Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

ZillyChili skrev 2011-04-21 06:16:41 följande:
    SandraP1990: Vad tråkigt att din hund gör så, men det är synd att ge upp tycker jag, brukar alltid finnas en lösning. Kanske Mickan med vana har några bra förslag som kan hjälpa?

Har tre vänner som har amstaff och de verkar minsann vara glada i att tugga, men de har lyckats vänja bort det, hur vet jag dock inte... Men skulle tro träning, träning, träning både fysisk och psykisk.
    Tror inte det är den enklaste rasen, eller blandningen, du har valt Skrattande

Jisses vad jag blev sugen på hund! Är uppväxt med hund, men sambon har varit skeptisk... men nu har jag lyckats övertala honom ÄNTLIGEN, så kanske nästa år! Beroende på hur knoddas är såklart, vill ju verkligen kunna lägga ner tiden på hunden och med tanke på att jag ställt in siktet på en dalmatiner så lär jag behöva tiden Skrattande
    Sugen på att HA hund alltså.... låter ju som om jag blev sugen på att äta hund!
  • ZillyChili

Mår bara finfint! Ser hur solen skiner utanför persiennerna så nedräkningen tills man får gå hem från jobbet har börjat... sen blir det till att slänga in grejorna i huset och inta position i solstolen! Ska nog köpa mig en glass att snarra i mig samtidigt :)

Igår vände sig knoddas i magen så hela magen blev som en gigantisk våg, inte som en puff som det brukar vara utan magen såg helt demolerad ut! Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! Underbar känsla som verkligen fick en och förstå att det faktiskt är en levandes varelse där inne.... en människa... sjukt...

Kul att du mår bättre! Har mått lite illa de senaste dagarna, men inte så farligt, kan lika gärna vara magsåret som något annat känns det som!

• ZillyChili

Det var nog runt den tiden som du är i nu som jag började ana lite på magen så det kommer nog snart!

Vilken tur att du fick tid så snabbt! Jag fick vänta tre månader med min katt, men var ute i god tid så det gjorde ingenting!

• ZillyChili
    emelielj skrev 2011-04-22 18:10:11 följande:
    Okej! det va så du menade :) Ja en vecka kunde jag vara hemma utan sjukskrivning. Jag var hemma två men får skita i betalt sista veckan bara, känns ju dumt att ta risker i onödan!

Nu har jag börjat jobba igen och det känns sådär.. men vad ska man göra liksom.

nu har mitt domnade ben blivit värre! Skitäckligt, ingen känsel på framsidan av benet som nu har spridit sig så det täcker ett större område haha, skumt!
    Har också ett lår som är bortdomnat sedan 1,5 år tillbaka. Har varit hos läkaren och han sa att det är en nerv som är i kläm p g a övervikt och dålig hållning... sen skickade han hem mig trots min fråga hur jag ska göra med min dåliga hållning som kommit p g a 9 år med värk (fibromyalgi)...
    Dock hade en kompis också domningar i smalbenet... henne skickade de till ortoped och röntgen för att komma fram till att hon har diskförskjutning i ryggen... Mig brydde de sig inte om trots journaler på ryggvärk och sjukgymnastik =)
    Läkare är roliga!!!
  • ZillyChili

Jaha, då var påsken över, åter till verkligheten med jobb, jobb, jobb!
    Men idag blir det ändå en liten "I Love Me"-dag.... ska klippa mig plus gå på fotvårdsbehandling.
    Tycker fötterna börjar ta lite stryk nu när man blir tyngre och tyngre samtidigt som det blir svårare och svårare att komma ner till sina fötterSkrattande
    Bäst är att jobbet betalar hälften då det ingår som friskvård, gott liv!

Borde man ens få jobba när det är så härligt väder??

• ZillyChili

Jag har alltid huvudvärk på morgonen numera, känns lagom kul... så jag vet hur du känner dig (lite för jag har inte ont i fogarna)

Men bara att bita ihop och ta itu med verkligheten Rynkar på näsan

• ZillyChili

Oj, ni verkar ha det riktigt jobbigt de flesta av er! Jag blev genast så mycket gladare över min graviditet som inte innebär så mycket av de där smärtorna ni skriver om!
    Jag får bara ont om jag hållt på för mycket, men en smärta som är överkommande.

Lider med er och hoppas att det inte blir värre!

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-04-27 00:18:25 följande:
    vadå att brösten inte ömmar??? idag o igår ömmar det lite, nästan pulserande känsla, vanligt??? men har inte haft ömma bröst sen strax efter 12 veckan.Jag är i v22+2. Blev så förvånad/rädd eftersom det är första grav :)
    vänninan berättade att hon inte visste nån som läckte bröst än mig så tidigt o de andra läckte inte fören efter de fött barnen så hon skrämmde mig där lite hahaha
    Jag har läckt mjölk sedan vecka 18, men det ska inte ha något med att göra hur amningen går sedan, säger dem i varje fall. Men min mamma och min syster läckte också och de hade inte mjölk så det räckte, medan svärmor sålde mjölk för att hon hade så mycket. Så det är bara att vänta och se hur det blir sen.

Har knappt haft ömma bröst över huvudtaget, lite lite i början men absolut inte så det störde utan man var tvungen att röra vid dem... Nu ömmar de inte alls!
  • ZillyChili

SanraP: Ja skojar du? Det är precis som om man helt plötsligt tycker det är roligt att köra bara för att man är gravid. Men sambon med kompis har fått sig en del gliringar så nu dröjer det ett tag.

Typ, de två sitter och dricker en öl så frågar min sambo om jag kan skjutsa hem kompisen så han kan hämta något...
    Då blir min kommentar: "Varför frågar du när du redan tagit det för givet?" och tittar på ölen Skrattande Så förra helgen fick jag inte en förfrågning *ställer mig på stolen och gör ett kors i taket*, dock fick sambon skjuta upp sin öl två timmar för att köra på kompisen, moahahahaha!

• ZillyChili

Hur har ni spenderat denna underbara påsk med underbart väder???

Fullt letande efter påskägg!

Härliga sol och tack och lov för alkoholfria öl!!!!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011