• linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • Tanna
    Ellenkicki skrev 2011-02-16 08:42:19 följande:
    Vattengympa? Är det någon av er som går på vattengympan på onsdagar på MVC? Funderar på att börja gå dit.
    Ja jag har funderat på det sen nyår, har bara inte haft tid/ orkat än....
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-16 08:42:19 följande:
    Vattengympa? Är det någon av er som går på vattengympan på onsdagar på MVC? Funderar på att börja gå dit.
    Jag har varit där tre gånger. Senast idag . Tycker det är jätteskönt så kan rekommendera att ni provar. De flesta andra som är där verkar dock vara lite längre gångna i graviditeten men jag tänkte att det blir ju inte så många gånger om man väntar alltför länge. Plus att det är bra att ha en fast tid att passa till något så att man tar sig iväg. Har ju inte satt min fot på gymmet på flera månader.
  • Ellenkicki
    linspjut skrev 2011-02-16 20:37:42 följande:
    Jag har varit där tre gånger. Senast idag . Tycker det är jätteskönt så kan rekommendera att ni provar. De flesta andra som är där verkar dock vara lite längre gångna i graviditeten men jag tänkte att det blir ju inte så många gånger om man väntar alltför länge. Plus att det är bra att ha en fast tid att passa till något så att man tar sig iväg. Har ju inte satt min fot på gymmet på flera månader.
    Då skall jag sikta på att gå dit nästa vecka! Det verkar jätteskönt tycker jag, på bilderna som finns på MVC så ser alla ut att vara i typ V38 Cool men som du skriver så vill man ju hinna gång några gånger inte vänta tills in i det sista!  Jag saknar att träna! Visst kan man fortsätta med träning nu också men det blir liksom inte samma grej, inte för mig iallafall, jag orkar inte på samma så det har mest blivit promenader och simmning.
  • linspjut

Nej om jag skulle ta mig till gymmet så hade det nog blivit lite lätt träning på crosstrainern och möjligtvis lite lätt styrketräning. Har också funderat på simning men det har inte blivit av. Tänkte ta ledigt någon dag i veckan framöver och då tänkte jag ta mig iväg till simhallen. Nu vill man ju bara hem och däcka i soffan när man slutat. Promenader har det blivit snålt med också. Är ju så himla halt ute.. fast det är nog inte därför det blivit dåligt. Det är nog bara latmasken.

Då kanske vi ses på onsdag då!  

• Veris

Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

• Ellenkicki
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

Hej, min uppfattning (som inte kommer från S-holm från början) är att det finns bra och mindre bra områden vart man än bor i Stockholm. Vi har bott i Hammarby sjöstad, Handen och Farsta tidigare och jag tycker alltid att det både varit plus och minus. Jag vet inget om förskolor här men kan bara säga att vi trivs jättebra, lungt och skönt och bara positiva upplevelser. Vi bor nära naturen och ändå har vi nära till kommunikationer. Jag är lite inne på att försöka hitta en förskola som ligger lite mer på "landet", vet inte om det är bättre men har fått för mig det
  • HeartsOnFire
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Hej!

Jag bor i VH och har mitt barn i förskola. Han trivs väldigt bra där och vi är nöjda med förskolan. Det finns bra förskolor i VH! =)
  • Millsan

Åh va roligt att jag hittade denna tråd :) Bor oxå i Haninge och väntar barn nr 2 till sommaren så jag hoppar in här om det är lungt :)

• Ellenkicki
    Millsan skrev 2011-02-24 12:34:58 följande:
    Åh va roligt att jag hittade denna tråd :) Bor oxå i Haninge och väntar barn nr 2 till sommaren så jag hoppar in här om det är lungt :)
    Välkommen! Cool Desto fler desto roligare!
  • Millsan

Tack :)

Ellenkicki provade du på vattengympan? Funderar oxå på att kanske prova på men tänkte höra om det är någe bra?

Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?