• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Anonym (TS)

Men jisses vad alla namn på kvinnans könsorgan känns "slampiga" (eller hur man ska uttycka sig?) i jämförelse för mannens. "Mus" är ju som välkänt ett djur (som många har fobi för), "Fitta" används som ett svägord av vissa, "Bullfitta" är en blandning av ett bakverk (som i överdos gör en tjock och osund) och ett svärord, "Vagina" används sällan (enligt mig) och involverkar ju hela paketet (iklusive det invärtes) etc.. Usch och fy tycker jag!

När vi ändå pratar "bullfitta" så sa en av mina närmsta vänner att hennes "KK" tyckte att hon hade en sådan (med positiv bemärkelse) =)

• Anonym (TS)
    LitenMan skrev 2011-02-04 23:09:44 följande:
    en här på fl driver en blogg där hon uppmuntrar till att skicka in bilder på sig själv ;)

jag lägger upp länken på min blogg så slipper du avslöja vem du är för mig

lelle-tankesmedjan.blogspot.com/2011/01/valko...
    längst ner i det inlägget
    Tack, men jag avböjer trots min anonymitet. Att jag skriver tråden är för att jag inte är trygg med just den delen. Men jag skulle uppskatta kommentarer, men tror inte jag är redo för det.
  • Lellebror

man kan va anonym på bilderna i den bloggen :)
    men jag förstår dig ;)

• Anonym (oxå)

Hade också långa inre blygdläppar. Jag opererade bort dem. Inte för att jag skämdes för dem direkt, även om jag kanske inte tyckte de var det mest attraktiva hos mig.....utan för att de alltid hamnade i kläm och skavde. I och med att de hängde utanför de yttre blygdläpparna så nöp det ofta till i dem när man hade lite tajtare jeans eller så. Är jättenöjd efter operationen, med just det. Men jag kan sakna när min man sög på dem....nu har jag ju så lite inre blygdläppar kvar att han inte kan göra det lika lätt. Och det var sköööönt. Men men....Slipper i alla fall irritera mig på skav hela dagarna eftersom de inte kan komma i kläm lika lätt längre.

• Lellebror

tog bort länken från min blogg igen ;)
    vill inte att mina tonårsbarn ska ramla in på den sidan

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-04 17:21:38 följande:
    Nej, då ser det riktigt fint ut =) Brukar använda binda vid mens just av den anledningen. Men det är inte bra för musen i sig att täppa till så. Det är ju som gjort för svamp känns det som. Har alltid lärt mig att musen behöver luft. Men jag vill kunna känna mig fin "där nere" även utan binda. Att ajg duger som jag är och kanske tom är snygg trots mina större läppar..
    Tänkte mest under den timmen eller vad det nu är som du tränar och har tights. Man får inte svamp på en timme. 

Jag tolkade din TS som att du hade ett komplex som var jobbigt för dig. Jag förstår nu att du vill ha tips på hur du kan acceptera dig själv precis som du är! När jag t ex pratar om ett av mina komplex, t ex att jag har tunt hår, vill jag ha tips på hur man får håret att se tjockare ut,  jag vill INTE höra "acceptera dig själv som du är" för jag VEEET att det är det bästa och blablabla.

Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag gav ett tips. Jag förstår nu att du vill höra att du är fin som du är osv. Och det är ju jättebra.

Jag tänkte nog på mig själv, hur jag hade gjort i din situation, vilka tips jag hade velat ha. Jag vet att man ska acceptera sig själv så jag ser ingen anledning att skriva långa texter om det. Jag tänker att okej jag accepterar mig själv som jag är trots mina små bröst men jag gör mig själv ÄNNU finare med hjälp av push up. Om jag pratar om mina små bröst vill jag gärna ha tips på hur jag kan få dem att se större ut och inte "nej använd inte push up utan låt dem hänga slappt ochnaturligt och acceptera dig själv". För jag vill göra mig så fin jag kan. Men det betyder inte att jag inte accepterar det jag är mindre nöjd med. Jag förbättrar det jag kan och döljer och täcker över det jag är mindre nöjd med.

Hoppas att du förstår hur jag menar och att du inte tar illa upp! Som sagt FÖRLÅT!!!!

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-02-04 23:43:05 följande:
    Tänkte mest under den timmen eller vad det nu är som du tränar och har tights. Man får inte svamp på en timme. 

Jag tolkade din TS som att du hade ett komplex som var jobbigt för dig. Jag förstår nu att du vill ha tips på hur du kan acceptera dig själv precis som du är! När jag t ex pratar om ett av mina komplex, t ex att jag har tunt hår, vill jag ha tips på hur man får håret att se tjockare ut,  jag vill INTE höra "acceptera dig själv som du är" för jag VEEET att det är det bästa och blablabla.

Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag gav ett tips. Jag förstår nu att du vill höra att du är fin som du är osv. Och det är ju jättebra.

Jag tänkte nog på mig själv, hur jag hade gjort i din situation, vilka tips jag hade velat ha. Jag vet att man ska acceptera sig själv så jag ser ingen anledning att skriva långa texter om det. Jag tänker att okej jag accepterar mig själv som jag är trots mina små bröst men jag gör mig själv ÄNNU finare med hjälp av push up. Om jag pratar om mina små bröst vill jag gärna ha tips på hur jag kan få dem att se större ut och inte "nej använd inte push up utan låt dem hänga slappt ochnaturligt och acceptera dig själv". För jag vill göra mig så fin jag kan. Men det betyder inte att jag inte accepterar det jag är mindre nöjd med. Jag förbättrar det jag kan och döljer och täcker över det jag är mindre nöjd med.

Hoppas att du förstår hur jag menar och att du inte tar illa upp! Som sagt FÖRLÅT!!!!

Jag har komplex av min rubrik att dömma. Så alla tips är ju välkomna, de kan ju bidra till ökat välbefinnande. Men om jag ska bli av, eller minska på min skamsenhet. Våga låta en man gå ner på mig tex så måste jag känna fin som jag är. Det tror jag är grunden.
  • Morkullan

www.finest.se/userBlog/&beid=1476096

Kolla här! Ylva-Maria  har gjort avgjutningar av massor av kvinnounderliv och skapat ett konstverk hon kallar "100 muttor" . Man kan beställa en planch med dessa muttor om man vill. Eller lilla boken (y) som innehåller desamma.

Alla underliv ser olika ut och alla är vackra. De flesta, dock inte alla, vuxna kvinnor har inre blygdläppar som hänger utanför de inre.

Det finns män som föredrar stora, män som föredrar små, män som inte bryr sig om storleken.

Älska dig själv och ditt underliv! Ditt under(bara)liv!

Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?