• linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • Hanniz84
    linspjut skrev 2011-05-12 21:03:59 följande:
    Hej! 

Grattis till dottern!

Jag tror att BVC i Handen finns på Handens närsjukhus.
    stämmer bra det!

C ingången, på den sidan där Statiol ligger
    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Hanniz84
    linspjut skrev 2011-05-12 12:48:00 följande:
    Hej!

Grattis till bebisarna! Vi fick en liten flicka 17 april, 7 veckor för tidigt. Var två veckor på neonatalavdelningen innan vi fick komma hem. Det var snabbare än beräknat så det är skönt att allt gått så bra fast hon hade bråttom. 
    bråttom, bråttom
    hur stor va hon?
  • Hanniz84
    Bobbylina skrev 2011-05-12 20:19:07 följande:
    Hej igen alla!

Här fick vi en liten dotter 1 maj och vi håller på att förbereda oss för flytten till Haninge, tror vi kommer få tillträde nästa vecka! Ska bli spännande med något helt nytt!  

Vet någon vart BVC ligger i Handen? Antar att det är dit jag ska söka mig när vi flyttat,
    var i Haninge ska ni bo?
  • Bobbylina
    Linspjut och Hanniz84: Tack va bra då vet jag, trodde att det kanske ligger vid pendeln nånstans. Skrattande 

Vi kommer att flytta till Vallavägen, har ni hört något om detta område? Vi har bara fått höra positivt men kul att få höra från flera då vi verkligen inte har någon koll på Handen! 

Finns det något ÖF i Haninge? Vore kul att gå på sen!
    *Melwin*Elias*Evelina*
  • linspjut
    Hanniz84 skrev 2011-05-12 21:07:07 följande:
    bråttom, bråttom
    hur stor va hon?
    Hon var 45,5 cm och vägde 2390 gram. Så hon var inte så jätteliten fast hon var tidig.
  • linspjut
    Bobbylina skrev 2011-05-15 16:08:07 följande:
    Linspjut och Hanniz84: Tack va bra då vet jag, trodde att det kanske ligger vid pendeln nånstans. Skrattande 

Vi kommer att flytta till Vallavägen, har ni hört något om detta område? Vi har bara fått höra positivt men kul att få höra från flera då vi verkligen inte har någon koll på Handen! 

Vet att kyrkan har verksamhet som Öppen förskola och babyrytmik och sådant. I alla fall i VH men då borde det ju finnas i Handen också. Men det beror ju på om man hör till kyrkan kanske.. 
  • Hanniz84
    Bobbylina skrev 2011-05-15 16:08:07 följande:

jag brukar gå till öppna fsk i St Eskils kyrkan, den är jättetrevlig... så dit kanske vi kunde ta oss ihop nån gång om du vill

hmm, har bara bott 1år i Handen, men jag tror inte att det är ngt fel på Vallavägen, har en kompis som bor där o hon trivs bra....
    trivs för övrigt superbra här i Handen
  • Hanniz84
    linspjut skrev 2011-05-15 16:32:25 följande:
    Hon var 45,5 cm och vägde 2390 gram. Så hon var inte så jätteliten fast hon var tidig.
    nej, det va hon ju inte...
    min son kom 3,5v tidigt o han va 45cm o 2360gram
  • Bobbylina
    Hanniz84 skrev 2011-05-15 19:13:51 följande:
    jag brukar gå till öppna fsk i St Eskils kyrkan, den är jättetrevlig... så dit kanske vi kunde ta oss ihop nån gång om du vill

hmm, har bara bott 1år i Handen, men jag tror inte att det är ngt fel på Vallavägen, har en kompis som bor där o hon trivs bra....
    trivs för övrigt superbra här i Handen
    ja absolut det kan vi göra Glad 

Vart i Handen bor du?
    *Melwin*Elias*Evelina*
  • Hanniz84

Nynäsvägen , mittemot centrum i dom gula höghusen.

Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?