• linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • linspjut

Jag tycker också MVC i Handen är bra. Kan ta en vecka att få komma till läkaren men å andra sidan var det inte direkt akut för mig. Vet inte om andra MVC har det fortfarande men Handen har inga föräldragrupper utan man bokar in sig på olika temagrupper. Det var de jag frågade om någon hade gått på. Vi ska gå på dem i mars.

• Ellenkicki
    anettef skrev 2011-02-06 23:36:09 följande:
    Tack :)

Är det nån som går hos MVC i Haninge? Hur är det där? Eller om någon har någon annan trevlig mödravårdcentral att rekommendera.
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
  • HeartsOnFire
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 13:22:28 följande:
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
    Vi var med i en föräldragrupp på Bvc...inte Mvc... finns det inte sådant på er Bvc?
  • Ellenkicki
    HeartsOnFire skrev 2011-02-08 13:45:56 följande:
    Vi var med i en föräldragrupp på Bvc...inte Mvc... finns det inte sådant på er Bvc?
    Måste kolla upp det! Men du menar en föräldragrupp som man går med i efter födseln eller hur? Eller finns det föräldragrupper för oss som väntar också?
  • Tanna
    linspjut skrev 2011-02-05 22:36:38 följande:
    Jo jag anade nästan det. Även om jag inte riktigt förstod vad man kallade nära Blåkulla. Jag vet vart Blåkulla ligger men jag vet inte vart jag skulle bo för att säga att jag bor nära Blåkulla . Men jag antar ju att du också befinner dig i Ribby-området i alla fall.
    Jag säger blåkulla eftersom jag går dit typ nästan varje dag med hunden... Dom flesta säger Ribby :)
    Så om du ser nån med en liten liten hund som är beige, så är det nog jag !
  • Tanna
    Ellenkicki skrev 2011-02-06 11:23:37 följande:
    Hej! Kul att ni startat denna tråd, jag har saknat ett forum för oss söder om stan kunde väl förvisso startat en själv men men... vi väntar vårt första barn, bor i Jägartorp, 30 år... Hjälp vad gammalt det låter...
    En till som är 30 ! Äh, det är inte gammalt ;)
    Bor i VH, Ribby. Och väntar första barnet.
  • Bobbylina

Hej! Får man va med här? har bf 29 april och kommer i samma veva att flytta till Haninge (bor i dag på värmdö) men känner inga i Haninge så det vore kul att lära känna lite andra mammor!  =)

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Ellenkicki
    Tanna skrev 2011-02-08 15:21:16 följande:
    En till som är 30 ! Äh, det är inte gammalt ;)
    Bor i VH, Ribby. Och väntar första barnet.
    Tungan ute Hehe, nä det är inte gammalt faktiskt det var bara första gången jag skrev siffrorna 3-0... fyllde år nu i januari.

Kul att vi är flera här i tråden som väntar första (kul att ni andra också är här såklart!!).

Fotade lilla magen nu för första gången... v26 och insåg att - SHIT - jag har en babymage nu på riktigt!
  • Ellenkicki
    Bobbylina skrev 2011-02-08 18:34:18 följande:
    Hej! Får man va med här? har bf 29 april och kommer i samma veva att flytta till Haninge (bor i dag på värmdö) men känner inga i Haninge så det vore kul att lära känna lite andra mammor!  =)
    Självklart! Välkommen! Flyttar ni till centrala handen eller vart tar ni vägen? Skrattande
    Vi flyttade hit i somras så jag har inte heller hunnit få kontakt med så många ännu.
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 15:00:24 följande:
    Måste kolla upp det! Men du menar en föräldragrupp som man går med i efter födseln eller hur? Eller finns det föräldragrupper för oss som väntar också?
    Jag frågade om det på MVC och då sa de att det blir en föräldragrupp på BVC sen. Men jag ställde inga följdfrågor på det. På ett sätt är det väl kanske bättre att bli en grupp på BVC för då är det ju större chans att man bor nära varandra.
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?