• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (Kissi)

Nu när det börjar bli kallt ute är det superskönt att ha en blöja i stjärten.

• Malajen1970
    Anonym (Kissi) skrev 2011-11-15 13:14:57 följande:
    Nu när det börjar bli kallt ute är det superskönt att ha en blöja i stjärten.
    Håller med dig om det, har blöja på mig så länge jag inte är på jobbet, synd att man inte har någon som byter på mig. Något som jag drömmer om.
  • Anonym (tänker också)

Du får väl gå till någon nanny och se om du kan bli bytt på där

• Frontline

Det är inte så konstigt att Carema Care måste väga blöjorna på dom boende innan dom kan bytas när personalen stjäl dom för sin egen läggnings skull...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (tänker också)

Haha, finns en poäng i det du säger.

• Anonym (Kissi)

Asch, så dålig lön som man har i vården så kan man väl få ha någon liten fringis i alla fall. Jag menar, ett paket Tena slip då och då...

• Anonym (tänker också)

Får väl hoppas att stölderna på arbetsplatser där det finns vuxenblöjor inte är så omfattande.

• Anonym (USK)
    Anonym (tänker också) skrev 2011-11-16 15:19:15 följande:
    Får väl hoppas att stölderna på arbetsplatser där det finns vuxenblöjor inte är så omfattande.
    Det tror jag att dom är. Hos oss är det en massa svinn. Mest på småskydd. Mina kollegor har väl inte råd att köpa bindor.
  • Malajen1970

Jag tror att många "lånar" ifrån jobbet då de har så dålig lön inom vården. Det är bara en tanke men för mig är det svårt att säga till 100 om det är så.

• Anonym (tänker också)
    Anonym (USK) skrev 2011-11-16 16:46:54 följande:
    Det tror jag att dom är. Hos oss är det en massa svinn. Mest på småskydd. Mina kollegor har väl inte råd att köpa bindor.
    Konstigt, jag trodde att den som har behov av inkontinensskydd får det utskrivet gratis.
    Jag menar att den som stjäl på jobbet tar ju en ganska stor risk vad skulle exvis hända om någon blir påkommen.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?