• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 14:17:14 följande:
    Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS
    Jag kan ju inte direkt påstå att mina är symmetriska. Den ena är ungefär som du beskriver medan andra är ca 1cm kortare.
    Skulle du få för dig att göra en operation i framtiden, tänk noga igenom det först. Jag känner en person som precis gjort det. Det gör ONT som f*n rent utsagt och det ser riktigt otäckt ut under flera månader. Hon kan inte sitta och har svårt att gå. Jag vågar inte ens tänka på hur det måste kännas för henne att gå på toa.

Jag skulle hellre se att du jobbar på din självkänsla kring det här "problemet" till att börja med. Ge det ett år eller två kanske och skriv i någon bok att du är vacker därnere. Hmmm det lär nog jag också börja göra när jag tänker efter. Det har tagit mig 1,5 år att börja acceptera mitt utseende men jag har fortfarande vissa problemområden och jag har fått lära mig från barnsben att skämmas för mitt kön. Det är dags att sluta skämmas och göra något åt det. Vilken tur att jag såg din tråd. Skriv i boken varje dag!!!!!!
  • feministbrud
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 15:04:16 följande:
    Haha.. ja, operation känns inte aktuellt. Men de (som någon tidigare skrev) som har problem med att det gör ont och känns obekvämt förstår jag verkligen.

Att mina läppar är genomsnitt har jag aldrig gissat. Så det är inte vanligare med mindre läppar som inte syns alternativt inte går utanför de yttre?
    Nej, det är inte vanligare! Vuxna kvinnor har oftast inre som hänger ner.
  • Anonym (woman)

Äsch, mina är också större än de yttre. Har dock inte "mätt" dom haha. Men ingen har någonsin klagat över dom, snarare verkar de tyckt det var mysigt att smaska och bita lite på dom haha. Min sambo brukar "dra" i dom ännu mer hahaha....alla ser olika ut. Även killar/män.  Alla är unika.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 15:38:09 följande:
    Att du skulle vara avis vettesjutton.. Men jag börjar mer och mer känna mig som en stor fjant efter alla fina inlägg. Varför ska det vara så svårt att tycka om sin egna kropp? Tycker du som kvinna mer mindre blygläppar att det är fint/fult med större? Har du någongång funderat på det?
    Du ska ju inte känna dig som en fjant för det. Jag har väl tyckt att jag ser "fin" ut därnere, men har ju komplex för annat istället.. Det är ju synd igentligen, men så vanligt att man funderar eller inte är nöjd med någon del hos sig själv.
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på att en del, eller väldigt många tydligen, har större inre blygdläppar. Har aldrig lagt märke till det i offentliga duschrum till exempel. Men när jag föreställer mig det så tycker inte jag att det verkar "äckligt" eller konstigt.
    Min sambo påstår att det nog är lika sexigt vilket som, men har man större blygdläppar så blir könsorganet "mer visuellt", och att det är positivt.. (hans ord).

Så dra på dig de tajta träningsbyxorna och en kort topp, och känn dig stolt över att männen kan skymta konturerna(om de nu får för sig att titta åt ditt skrev), så får kanske även de ett träningspass utöver det vanliga! ; )
  • Anonym (LL)

Mina är också större än de yttre. Dessutom hänger de osymetriskt, den ena framför den andra liksom. Jag har läst om de som är mindre, men det känns som att dessa skyddar kritoris när jag har tajta byxor. 
    Min sambo verkar inte ha något emot den, han tycker om att röra dem på olika sätt 
    Jag har heller aldrig hör något negativt om dem av andra.

• Mammorna

Nu är jag inte man... Men jag har sett en del blygläppar i mina dagar iaf... :D

Jag tycker det är snyggt och sexigt med större inre. Och jag vet att många med mej tycker det!

Det är en av få fördelarna att vara lesbisk.. Sånna här saker så som bröst och läppar har man sett en del och vet att de ser olika ut allihop, och att det är på vem de sitter som är det sexiga och intressanta... Är man jättetänd spelar inget sånt här någon roll...  

Hoppas du slipper känna dig blyg över blygläpparna i framtiden.. ;)

• Anonym (TS)

Tack för fortsatta svar och diskussion. Det känns så otroligt bra att få så många fina synpunkter, erfarenheter och att veta att jag inte är ensam.

Mina läppar syntes helt klart igår på träningen. Jag tror dock inte det var nån som tänkte på det (mer än jag själv). Där emot så tittade jag åt många andra tjejers skrev och de såg inte ut att ha något där nere.

Jag antar väl att det är en process det här att tycka om sin mus. Men ni hjälper mig otroligt mycket! Hoppas även tråden kan glädja någon annan som kanske känner som jag.

Ska fortsätta utmana mig själv i tajta (men bekväma) kläder. Och kanske får jag den största utmaningen av alla om jag skulle träffa nån potentiell man framöver.

Härligt att höra er tjejer vars sambos verkligen gillar era läppar som de är! Det bådar ju gott för min framtid =)

Men varför måste man bry sig så satans mycket om det yttre? Varför måste jag skämmas för hur jag är skapt? Vart tog "det är insidan som räknas" vägen?

• Anonym

första gången jag någonsin hör någon anna skämmas över det här! TACK!
    mina är också riktiga hängisar, och jag har skämts massor över dom. fram tills jag fann min nuvarande "gubbe"! han tycker tvärtom, han skulle aldrig bli tänd av korta, och jag märker verkligen hur mkt han älskar mina! helt u8nderbart, och innan dess funderade jag på att operera dem. senast igår i badet gjorde han vågor med handen under vattnet vid dom och vi skrattade åt att han tyckte det var så gulligt när de "fladdrade" hahahaha :)

• Anonym

hur vet man vad som är vanligast? jag har pyttesmå

Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?