Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Snurren74:
    Jag förstår att du känner ledsamhet att det inte händer något! Själv gick jag ju över 9 dagar och kände mig frustrerad för varje dag som gick!!Gråter
    Hoppas innerligt att det snart är DIN tur att få hålla i din efterlängtade lilla bebis!Baby

• Nicki2011

Ja, håller med om att man känner lite oro inför att ha sex för första gången efter förlossningen! För mig är det också 1 månad i morgon.
    Jag känner dock ingen press från min sambo! Utan han har stor förståelse att min kropp behöver läka på ALLA sätt!
    Det får ta den tid det tar! ...Desto bättre blir nog upplevelsen, den dagen då lustfylldheten tar över...!!!Flört

• Nicki2011
    SandraP1990 skrev 2011-09-27 21:21:30 följande:
    Vet ni saker man INTE ska äta som gör bebisens mage gasig å så?
    Ja, det undrar jag också!!! Frågar jag min BMså säger hon NEJ på allt jag frågar om! Du kan äta allt! Hmmm...

Min Nicci har fått jättemycket utslag på bröstet! Ser ut som hormonprickar/utslag. Jag frågade om on fick av mina nötter jag ätit! "Nä, nötter kan du äta", får jag till svar! Och så tyckte hon att jag skulle köpa en kortisonsalva på utslagen! Vaaaaaa?! Hon kunde inte ens säga om det var hormonprickar!?? Då använder man väl inte kortisonsalva?!

Det jag hört om gasig mage:
    Mjölkprodukter, choklad, lök, paprika...
  • Nicki2011

Det är ju bra märkligt att man får mer användbara och bättre råd här på forumet, än jag får av min BM!!
    Utan Er hade det här med en nyfödd bebis aldrig gått!! Tack!! Solig

• Nicki2011
    emeliemarietherese skrev 2011-09-29 14:03:19 följande:
    Novali har också fått prickar på bröstet..
    Kräks Nicci mkt? Novali kräks inte mkt, men ofta. Typ bara så det rinner ner på hakan/halsen. Och då blir det ju lite fuktigt, och så kan det läcka lite mjölk som rinner ut där på axeln när hon äter.
    Så sköterskan sa att det nog beror på det, för det är tydligen hormornprickar och inga utslag så, MEN de kommer lättare om det är fuktigt/varmt typ som värmeutslag. Och hon sa också att man kan ta kortisonsalva på, men att det oftast försvinner av sig självt om man håller torrt/luftar. Så jag har införskaffat massa "dregellappar" och nu har det blivit bättre.

Men ja..gasig mage så är saker man kanske kan vara lite försiktig med lök, paprika, kolsyrat, mjölk bl a
    och för utslag: choklad, tomat, jordgubbar
    Hon har börjat kräkas mer nu, men jag tycker att jag fångar upp det med en liten "kräkduk".
    Däremot när jag använder amningsnapp (ömma bröstvårtor), så blir det lite söl, när hon släpper greppet om vårtan.
    Tror att du kan ha rätt... tycker att jag är snabb att samla upp i duken, men ska nu bli lite mer observant att jag verkligen håller henne torr!
    Tack, emeliemarietherese!Glad
  • Nicki2011

Vilken fin kille, Speck!!! Nicci skulle bli jättekär i honom!Hjärta

Loke är nog då i min Niccis ålder! Blir 6 veckor i morgon! Hon föddes också med rätt mycket hår, men en hel del har förvunnit! Främst uppe på huvudet! Jättekonstigt, för hon gnuggar inte mot något uppefrån! Och mössa är inget jag använt mycket  av när det nu varit näramre 20 grader varmt. Har även försvunnit en del på den sida hon ligger mest på! Loke kan ju inte tappat ett strå?! Glad

• Nicki2011

Hihi... NinaKarolina, vi får hoppas att det kommer tillbaka! Det vore ju trevligt om man nån gång får sätta upp ett litet hårspänne!{#emotions_dlg.flower}

• Nicki2011
    SandraP1990 skrev 2011-10-02 21:36:28 följande:
    Trött som bara den idag! Fisen har sreket nästan heela långa dagen! Magknip gissar jag på! Hr ni några tips å ge mig e helt utmattad å får snart panik för de känns som inget hjälper! Tror oxå min bröst mjölk börjar avta då jag typ inte fick ut mer än 50ml när jag pumpa nyss! Kan va att jag pumpar fel oxå!!
    När vår dotter skriker, brukar vi (främst min sambo) hålla henne på armen upp och ner, med magen neråt. Svårt att beskriva, men hela hennes mage över ena underarmen. Man för den mellan bebisens ben bakifrån och den andra underarmen framifrån (under bröst.)
    Jättesvårt att beskriva! Men detta hjälper alltid oss!
    Åsså hoppas jag naturligtvis att pappan kan hjälpa dig! Jag har sån tur att min sambo har sånt tålamod, när dessa skrikperioder kommer! Men de har, som tur är blivit färre!
  • Nicki2011

En fråga:
    Är det bara jag som helammar? Läser att så många använder flaska och ersättning! Blir lite orolig att jag gör fel som inte kompletterar...?!Obestämd

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011