Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Vill bara visa vad jag fått av min Kära Syster, som LÄNGTAR lika mycket som jag!!
    Hur gulligt är det inte!?Hjärta

• Nicki2011
    emelielj skrev 2011-07-15 15:39:03 följande:
    Jättesöta! Min syster är också lika extalterad som jag :) Hon har stickat kläder och skickat till mig på posten (Hon säsongsjobbar på Astrid Lindgrens värld till Augusti) och ringer varje dag för att bli upplyst om läget haha.

Kul när ens syster också tycker det är roligt och längtarSkrattande
    Ja, visst är det roligt?! Vad gulligt att din syster stickar och gör sig för!
    Min syster och jag är tvillingar och har inga egna barn, så det här blir liksom hennes också!! Baby
    Tyvärr bor hon i Sundsvall och jag i Stockholm, så det är ju lite synd...
  • Nicki2011
    Ninakarolina skrev 2011-07-15 16:11:09 följande:
    åhh vad fint, fråga henne vart hon gjort dom söta, vill med ha sådanna :).
    Har pratat med Sis!!

Här har hon designat de söta bodysarna!!! Såg att det var ekologiska!! Flört
    http://www.zazzle.se/skapa
  • Nicki2011
    Carmat: Jag tycker absolut att du ska ta upp dina känslor för din BM. Detta också för att höra att det du känner och går igenom är helt normalt! Inte alls ovanligt att under våra omständigheter under en längre tid, leder till att man hamnar i en deprimerande svacka! I synnerhet nu i slutet, när det börjar närma sig med stormsteg! Alla krämpor tillsamnns med denna oro o press för vad som vänta skall, kan få alls svallningar i obalans!!

Jag lovar dig, -Din sambo kommer inte att lämna dig!!! Han känner nog dig och ser att du har det jobbigt under din graviditet! Då förstår han nog också säkert att "tappar greppet" och kan hamna i en personlighetssvacka!

Visst hade väl du också ont i övre delen av magen?! Jag pratade jag med en annan BM igår (min egen är på sem.)
    Hon sa att det var en nerv som är kläm på grund av min graviditet. Och hon sa att det brukar kännas så som jag beskriver! Skönt att det inte är något allvarligare än så!
  • Nicki2011
    Speck skrev 2011-07-21 10:53:55 följande:
    Jisses va tidigt ni är vakna flickor Glad Jag sover till 10 om dagarna, haha.. Fast jag sover jättedåligt om nätterna, så jag ligger i sängen massor med timmar utan att för den sakens skull sova särskilt mycket. Min man tycker jag ska stoppa en kork i urinröret o sluta upp o springa på toa hela nätterna.. han blir störd.. Stackarn, prova hur det är att vakna av att behöva kissa 6-8 ggr/natt, det är också ganska störande.. Tungan ute
    Jag har så svårt att hitta nån bekväm liggställning.. Ligga på rygg går absolut inte, och om jag ligger på vänster sida så ligger bebisen o sparkar uppåt så mkt (den har benen åt höger sida näml) mot revbenen eller ut i sidan så då kan jag inte somna av det.. Ligger jag på höger sida så kan inte bebis sparka så mkt (jag klämmer väl fast fötterna eller nåt, hehe) men då får jag så ont i ryggen så jag vrider o vänder på mig i timmar innan bebis eller jag somnar av utmattning haha.. Nää usch.
    Det är som sagt meningen att man ska hinna bli less på sin graviditet, och med dryga 4 veckor kvar så har jag väl äntligen börjat fantisera om att kunna ha mina gamla kläder igen eller att kunna vända mig i sängen utan att det är värsta träningspasset....
    Exakt så ligger nog min lilla bebis också! Gravid
    Jag har alltid älskat och kunnat ligga på vänster sida. men nu den senaste tiden sparkar bebben så otroligt mycket på höger sida!
    Ligger jag på höger sida är det "Tyst", men har då istället fått nu sista veckan besvär med att jag ligger på en ischasnerv i stället! Så då går inte det heller! Och på rygg? Jo, tjena... det känns INTE bra! Får ont i ryggen och känns allmänt obehagligt!
    Så jag behöver nog gå på toaletten min 6-8 ggr, så jag fär kliva upp i bland!! Haha...Glad Ja liiiiiite positivt är det väl ändå?!!
    Jag längtar verkligen att kunna ligga obesvärat igen!!

...Och det där med att titta i garderoben!! Fantiserar jag också! "Ja, tänk, snart kan jag ha den fina klänningen eller blusen!"
    Kanske dumt att gå och tro att jag kommer i dessa, så fort jag kommit hem! Haha... Obestämd Men har haft tur som inte än (v. 37) lagt på mig någon vätska och så! Kilorna har bara satt sig på magen och runt höfter och bäcken! +5, 5 kg, sen innan min graviditet. Jag som INTE är en "smalis" annars, trodde verkligen att jag skulle bli en svullen elefant!
    ...Men än kan saker hända!! Det smäller väl bara till på slutet, kanske....Glad
  • Nicki2011
    Ojojoj, jag skyndar mig som attan att lägga in mig på listan, innan den ev. läggs upp i TS!Glad

{#emotions_dlg.flower}Augustibarn 2011 {#emotions_dlg.flower} 

30 Juli    
    - Emelielj: 22 år bor i Göteborg. Barn nr 1 
    - Beba83: 28 år och bor i Skellefteå. Väntar första barnet. Vet ej kön.

31 Juli 
    - kiiia: 28 år, Lysekil. Väntar barn nr 3. Första född -07 i v38+6. Andra född -09 i v 39+2. 
    - elisan: 21 år, Solna. Första barnet.

1 augusti 

2 augusti  
    - Momii: 27år bor i Skåne, väntar barn nr 2 
    - Tejj - Therese, snart 31 år, väntar 1a barnet med sambon Niklas 39år, väntar en liten prinsessa

3 augusti 

4 augusti 
    - Sparven79 - Sara 32 år, väntar andra barnet, har en dotter född-06. 

5 augusti 

6 augusti 
    - SmultronCupcake - Emmy 21 år, väntar första barnet. Bor i närheten av Kalmar

7 augusti 
    - ZillyChilli:  Josse (Josefin), bor i Eneryda, 27 år, första barnet smeknamn knoddas 
    - Mamma20022005:  bor i Västmanland, 32 år, väntar barn nr.3
    - Winqvist: Sofia, 23 år. Första barnet med sambon Niklas, bor i Eskilstuna

8 augusti 

9 augusti 
    - Fnyz: Hanna från Bollnäs, 27år, väntar tredje barnet med sambon Fredrik, vi ahr två tjejer sen tidigare

10 augusti 

11 augusti 
    - Carro_frankie: från Växjö, 27 år, väntar barn nr 2, Har en dotter född 2009.
    - Mellina: Erika 20år, Borlänge, väntar första barnet, men sambo/fästman Robert har en dotter Tanja på 3 år sen tidigare. Vet ej kön, tror på en pojke=)
    - LYCKA82: Emma från Alingsås, 29 år. Väntar första barnet med sambon Peter. Tror det är en liten pojk i magen.

12 augusti 

13 augusti 
    - Ninakarolina: 23 år, Umeå, väntar första barnet, En flicka med sambon David.   
    - Gwenjen: Jennie 27 år, bor utanför Älmhult och väntar barn nr 2. Har en son född 08. 
    - Nikki2011: Bor i Sollentuna, norr om Stockholm. Sambo. Vi väntar vårt första barn och ser fram emot vår tösabit!

14 augusti 
    - sarungen: Sara, 22 år, bor i hus i Falköping, tillsammans med Fredrik sedan 2006, dotter 2010 

15 augusti 
    - knuts76: 35år, bor i Finland, gift med Kaj, son 2000 

16 augusti 

17 augusti 

18 augusti 
    - Isola80, Göteborg, har en flicka -09, väntar en pojke.

19 augusti 

20 augusti 
    - Mickan: Michaela, 24år, bor i USA med mannen Sean, Flyttar till Bodø, Norge i Augusti. Första barnet blir en pojk (om man inte räknar med våra två borderterrier tjejer =) Kommer från Sundsvall ursprungligen. 
    - Kevin C: Linnéa, 26 år. Bor i Karlskoga med min man Daniel 22. Väntar barn nummer två (en flicka enligt BM). Har en son, Kevin, sedan tidigare född 2006.
    - Liz B, 29 år, Bor i Oslo med min underbare man J och vi väntar vårt första barn, en tös (enl BM) 

21 augusti 
    -  Capa: Sara 28 år, andra barnet. Storasyster född 2006 och väntar nu med spänning på lillebror. 

22  augusti

23 augusti 

24 augusti 

25 augusti 
    - Stephi: 25 år, första barnet, en flicka. Ensamstående. (Ngn mer som är ensam, hör av er)

26 augusti  
    - Chariots: 16 år & bor i Skåne. Väntar en pojke (första barnet)

27 augusti 

28 augusti 
    - carmat85: heter igentligen carita, 25 år gammal, bor i lägenhet 4 mil  norr om Uddevalla,Sambon/ pappan till barnet heter kristoffer. vi har  varit tillsammans i 6 år och väntar vårat första- vet ej kön, jag tror  pojk,sambon flicka 
    - karto682: Karin, 27 år, bor i Bunkeflostrand i Malmö, väntar första barnet med sambon Marcus. Vet ej kön - jag tror pojke, sambon flicka. 

29 augusti 

30 augusti 

31 augusti
    - emeliemarietherese: Emelie (snart) 23 år, bor i Uppsala. Väntar andra barnet, en flicka tillsammans med min man Joakim. Vi har en son född 2008 sen tidigare

1 september
    -Molle2004: 36 år, väntar 3 barnet, två pojkar sedan tidigare och tror på en pojk till. Bor i Småland. 
  • Nicki2011

Förstår känslan! Samma sak var det för mig! Hokus Pokus hade bebisen vänt sig själv!! Hade mer eller mindre fått ett datum för vändning! Ska till BM på fredag!! Hoppas bara inte att mitt lilla hjärta vänt sig igen! Men det känns inte så iaf! Sparkar på uppåt och på höger sida, så det känns som att det är som det ska! + Att hon var ju fixerad sist! Men allt kan ju liksom hända!! Eller oro att BM hade känt fel... Nåja, vi ser på fredag!! Hoppas!!

• Nicki2011

By the way...

Har ni funderat på en PAPPAPRESENT att smyga ner i förlossningsväskan?
    Min sambo har pratat så mycket om denna ROME BOX med 10 discar!! Men har tyckt att den är lite dyr!
    Så när passar denna bättre än som en present från mig den dag han blir PAPPA!!? Hjärta
    Jag ska nu slå in den i vackert guldpapper med fina snören och gömma den i förlossningsväskan!
    Har planer på att ge den när vi får vårt fika med flagga! Skål
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011