Anonym (Vuxen man med blöjbehov) skrev 2022-09-11 23:14:13 följande:
Jag älskar också mina blöjor då de är sköna dynor mellan benen som alltid fungerar som tillgängliga toaletter när jag inte kan hålla mig. När jag är hemma och vaken går jag ofta på toaletten för att spara på blöjan fast när jag går hemifrån tar blöjan snabbt över rollen som min sköna dolda toalett som jag ibland knappt märker att jag kissar i. Med liten och aktiv blåsa kan jag kissa flera gånger i samma blöja innan den våtmarkerar att den måste bytas. Innan jag hinner till en riktig toalett där jag kan byta blöja kan jag kissa en sista gång i en våtmarkerad blöja vilket jag inte brukar kunna hålla mig ifrån. Det är helt rätt att jag ska ha blöjor både dag och natt för att kunna leva med mitt handikapp.
Men har du fått någon hjälp från vården? Att du får blöjorna därifrån förstår jag, men att tex blåsträna? Det finns ju mycket mindre inkontinensskydd som även de klarar ett par blåstömningar, om man som du har liten blåsa. Även sådana skydd som man bara trär på penisen, så slipper du den stora blöjan som ju måste vara väldigt varm på sommaren.