att det sätter igång produceringen.... =)
    Glad Ja just ja, jag hade också en liten vit prick i ena bröstvårtan för några veckor sedan... Vem vet, det kanske var en intorkad droppe!!? Men jag knåpade bort den... Nästa gång kommer jag nog inte våga pilla bort den i tron att det kommer att SPRUTA bröstmjölk!! Haha...Skrattande
  • Nicki2011
    Tejj skrev 2011-05-04 18:54:35 följande:
    Har äntligen fått min ansökan om grav.penning BEVILJAD!!!! Skrattande Är inte så lite glad nu heller.... trodde jag skulle bli nekad då jag jobbar på förskola... men icke sa nicke... om lite mindre än 1 mån gör jag min sista dag på jobbet o då ska det bara latas o laddas inför dotterns nedkomst... Åååå så underbart.... att det sen är perfekt årstid att få barn o grav.penning på, det är ju alltid ett stort Plus Skrattande
    GRATTIS!!!{#emotions_dlg.flower}
    Jag jobbar också på förskola 1-3 år!! Jag skickde in i måndags och fått höra att det kan ta 5 veckor för handläggning!
    Men de ringde redan idag och ville ha kompl. uppg. från arbetsgivare. Tex om jag kan få omplacering o dyl!
    Kändes ju mindre skoj! Den dag jag ger upp för att jag har för ont, kan jag lova att jag även har ont på 3-5-årsgruppen.
    Min personalchef sa ju som så att "Det är inte så enkelt att omplacera...", så lite hopp har jag!!
    ...Och du gav mig hopp!!Glad
  • Nicki2011
    Tejj skrev 2011-05-04 21:20:12 följande:
    Min chef menade på att omplacering är inte till en annan barngrupp, utan isf mer med kontors arb.uppgifter, vilket jag inte kan göra då jag behöver en utbildning i detta, vilket dom inte ger för några veckors GP.... så svaret där från min chef blev blankt nej.... Sen ringde FK både till mig o till chefen för att få kompletterande svar ang. mitt jobb... o det gav ju ett bra resultat, så hoppas detsamma gäller dig =)
    Aha?!! Ja, inte tror jag att de har ett kontorsjobb åt mig!!! Haha...Skrattande
    Nu gav du mig ännu mer hopp!!
    Tack!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Nicki2011
    Gladalexander2011 skrev 2011-05-12 19:13:10 följande:

Magen vecka 24+3

Börjar ana mig en hormonrand även ovanför naveln men det syns mest under naveln

Vecka 23+0                                                                   Vecka 24+3

Tycker inte det har hänt så mycket de senaste 1,5 vecka :S magen har stannat upp tror jag
    Jag ser skillnad!!! Glad
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011