• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (Big baby)

Hade inte velat ha samma blöja i flera dygn.

• Anonym (Kissi)
    Anonym (Big baby) skrev 2011-12-01 04:44:14 följande:
    Hade inte velat ha samma blöja i flera dygn.
    Nä fy! Man måste ju få byta när man vill...
  • Colo

Det tror jag nog inte någon vill.
    Men inom sjukvården verkar man ju sträva eftet så få byten som möjligt.

• Malajen1970

Tur att man inte har de problemen ännu. Vill kunna byta när man vill och inte när de vill. 

• Anonym (USK)
    Malajen1970 skrev 2011-12-06 20:25:12 följande:
    Tur att man inte har de problemen ännu. Vill kunna byta när man vill och inte när de vill. 
    Det går väl bra om du är hemma och kan bestämma själv. Skillnad om du är på boende.
  • Malajen1970

Det är jag glad för men lär ju hamna där för eller senare. Som det är nu så vill jag helst slippa boende för att få hjälp.

• tenan

Men kan man inte "avläsa" patienten?
    T.ex om patienten går runt och kliar sej  eller verkar
    orolig. Det borde väll signalera om det är dags för byte
    om man inte kan säga till själv att det det börjar bli vått? 

• Anonym (confuesed)
    Anonym (Kissi) skrev 2011-01-29 18:35:46 följande:
    Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?
    Lite förvirrad...Har du inkontinens besvär eller vill du bara slippa leta efter toalett när du är i stan?
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (confuesed) skrev 2011-12-11 16:59:41 följande:
    Lite förvirrad...Har du inkontinens besvär eller vill du bara slippa leta efter toalett när du är i stan?
    Jag tror man kan säga lite både och. Jag är rädd att inte hitta en toalett och kissa på mig...
  • Malajen1970
    Anonym (Kissi) skrev 2011-12-12 11:35:17 följande:
    Jag tror man kan säga lite både och. Jag är rädd att inte hitta en toalett och kissa på mig...
    Du gör helt att använda blöja, jag gör likadant.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?