Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-07-28 00:12:38 följande:
    Nikki2011: Så gulligt av dig att ge en pappapresent. Här blir det inget åt gubben och det gör honom inget. Själv är han sämst på det där med presenter...
    Nä du, Momii, då ska han inget ha!!! Haha!!Skrattande
    Ifs så får han ju det finaste av allt! Er lilla efterlängtade bebis!!{#emotions_dlg.flower}
  • Nicki2011

Vänner till oss hade en liten korg som dom haft till sina barn som är ganska stora nu!
    "Ni får jättegärna låna den, om ni vill...", sa de. Först när jag såg tyget, tänkte jag nja.....
    Men så tvättade jag upp och strök, ...Och måste ju erkänna att den blev ganska söt! Passar ju perfekt de första 3 månaderna, när bebisen vill ligga trångt!
  • Nicki2011
    LYCKA82 skrev 2011-07-28 08:05:41 följande:
    En korg är ju kanonbra!! Är det hjul på den oxå kan man ju ha med den runt i huset/lägenheten. Bebis kommer nog sova jättebra där i... själv så har vi bara spjälsäng, men bebis får sova mellan oss oxå. Har köpt ett babynest som vi ska bädda i.. blir oxå lite trångt och skönt att sova i... Kan även ha den i vagnen.. kanonbra! se bild nedan.

Ja, det är hljul på korgen!!
    Jättebra att kunna dra runt, så att man har henne nära! Och självklart kommer hon att sova mellan oss! Skulle ju vara så smidigt när man ammar på natten!
    Babynest som ni har  är ju perfekt att ha och kunna bädda i! De vill ju ligga så trångt som möjligt! Och en sån är ju perfekt när man är rädd att man ska lägga sig över bebisen när man sover, eller att den vänder sig själv!

Apropå present till pappan håller jag helt & hållet med er!!! Det är vi som gör det största jobbet och ska med all rätt få en uppskattning för denna prestation!
    Min sambo är däremot jättefin på att visa uppskattning! Han kom t.ex. hem med en present den dagen jag gav honom det glädjande beskedet att jag hade ett Plus på teststickan!
    Så då är det ju naturligtvist roligt att visa uppskattning tillbaka! {#emotions_dlg.flower}
  • Nicki2011
    ZillyChili:
    Jag önskar Dig också STORT LYCKA TILL i morgon!!! Sååå spännande!!Nalle
    Förstår att du tyckte det var jobbigt att inte få komma in förrän kl. 10:00. Och då på fastande mage! Det skulle bli vääääldigt svårt för mig som har så svårt att sova på natten! I natt tex åt jag frukost kl 03:30! Ja, du hör ju! haha...Glad
    Sen kan jag sova en stund på morgonen/fm i stället!

Well we..... Det kommer säkert att gå jättebra för Dig  Zilly!!!! Glad
  • Nicki2011

Ansia:
    Jättefint! Tack för att du på påminde mig! Vi måste ta nya foton innan Lillan tittar ut!
    Denna gången nåt fint utomhus!!!Solig

• Nicki2011
    sognando sogni vero skrev 2011-08-05 00:48:24 följande:
    Själv har jag bara hört knakningen när vattnet har gått, inte annars av leder eller annat som andra här har beskrivit.
    En gång med varje barn alltså och då har ljudet varit mer inuti kroppen. Som när man håller för öronen eller är under vatten, dämpat liksom. Det är lika mycket ett ljud som en känsla och kanske därför så svårt att förklara. En vattenballong som det går hål i, en väldigt spänd sån... Äh blir ju bara mer och mer flummigt det här :D
    Ljudet kommer bara inifrån kroppen alltså, igenom magen...om det är fosterhinnan som ger vika på det sätt som för mig.
    Är det bebisens leder som knakar så kanske ljudet kommer ifrån något annat ställe, har inte varit med om det själv så vet inte :D men gissar att ljudet också då kommer ut närmsta ställe, dvs genom magen.
    Jag tycker du gör en svår beskrivning riktigt bra!! Jag kan nog känna och ta till mig i hur det känns.... Glad

Jag hörde någon beskriva att det där "vattnet -går-klicket" hördes/kändes ganska högt upp på mgen! Men det kanske är individuellt...
  • Nicki2011

Åhhh, STORT GRATTIS!!! Självklart har vi ju haft dig i våra tankar!! Riktigt söt´n pojke!!!!Baby
    ...men måste erkänna att jag blev lite tårögd & rörd, när jag såg bilden på Edvin med benen i bandage!
    Men verkar ju ändå så tålmodigt!! Vilken stark och duktig kille ni har!!!Solig

• Nicki2011
    sognando sogni vero skrev 2011-08-05 17:41:37 följande:
    åh ZillyChili, grattis! vilken sötis! bägge barnen här hemma utbrast i ett unisont "åååååh vad söt! vad har han gjort?" när de såg lille edvin, så alla sympatier från 2 små killar till edvin.

Nikki2011, vad skönt att beskrivningen gick hem, det var inte helt enkelt haha
    och är mycket möjligt att det låter ganska högt upp när man står upp men jag har ju legat ner och halvsovit så det är lite diffust exakt varifrån ljudet/känslan kommit ifrån Glad

sitter här med magen i knäet och försöker att låta bli att känna efter tecken, finns inga tecken att känna efter heller så min uppgift är ganska enkel för tillfället...hahaha
    nån som har lite mer action i buken som kan förgylla min dag och få mig att hålla kvar vid hoppet om att barnet faktiskt kommer ut någon dag? Äpple
    Haha! Skrattande
    Alltså, vill bara säga att jag gillar ditt sätt att skriva!!! Dina tankar och funderingar målar du ut på ett sånt skönt fantastiskt sätt!! Cool

Jag håller med, kan någon ge oss hoppet att detta bakverk har gäst klart någongång!? Jag har idag promenerat (Läs vaggat fram) vid vattnet vid "Café Våfflan" i Sigtuna för att liksom trigga igång det hela...  
  • Nicki2011

I dag när jag och min sambo hade fredagsmys med lunch & mjukglass på "Café Våfflan" i Sigtuna, passade vi på att ta lite bilder som kan vara skoj att ha kvar som minne!! Gravid

Här är en......

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011