• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (Big baby)
    Asperger1998 skrev 2013-02-21 11:50:23 följande:

Sen jag va liten Glad vet inte exakt vilket årtal Oskyldig Du då ?
    Nästan hela mitt liv. 
  • LeoKinDer
    Anonym (Kissi) skrev 2013-02-20 12:25:40 följande:

Och född 1989?
  • SupersurasunkSara

Det är ju bara din ensak om du har blöja eller inte, men är det inte bättre att du har egna än snor från jobbet? Misstänker att du inte vill diskutera detta med dina kollegor men kommer de på dig lär de ju undra.

• Anonym (SP)

Marc oh don... Kiér tolic, einder bolic.

• Anonym (Camilla)

Naturligtvis är det ok att ha inkontinensskydd om man behöver det. Vad är det för fråga egentligen? Har Tena Lady själv för att jag behöver det och jag brukar klara mig långt med dom. Men det är urruttet att sno på jobbet!

Hur ofta är det som du inte hinner hitta en toa så att det kommer i skyddet? Har det hänt dig utan skydd också?  

• Anonym (Kissi)
    Anonym (Camilla) skrev 2013-02-24 15:37:44 följande:
    Naturligtvis är det ok att ha inkontinensskydd om man behöver det. Vad är det för fråga egentligen? Har Tena Lady själv för att jag behöver det och jag brukar klara mig långt med dom. Men det är urruttet att sno på jobbet!

Hur ofta är det som du inte hinner hitta en toa så att det kommer i skyddet? Har det hänt dig utan skydd också?  

Ja det har det. Usch!
  • Anonym (Big baby)

Visst är det inte bra att sno sånt, skulle aldrig våga sno ifrån mitt jobb. 

• Anonym (SP)
    Anonym (Big baby) skrev 2013-02-25 12:52:42 följande:
    Visst är det inte bra att sno sånt, skulle aldrig våga sno ifrån mitt jobb. 

Invoco Mortem. Te in mea potestate. Defixi. Nunc et in aeternum.
    Cnila pvgo cnila kah-nee-lah puh-goh kah-nee-lah. 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Kissi) skrev 2013-02-24 18:50:06 följande:

Ja det har det. Usch!
    I vilken omgivning hände det? (Tro mig, jag vet hur det är...)
  • Anonym (tänker också)
    Naturligtvis är det ok att ha inkontinensskydd om man behöver det. Vad är det för fråga egentligen? Har Tena Lady själv för att jag behöver det och jag brukar klara mig långt med dom. Men det är urruttet att sno på jobbet! Hur ofta är det som du inte hinner hitta en toa så att det kommer i skyddet? Har det hänt dig utan skydd också?  

Förstår egentligen inte frågan ang blöja på vuxen, vadå okej? För den som inte riktigt kan kontrollera sin blåsa finns väl inget val om man inte vill kissa ned sej förståss. Lider själv av läckage och har aldrig frågat någon om det skulle vara okej att jag har blöja, finns ju liksom inget annat att välja på som jag ser det visst det kan kännas rätt jobbigt ibland eftersom den sociala acceptansen inte tillåter en i övrigt frisk vuxen att bära blöja. Själv är jag faktiskt hur konstigt det än låter tillfreds med mitt beslut att bära blöja för det gerk mej ändå möjlighet att leva mitt liv så normalt som möjligt trots mitt handikapp för tro mej att inte kunna hålla tätt är faktiskt ett handikapp både fysikt och socialt.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?