• linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 13:22:28 följande:
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
    När ska ni gå på temagrupperna? Vi kanske ses där?
  • linspjut
    Tanna skrev 2011-02-08 15:19:11 följande:
    Jag säger blåkulla eftersom jag går dit typ nästan varje dag med hunden... Dom flesta säger Ribby :)
    Så om du ser nån med en liten liten hund som är beige, så är det nog jag !
    Okej. Då ska jag tänka på dig om jag ser någon med en liten beige hund.
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 19:36:20 följande:
    Tungan ute Hehe, nä det är inte gammalt faktiskt det var bara första gången jag skrev siffrorna 3-0... fyllde år nu i januari.

Kul att vi är flera här i tråden som väntar första (kul att ni andra också är här såklart!!).

Fotade lilla magen nu för första gången... v26 och insåg att - SHIT - jag har en babymage nu på riktigt!
    Lilla magen.. jag tycker inte att den är så liten längre .Har ju hänt massor bara de senaste två-tre veckorna. Men det är ju så olika hur man ser ut.

Jag har fotat magen tre gånger. Tänkte nog försöka fota lite oftare nu.  
  • anettef

Okej, vad bra! Det är ju helt klart närmst att gå på mvc i Handen :)

• Bobbylina
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 19:38:45 följande:
    Självklart! Välkommen! Flyttar ni till centrala handen eller vart tar ni vägen? Skrattande
    Vi flyttade hit i somras så jag har inte heller hunnit få kontakt med så många ännu.
    Tack! Ja vi kommer bo ca 5-10 min från Haninge Centrum, tror det heter Handen, har inte så stor koll =)
    *31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Tanna

Jag var hos min bm igår i Handen. Och min bm frågade om jag ville gå med i "v 20 gruppen" som redan startat. Tyvärr fanns det inte plats för mig på nästa träff. Men kunde gå 16.3 . Problemet var bara att gruppen startar 8.00 och jag jobbar natt till 8.00. Så tyvärr kommer jag nog missa den gruppen...
    Går ni andra där ?
    Vad gör ni och är det bra ?

• Ellenkicki
    linspjut skrev 2011-02-08 20:02:39 följande:
    Jag frågade om det på MVC och då sa de att det blir en föräldragrupp på BVC sen. Men jag ställde inga följdfrågor på det. På ett sätt är det väl kanske bättre att bli en grupp på BVC för då är det ju större chans att man bor nära varandra.
    Det låter bra, då får man säkert lite kontakter via BVC då när det är dax för det!
    linspjut skrev 2011-02-08 20:03:46 följande:
    När ska ni gå på temagrupperna? Vi kanske ses där?
    Vi har bokat temagrupper 5/4, 12/4, 19/4. Känner du/ni igen något av datumena? Iåsfall lär vi ses Cool
    Tanna skrev 2011-02-11 10:11:01 följande:
    Jag var hos min bm igår i Handen. Och min bm frågade om jag ville gå med i "v 20 gruppen" som redan startat. Tyvärr fanns det inte plats för mig på nästa träff. Men kunde gå 16.3 . Problemet var bara att gruppen startar 8.00 och jag jobbar natt till 8.00. Så tyvärr kommer jag nog missa den gruppen...
    Går ni andra där ?
    Vad gör ni och är det bra ?
    Som jag förstod det så var bara vecka 20 "gruppen" en gång, vi var bara på ett tillfälle och sedan var det inget mer. Det var lite kul att träffa andra i samma vecka men vi gjorde inte så mycket, pratade om järnvärde, trötthet, försäkringskassan m.m. Men det var inget nytt sä du behöver inte känna att du missar så mycket tycker jag.

Hej hopp Solig
  • linspjut

Nej då missar vi varann. Vi har bokat temagrupperna i mars. 15, 22 och 29 tror jag. 

Jag var på vecka 20-grupp och det var bara ett besök och egentligen skulle det vara istället för att gå till barnmorskan då. Jag vet inte om det gav så himla mycket.  

• Ellenkicki

Vattengympa? Är det någon av er som går på vattengympan på onsdagar på MVC? Funderar på att börja gå dit.

Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?