Du måste logga in för att svara i en tråd.

• linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • Ellenkicki
    Millsan skrev 2011-02-24 14:14:09 följande:
    Tack :)

Ellenkicki provade du på vattengympan? Funderar oxå på att kanske prova på men tänkte höra om det är någe bra?
    Nej jag gjorde inte det... Drömmer tyvärr! Har haft UVI nyss så jag tänkte att det kanske inte var jättebra då... Men jag tänker gå nästa vecka om allt känns bra.
  • Ellenkicki

Är det någon som har något tips på någon kul blogg skriven av någon som är gravid i typ samma vecka som oss? Är lite sugen att följa någon annans resa.

• linspjut
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

Jag är uppvuxen i VH så jag ska nog inte svara på den här frågan och har dessutom inga barn i förskolan. Är lite färgad av att jag alltid har bott i VH och tycker att det är bra. Men jag tror det är ganska många högstadieskolor som man inte vill ha sina barn på då högstadiet tyvärr är en väldigt tuff miljö. Men jag trivs jättebra i VH och har inga planer på att flytta. Var det inte du som bodde i Jordbro förresten? Då kan det väl bara bli bättre vart du än flyttar?? Som sagt.. är inte alls färgad av att vara uppvuxen här .
  • linspjut
    Millsan skrev 2011-02-24 14:14:09 följande:
    Tack :)

Ellenkicki provade du på vattengympan? Funderar oxå på att kanske prova på men tänkte höra om det är någe bra?
    Välkommen!

Jag som har gått ett par gånger kan ju kanske utveckla lite mer hur det är. Det är ju inte bli andfådd träning utan lite styrka, lite jogg i vattnet och lite tänja och så och sen avslutas det med stretch och avslappning. Det är främst två olika sjukgymnaster som håller i det och en har lite lugnare program än den andra så tycker man inte att det är bra ena veckan så kan man ju gå nån gång till och se vad man tycker då.

Man betalar i kassan och har med sig kvittot in till bassängen. Har man ingen käck badmössa så köper man en av sjukgymnasten inne vid bassängen för 1kr. Alla som jag har sett har köpt badmössa där. Så alla ser lika fula ut . Ett bra tips är att dra upp badmössan så att den sitter ovanför hårfästet för annars får man en käck röd linje i pannan.

Så nu är ni fullärda inför vattengympan!  
  • Hanniz84

hejsan!

får man vara med trots att man har BF i april?

när jag väntade dottern så hade vi nån liknande tråd, o sen även träffar... vilket va jättekul , men har inte hittat ngn tråd denna gången, antingen är dom för långt bort eller så dör dom ut...

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • Veris

Tänkte jag skulle blåsa lite liv i denna tråden igen. Hur har det gått för er alla?

Vi fick en liten dotter den 24 mars som vill äta konstant ;) storasyster är så snäll och tålmodig och vill gärna hjälpa till och kramas mycket <3 Dessutom håller vi just nu på att packa inför vår flytt till västerhaninge. Hoppas allt gått bra för er andra också!

• Hanniz84
    Veris skrev 2011-05-12 09:52:28 följande:
    Tänkte jag skulle blåsa lite liv i denna tråden igen. Hur har det gått för er alla?

Vi fick en liten dotter den 24 mars som vill äta konstant ;) storasyster är så snäll och tålmodig och vill gärna hjälpa till och kramas mycket <3 Dessutom håller vi just nu på att packa inför vår flytt till västerhaninge. Hoppas allt gått bra för er andra också!
    Hejsan!

Grattis till flickan!

vi fick en liten Leo 23/3, 3,5 v tidigt...
    här är storasyster lite "jävlig".. snäll o hjälpsam visst, men när vi inte ser så ger hon gärna lillebror tjuvnyp..

vart i VH ska ni flytta?
    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • linspjut

Hej!

Grattis till bebisarna! Vi fick en liten flicka 17 april, 7 veckor för tidigt. Var två veckor på neonatalavdelningen innan vi fick komma hem. Det var snabbare än beräknat så det är skönt att allt gått så bra fast hon hade bråttom. 

• Bobbylina

Hej igen alla!

Här fick vi en liten dotter 1 maj och vi håller på att förbereda oss för flytten till Haninge, tror vi kommer få tillträde nästa vecka! Ska bli spännande med något helt nytt!  

Vet någon vart BVC ligger i Handen? Antar att det är dit jag ska söka mig när vi flyttat,

*Melwin*Elias*Evelina*
  • linspjut
    Bobbylina skrev 2011-05-12 20:19:07 följande:
    Hej igen alla!

Här fick vi en liten dotter 1 maj och vi håller på att förbereda oss för flytten till Haninge, tror vi kommer få tillträde nästa vecka! Ska bli spännande med något helt nytt!  

Vet någon vart BVC ligger i Handen? Antar att det är dit jag ska söka mig när vi flyttat,
    Hej! 

Grattis till dottern!

Jag tror att BVC i Handen finns på Handens närsjukhus.
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?