emeliemarietherese skrev 2011-09-29 14:03:19 följande:
Novali har också fått prickar på bröstet..
Kräks Nicci mkt? Novali kräks inte mkt, men ofta. Typ bara så det rinner ner på hakan/halsen. Och då blir det ju lite fuktigt, och så kan det läcka lite mjölk som rinner ut där på axeln när hon äter.
Så sköterskan sa att det nog beror på det, för det är tydligen hormornprickar och inga utslag så, MEN de kommer lättare om det är fuktigt/varmt typ som värmeutslag. Och hon sa också att man kan ta kortisonsalva på, men att det oftast försvinner av sig självt om man håller torrt/luftar. Så jag har införskaffat massa "dregellappar" och nu har det blivit bättre.
Men ja..gasig mage så är saker man kanske kan vara lite försiktig med lök, paprika, kolsyrat, mjölk bl a
och för utslag: choklad, tomat, jordgubbar
Hon har börjat kräkas mer nu, men jag tycker att jag fångar upp det med en liten "kräkduk".
Däremot när jag använder amningsnapp (ömma bröstvårtor), så blir det lite söl, när hon släpper greppet om vårtan.
Tror att du kan ha rätt... tycker att jag är snabb att samla upp i duken, men ska nu bli lite mer observant att jag verkligen håller henne torr!
Tack,
emeliemarietherese!