• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Anonym (TS)
    Anonym (anders) skrev 2011-02-02 14:48:20 följande:
    ojoj... det är ursexigt!! 
    :D Det här hade jag inte vågat hoppats på att höra.. det värmer (och ger mig ett brett leende på mina läppar placerade kring min mun :))
  • Anonym (31år 2cm++)

Mina hänger mer än 2cm... Jag har dock inte funderat så mycket på det där i sexuella sammanhang, har lixom tagit för givet att alla är olika. Om jag sätter en linjal mellan innre och yttre och rätar ut mina (inte drar) så är de närmare 6-7cm!!?? Blev rätt chockad när jag upptäckte det! Men eftersom jag aldrig fått någon kommentar om det så har jag aldrig brytt mig. Däremot är de ett problem för mig när jag har tajta jeans eller om jag tex cyklar, för då klämmer jag dom lätt och det gör så sjukt ont!!! Jag har planer på att någongång när ekomomin tillåter korta av mina lite, men det är endast för attd et är så obekvämt att ha jeans! Inget annat! Min sambo är skeptisk, han gillar mig som jag är säger han
    Du är långt ifrån ensam! Vi är många! Det fanns en omröstningstråd om detta här på FL för längesen och det var lika många som hade störst innre läppar som hade störst yttre läppar!
    Så var stolt och glad!

• Anonym (TS)
    Anonym (smaskigt) skrev 2011-02-02 14:51:08 följande:
    Hehe, de som inte resonerar som mig vet inte vad blygdläppar är :P
    Japp jag är en man, låter gubbigt. Jag e en kille:P
    Det ska vara nåt att ´´bita´´ i :)
    Jo nått att "bita" i finns det ju.. Haha... Är så glad att jag skrev den här tråden. Kanske jag kan dra på mig de tajta träningsbyxorna i kväll på gymmet och vara en stolt ägare av en mus av större läppsize..
  • Slutetärnära

Det låter bara gott ju ;D Haha..

• Anonym (smaskigt)
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 14:57:35 följande:
    Jo nått att "bita" i finns det ju.. Haha... Är så glad att jag skrev den här tråden. Kanske jag kan dra på mig de tajta träningsbyxorna i kväll på gymmet och vara en stolt ägare av en mus av större läppsize..
    Det gymmet hade jag gärna börjat på jag med, bara för att ;P heheh
  • feministbrud

Jag tror att det absolut vanligaste är att de inre hänger utanför de yttre, så du är som genomsnittskvinnan! Det finns dem som operar sig så att de ser ut som femåringar där nere, men ärligt talat varför ska man?

• Anonym (TS)
    Anonym (31år 2cm++) skrev 2011-02-02 14:55:14 följande:
    Mina hänger mer än 2cm... Jag har dock inte funderat så mycket på det där i sexuella sammanhang, har lixom tagit för givet att alla är olika. Om jag sätter en linjal mellan innre och yttre och rätar ut mina (inte drar) så är de närmare 6-7cm!!?? Blev rätt chockad när jag upptäckte det! Men eftersom jag aldrig fått någon kommentar om det så har jag aldrig brytt mig. Däremot är de ett problem för mig när jag har tajta jeans eller om jag tex cyklar, för då klämmer jag dom lätt och det gör så sjukt ont!!! Jag har planer på att någongång när ekomomin tillåter korta av mina lite, men det är endast för attd et är så obekvämt att ha jeans! Inget annat! Min sambo är skeptisk, han gillar mig som jag är säger han
    Du är långt ifrån ensam! Vi är många! Det fanns en omröstningstråd om detta här på FL för längesen och det var lika många som hade störst innre läppar som hade störst yttre läppar!
    Så var stolt och glad!
    TACK för ditt tryggande svar. Det är svårt för mig det här. Men att jag skriver tråden är ju för att jag vill kunna älska hela mig själv och itne bry mig. Visst vet jag att alla är olika och ser olika ut. Dessvärre har jag väl sedan många år tillbaka smygspanat på mina vänner i deras tajta kläder och inte sett något utputande. Det har alltid dragit ner mig lite och jag känner mig nästan dagligen osäker då jag tränar så mycket. Sen är jag singel och vill gärna träffa någon att dela livet med. Men då vill jag vara trygg med mig själv så jag/vi kan få ett sexliv utan att jag är nervös.

Som sagt så är säkerligen mina större om jag sträcker ut dom. Men du är nog modigare än mig, för att mäta skulle jag inte våga mig på.

Jag tycker också att det är obekvämt och kan göra ont när man cyklar och har tajta jeans. Men jag vill inte operera mig (även om tanker har slagit mig). Jag vill bara tycka om min mus!
  • Anonym (TS)
    feministbrud skrev 2011-02-02 15:01:40 följande:
    Jag tror att det absolut vanligaste är att de inre hänger utanför de yttre, så du är som genomsnittskvinnan! Det finns dem som operar sig så att de ser ut som femåringar där nere, men ärligt talat varför ska man?
    Haha.. ja, operation känns inte aktuellt. Men de (som någon tidigare skrev) som har problem med att det gör ont och känns obekvämt förstår jag verkligen.

Att mina läppar är genomsnitt har jag aldrig gissat. Så det är inte vanligare med mindre läppar som inte syns alternativt inte går utanför de yttre?
  • Anonym

Vad man föredrar och tycker är "snyggt" vad gäller blygdläppar är säkert som med allt annat - smaken är som baken! Jag har mycket större inre blygdläppar än 2 cm. Jag tycker kanske inte att det är så snyggt - men har inte direkt brytt mig - de fungerar och ställer inte till med något besvär - skulle ALDRIG få för mig att operera dem!

Min man tycker att det är upphetsande och sexigt med stora blygdläppar - det är ju något som signalerar "kvinna" ändå - på samma sätt som att man har midja, höfter, bröst osv. Tyvärr tror jag att en del unga män blir lite "hjärntvättade" av att titta på porrbilder/filmer - man tror att vuxna kvinnor ska se ut som unga flickor - inga former, inget hår någonstans, pyttesmå blygdläppar osv. Har man lite större blygdläppar så svullnar ju dem när man blir upphetsad - det syns ju och kan vara tändande.

Men jag tror också att många håller med min man - att det är härligt att en kvinna ser ut som en kvinna, och inte en liten flicka - eller vad säger ni killar? Och jag tror att de allra, allra flesta kanske har något som de tycker är allra snyggast - men tycker att det är heeelt ok oavsett om tjejen har små eller stora bröst, lite extra hull, rakat eller orakat och små eller stora blygdläppar. Precis som jag tycker om den man som jag är med - han är sexig som HAN är - oavsett om kuken är 13 eller 18 cm, och hur mycket pungen hänger ner.

• Anonym (31år 2cm++)
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 15:02:17 följande:
    Jag tycker också att det är obekvämt och kan göra ont när man cyklar och har tajta jeans. Men jag vill inte operera mig (även om tanker har slagit mig). Jag vill bara tycka om min mus!
    Jag skulle dock INTE vilja operera "bort" dom. Vill ju inte se ut som ett spädbarn där nere! Dom har alltid hängt ut, så jag vill ha kvar mina "hängisar" bara lite mindre!
Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?