Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Sognando Sogni vero:
    *Asg* Du är ju bara för skön!!!!! Jag döööör av skratt!!
  • Nicki2011
    sarungen skrev 2011-08-05 23:44:42 följande:
    Nikki2011: Gick in på din sida och kollade lite, vilken underbar press!! Glad Vet hur det är att ständigt få den där jäkla mensen när man så gärna vill få ett plus!
    Men åhhhh, TACK SNÄLLA!! Vad du gör mig glad!Glad

Ja, det sägs att man ska leva på hoppet! ...Men måste erkänna att jag hade tappat mitt! 
    Det var nog tack vare det, som gjorde att alla förväntningar & krav försvann... så att min egen kropp kunde sköta det själv i lugn & ro!!
    Jag är i allafall stolt & Jättelycklig!!Hjärta
  • Nicki2011

Jag har ju inte fött barn, men tycker det låter väldigt lågiskt att stå och föda! Därför har jag skrivit det i vårt förlossningsbrev!

Vad rekommenderar ni? Stå på knä och hålla i sängkant? Saccosäck? Eller något annat som fungerar bäst??

• Nicki2011
    Capa:
    Det där låter som en ställning, som jag sjulle kunna tänka mig! TACK!!!Solig
    Nu längtar jag verkligen till förlossningssmärtan!! Haha!!
  • Nicki2011

sarungen:

Jaså,  BM sa så ang. färdknäppen?! Låter ju lovande!!Solig
    Jag vet inte riktigt vad det blivit med min käresta här hemma! Börjar fundera om det är något biologiskt eller som händer i naturens värld, så här i slutet av garviditeten...?! Jag har 4 dagar kvar till BF och han vill älska med mig som aldrig förr!! HjärtaKyss Ja, ni läste rätt!!!!
    Kan tillägga att han inte har färdknäpp i tankarna! Det vet han nog inte ens vad det är...

Så håll nu tummarna att din BM har rätt!!! Haha!!! Glad

• Nicki2011
    sarungen skrev 2011-08-09 18:18:28 följande:
    Haha jaså är det så? :)
    Ja, hon sa ordagrant "färdknäppen är det enda som faktiskt fungerar, det är så, det vet dom!"  ("Dom" var några forskare) Och så förklarade hon att det är nåt ämne i sperman som mjukar upp inne i tjejen o att det ska/kan sätta igång förlossningen.
    Men hon sa att man behöver göra det några gånger.
    Så du kanske har en bebis i famnen snart då! :D
    Men tänk om det funkar!? Det är ju flera här i tråden som stärker din teori!! Cool
    Tro mig, vi har under en lång tid haft avhållsamhet....
    Men nu sista veckan vet jag inte riktigt vad som gjort min sambo så attraherad av sin höggravida kvinna!!Gravid
    Det kanske är ett tecken på att vi är redo att ta emot vår bebis!! Hjärta
    JAAAAAAAAAAAA, så är det ju!!!! Haha!!!
  • Nicki2011
    alexander2011 skrev 2011-08-09 23:07:59 följande:
    HAHAHA

Samma sak med min sambo. han kan inte hålla händerna ifrån mig, mysigt men samtidigt jobbigt hihi. 
    Glad Ja, du ser carmat85, i natt föder vi!!!!!! Flört
  • Nicki2011
    LYCKA82 skrev 2011-08-12 12:14:41 följande:
    okej.. ska se om jag oxå kan få fjäska till mig en hinnsvepning av min barnmorska. Är på BF+1 idag!
    Hur sover ni på nätterna? Jag kan knappt sova alls.. förut sov jag på sidan, men nu kan jag bara halvsitat upp och sova. Får ont i magen av att ligga på sidan. Kommer vara som en zombie på förslossningen då jag är sååå trött av att inte få sova!
    Jag sover också jättedåligt på nätterna!! Rynkar på näsan
    Men jag ser till att ta igen det på dagen! Detta för att jag inte ska ha för lite energi, när det är dags att föda!!

Förut försökte jag tänka "Jag ska inte sova på dagen, för då kommer jag inte sova på natten"
    Men när det visade sig att jag istället blev HELT sömnlös, tillät jag mig att sova när jag var trött!!

Gör så du också, LYCKA82! Då riskerar du inte att vara tömd på sömn, när det väl gäller!!!
    Sen om du måste göra det halvsittande eller inte, så försök få den sömn du kan få!!Glad
  • Nicki2011
    LYCKA82 skrev 2011-08-12 13:15:15 följande:
    Ja jag får försöka sova lite middag härdanefter...energi lär man behöva vid förlossningen! Läste nånstans att man förbränner 500 kalorier/timme.. o d är ju en hel del.

Längtar tills man kan sova en hel natt utan att ha ont nånstans.. men nästa ställe blir väl brösten som kommer göra ont om nätterna, när man ammar.
    Jättebra!!!!Solig

Själv sov jag nu i f.m ett par timmar pga dålig sömn i natt! Skulle min förlossning dra igång idag, så fick jag iaf dom timmarna!!!Glad Ja, du hajjar????!!Flört
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011