• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Anonym (jag vet)

en vän till mig sa en 2 gånger vid 2 olika tillfällen att de va äckligt och fult,n gång sa hon-vad är de för skinn som hänger ned på en del tjejer? jag sa då att de är väl blygläpparna,hon skrek..va? som hon inte vetat om att de kan va så..hon är liksom tjej o borde vetat trodde jag.

själv har jag opererat mina för jag rider och då skaver de mycket,men då hade jag inte gjort de när min vän sa så ,blev väldigt sårad,tror inte hon visste hur jag såg ut  men ibland undrar jag om hon gjorde de eftersom hon drog upp de minst 2ggr från ingenstanns.

• Anonym

TS du kan väl lägga en binda i trosorna när du har tights? Eller syns det ändå?

• UntilTheDark
    Anonym skrev 2011-02-03 20:57:43 följande:
    Varför ska hon? Ska hon skämmas tycker du?
  • Anonym
    UntilTheDark skrev 2011-02-03 20:59:49 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Men det verkar som om det är ett stort problem för henne. Hon verkar lida av det. Det är klart att det bästa är att jobba med sin självkänsla men det är ju inget man gör i en handvändning. Det var hur som helst bara ett förslag. Själv färgar jag mina ögonbryn för att jag tycker att det är finare med mörka men det innebär inte att jag tycker att ljusa ögonbryn är något att skämmas för. Jag tror att man kan ha bra självkänsla men ändå använda t ex push up, trosgördel, smink, hårfärg, botox eller plastikoperera sig för att man känner sig finare då. Själv känner jag mig inte bekväm i tajta kläder men det betyder inte att jag tycker att någon annan ska skämmas. Som sagt det där med binda var bara ett förslag.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-02-03 19:31:57 följande:
    första gången jag någonsin hör någon anna skämmas över det här! TACK!
    mina är också riktiga hängisar, och jag har skämts massor över dom. fram tills jag fann min nuvarande "gubbe"! han tycker tvärtom, han skulle aldrig bli tänd av korta, och jag märker verkligen hur mkt han älskar mina! helt u8nderbart, och innan dess funderade jag på att operera dem. senast igår i badet gjorde han vågor med handen under vattnet vid dom och vi skrattade åt att han tyckte det var så gulligt när de "fladdrade" hahahaha :)
    Visst resulterade det här till en fantastisk tråd? Skönt att du har en sån gubbe =) Själv är jag singel och är kanske inte rädd, men nervös för att träffa någon. Sex och intimitet är ju en viktig grej. Och hur tändande är det med en osäker tjej? Läs alla inlägg här så kanske du blir lika glad som jag!

Jag är en "fladdrare", och vi är uppenbarligen inte ensamma =)
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-02-03 19:40:11 följande:
    hur vet man vad som är vanligast? jag har pyttesmå
    Jag tror inte man kan gör en sån undersökning/forskning på viket som är vanligast eftersom alla har unika utseenden inklusive där nere. Jag trodde att jag var ovanlig eftersom jag har större läppar. Jag trodde att ditt fall var vanligast (eftersom det är det jag sett på porrfilm och IRL). Jag antar att båda varianter, ja, alla varianter är förekommande.
  • Anonym (TS)
    Anonym (jag vet) skrev 2011-02-03 19:44:45 följande:
    en vän till mig sa en 2 gånger vid 2 olika tillfällen att de va äckligt och fult,n gång sa hon-vad är de för skinn som hänger ned på en del tjejer? jag sa då att de är väl blygläpparna,hon skrek..va? som hon inte vetat om att de kan va så..hon är liksom tjej o borde vetat trodde jag.

själv har jag opererat mina för jag rider och då skaver de mycket,men då hade jag inte gjort de när min vän sa så ,blev väldigt sårad,tror inte hon visste hur jag såg ut  men ibland undrar jag om hon gjorde de eftersom hon drog upp de minst 2ggr från ingenstanns.
    Det jag har hört är att män föredrar kvinnor med mindre inre (och yttre) blygdläppar. Sen har mina vänner sagt att det är det som dom har och att det är finast. Där av denna tråd.

Din vän låter väligt ung alternativ inte så belevrad (men jag kan ha fel). Att hon inte visste var väl kanske för att man inte brukar visa upp sin mus för alla sina vänner och bekanta?
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-02-03 20:57:43 följande:
    Nej, då ser det riktigt fint ut =) Brukar använda binda vid mens just av den anledningen. Men det är inte bra för musen i sig att täppa till så. Det är ju som gjort för svamp känns det som. Har alltid lärt mig att musen behöver luft. Men jag vill kunna känna mig fin "där nere" även utan binda. Att ajg duger som jag är och kanske tom är snygg trots mina större läppar..
  • Anonym (TS)
    UntilTheDark skrev 2011-02-03 20:59:49 följande:
    Tack! Tanken var nog god.. Men jag vill känna mig stolt över den jag faktisk är. Även med mina store blygläppar som syns i tajta kläder. Det var ju liksom tanken.. (men shit vad svårt det är!)
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-02-03 21:10:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Men det verkar som om det är ett stort problem för henne. Hon verkar lida av det. Det är klart att det bästa är att jobba med sin självkänsla men det är ju inget man gör i en handvändning. Det var hur som helst bara ett förslag. Själv färgar jag mina ögonbryn för att jag tycker att det är finare med mörka men det innebär inte att jag tycker att ljusa ögonbryn är något att skämmas för. Jag tror att man kan ha bra självkänsla men ändå använda t ex push up, trosgördel, smink, hårfärg, botox eller plastikoperera sig för att man känner sig finare då. Själv känner jag mig inte bekväm i tajta kläder men det betyder inte att jag tycker att någon annan ska skämmas. Som sagt det där med binda var bara ett förslag.
    Jag tackar för ditt förslag och förstår att tanken är god. Jag är, som jag tidigare skrivit, en stolt kvinna. Jag har med tiden lärt att gilla mitt yttre och inre). För jag är faktiskt en snygging! Jag är ingen diva och alla dagar är man inte på topp. Men jag äter bra, tränar regelbundet och umgås med människor som älskar mig som den jag är. Jag har inte svårt för att få uppskattning av män (eller kvinnor) för mitt yttre (och inre). Men det är inte många av dom som har bekantat sig med mig mus. Och jag skäms. Jag önskar att jag  kan komma över denna tröskel och känna att min mus är lika fin och attraktiv som någon annans. Och denna tråd hjälper mig verkligen.
Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?