• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • LeoKinDer

Absolut!!! Det är helt okej att ha blöja som vuxen, nu är jag ifs bara 14 men har också blöja. Bry dig inte om vad andra tycker eller säger. Ta på blöjan och va stolt för den du är Flört

• Anonym (Ohja)
    Anonym (USK) skrev 2013-04-23 13:37:13 följande:

Tycker nog du överreagerar lite...
  • Anonym (Big baby)

Vill hon använda blöja så får hon göra det.

• blöjanpeter

Vad blev det av alla blöjbyxinlägg och bärande av dem, från er alla?
    Återuppta inläggen om blöjan!
    Angående stöld på jobbet, hör på det här: Ringa tandläkare, bilbesiktning och andra privatasamtal är inte tillåtet på företagets telefoner, om arb.givaren skrivit in i något dokument, att det är okej att ringa privat.
    Blöjbyxor tillbaka till de inläggen. Jag tycker det är helt okej att bära blöjbyxor, vad själen än är. Bär dem med stolthet! Jag åker pendeltåg i Sthlm, och använder blöjabyxa. En gång kissade jag i blöjbyxan och ingen märkte något,  eftersom tåget gjorde ett förlänge uppehåll, pga mötande tågförsening och det händer rätt ofta numera i Sthlm.  Jag måste erkänna att det var skönt eller rättare sagt befriande! Att jag började med blöjbyxa? En anna gång! Är det någon tjej, kvinna som använder blöjbyxa som jag och kissa i blöjbyxan som jag, på komunala färdmedel, eller någon annanstans, berätta? Blöjbyxans dag? Vore det något att sikta in sig på och när? Hylla blöjbyxan hur den har hjälpt oss i vårt dagliga liv.

Blöjbyxan lever tydligen, gör plastbyxan det?
  • Mogen kille

Jag sympatisera fullständigt med trådstartaren och skulle vilja att vi som tycker om att bära vuxenblöja någon gång ibland, för att det är tryggt och skönt, startar ett eget forum, där vi själva får diskutera erfarenheter och känslor.

• hockeyspelare

Använder själv vuxenblöjor, då jag tycker det är skönt att inte behöva krångla med all utrustning då jag spelar hockey. Dessutom ger blöjorna extra skydd om man ramlar på isen

• Anonym (Vuxen man med blöjbehov)

Jag är glad över att många tycker att det är OK att använda blöja som vuxen. Jag är själv en vuxen man som använder Molicare Byxblöjor då de underlättar mitt liv mycket. Jag har tyckt att det har varit mycket pinsamt att behöva blöja som vuxen fast jag kan inte hålla mig när jag blir kissnödig och då måste jag ha en skön blöja som jag snabbt kan kissa i. Jag har lärt mig att leva mid mitt handikapp och trivs med mitt underbara blöjliv. För mig känns det helt OK att ha blöja då alternativet är att gång på gång kissa i byxan och jag förstår inte hur andra klarar sig utan blöjor.

• Anonym (Anonym)

Din tråd är ju inte helt ny men jag hittade den därför att jag själv länge velat prova. Jag är kille och har ofta använt dambindor och naturligtvis trosor, anledningen är att det känts spännande och skönt när det är något mellan benen. Nu har alla bindor blivit så supertunna och därför gick tankarna till blöja. Jag beställde blöjbyxor för vuxna på nätet och idag var första gången jag provade. Älskar känslan det gav, det tog däremot ett bra tag innan jag vågade kissa ner mig. Det kom till slut och det var en fantastisk känsla, en skamkänsla som lite av sexuell förnedring. Kommer absolut fortsätta använda blöja och vill gärna komplettera med plast eller pvc trosor. Perverst tycker säkert många, men det bryr jag mig inte om

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?