• Anonym (TS)

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS

• Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?
  • Ponja
    Anonym (SszZ) skrev 2011-02-09 19:03:56 följande:
    Jag blir faktiskt glad över att läsa vissas inlägg där ni skriver att de inte är särskilt stora, kanske är de då inte så jättestora som jag faktiskt föreställde mig..Jag tror på det eftersom jag både läst och hört vad män tycks gilla - det vill säga kommentarer som de själva uttrycker, och majoriteten tycks föredra små blygdläppar.
    Jag tror sten hårt på att det är yngre "män" 15-20 års åldern som föredrar korta och äldre långa. Märk v'l, nu menar jag givetvis inte att alla tycker så, men tror det ligger i majoritet. Läst grymt mycket om det på andra fotum då jag själv också ogillade mina långa innan.
  • Yildirim

Men asså vill inte verka dum, men ni med långa..

Är era blygdläppar typ tjocka och skrövliga och typ mörka?

• Anonym (TS)
    Yildirim skrev 2011-02-10 15:34:03 följande:
    Men asså vill inte verka dum, men ni med långa..

Är era blygdläppar typ tjocka och skrövliga och typ mörka?
    Jag tror det där är väldigt individuellt hur dom ser ut (förutom att de är långa/större). Vissa är tjocka, vissa rosa, vissa mörka, vissa skrövliga vissa tjocka, vissa smala osv. Mina är symmetriska och rosa, de sticker ut i vissa lägen men jag kan liksom gömma dom i mina yttre läppar, de är inte skrövliga eller så utan jämna i ytan och lena, ganska tjocka tror jag (vet inte vad jag jämför med?)..
  • Anonym (Älska din mus)

Jag har oxå större blygdläppar ( dom inre) som hänger utanför lite!
    Jag mådde väldigt dåligt över detta för ett par år sedan, tyckte dom blev större efter
    jag fött mina barn. Min man har dock aldrig kommenterar dom han bryr sej inte..... ( vi har vart ihop i över 10 år)
    Mina är oxå mörkare men jag har accepterar detta nu.

Jag såg nyligen på programmet sex edjucation om kvinnor som mår dåligt eftersom i porr är det helt andra musar som visas, aldrig någon med stora läppar....   kvinnorna gick till en som gjöt en form av deras kön och satte på en tavla med typ 100 mus avgjutningar och alla ändrade inställning till sin mus, för även om alla är  olika så var deras inte grotesk som dom trott eller annorlunda!

Dom visade även en stackars tjej typ 16 år som gjorde en operation, hon hade blivit hånad av män i sexuella situationer! Dom gjorde det under lokal bedövning och den smärtan hon hade efteråt i flera veckor innan det slutade blöda och svullnaden gick ner och stygnen togs det var frukansvärt.........

Jag tycker om man inte har stora fysiska problem av det så acceptera din mus som den är!!!

• Anonym (dr)
    Anonym (dr) skrev 2011-02-08 19:24:42 följande:
    Det där är inte långa inre blygdläppar!
    I puberteten växer de inre blygdläpparna och sticker sen oftast ut lite grann. Snippan ser annorlunda ut på en vuxen kvinna jämfört med på ett barn.
    Såg att någon läste mitt inlägg som att jag ville uppmuntra TS genom att trycka ner andra. Läser om men tycker faktiskt inte jag har skrivit något som är fel. 
    Visst är det lite kategoriskt att skriva "snippan ser annorlunda ut på en vuxen kvinna..."

Men även de som har små inre blygdläppar märkte väl någon skillnad i färg och klitoris storlek under puberteten?

Oavsett tycker jag inte nån ska skämmas över sitt kön!
  • Anonym (jannica)
    Anonym (dr) skrev 2011-02-20 22:36:36 följande:
    Såg att någon läste mitt inlägg som att jag ville uppmuntra TS genom att trycka ner andra. Läser om men tycker faktiskt inte jag har skrivit något som är fel. 
    Visst är det lite kategoriskt att skriva "snippan ser annorlunda ut på en vuxen kvinna..."

Men även de som har små inre blygdläppar märkte väl någon skillnad i färg och klitoris storlek under puberteten?

Oavsett tycker jag inte nån ska skämmas över sitt kön!
    Tänkte först att det var konstigt att de växte på vissa i puberteten men inte på andra, men kom sen på att det är ju samma sak med bröst. Vissa får stora, vissa får små som knappt växt alls. Men alla är ju lika kvinnliga iallafall.
  • Anonym

De flesta porrfilmer/tidningar och även läroböcker om kvinnans kropp skildar så gott som enbart små inre blygdläppar. Inte konstigt att de med större känner sig annorlunda, trots att det är lika normalt.
    Mer upplysning från början i skolan t ex, hade förhindrat att människor känner sig fula och annorlunda i underlivet om de råkar vara födda med synliga inre blygdläppar.

• operation behövs

Jag är 15 år och har hängande inre blygdläppar, ca 15cm. Alla i min klass och i min sport har mindre och jag känner mig väldigt annorlunda och äcklig på något sätt:( jag skulle vilja ha mindre. När vi duschar duschar jag alltod sist för jag är rädd att alla ska tycka att jag är snuskig. Vill operera.

• Anonym (Kalkonen)

Hej TS

Här kommer en till med långa blygläppar, de är nog runt 2 cm med. Jag brukar skämta och säga att jag ser ut som en kalkon.

Sambon gillar dem, säger att det är mysigt att suga, bitas, leka med dem. Och idag stod jag fullt naken på gymmet och tanken slog mig faktiskt att någon kunde se dem men jag slog bort den tanken. Jag har lärt mig acceptera dem.

• Anonym (Rut)

Döm av min förvåning när mitt ex sa att det var sexigare när man ser dem (mina syns inte)... Själv tycker jag nog inte det men du har fått så mkt pepp att jag tror du klarar en som tycker annorlunda.

• Anonym (Va)

Okej jag kan gå med på att yngre nojjar över storleken på sina läppar. Dom har inte skaffat sig tillräcklig erfarenhet av livet. Men orka lägga energi på hur man ser ut mellan benen? En fitta är en fitta likväl som en kuk är en kuk. Passar utmärkt tillsammans!

• Anonym (Kille)
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 14:17:14 följande:

Kan stora blygdläppar avtända dig?

Absolut inte! Sex har inget att göra med blygdläpparnas storlek. Var nöjd med den du är och ha härligt sex, det är mitt råd.
  • Magnus af Frodenkvist

Fan va trist om alla såg lika dana ut. Små eller stora blyläppar spelar ingen som helst roll för mig när det kommer till sex.

Däremot bör du undvika kläder som ger kameltå och lägga något inlägg i trosan om du kör tights på gymmet om du inte vill bli en snackis där. Glad

Var stolt över din kropp och om inte du gör blyläpparna till något problem så kommer troligtvis inte din partner göra det heller. Enligt mig nojjar tjejer för mycket över sina kroppar, det är mer tändande med tejer som är säkra på sig själva och visar upp sig trots att de inte nått fulländad perfektion och softat hud.

• Kllhh

Det är väldigt sexigt och upphetsande med större inre blygdläppar som sticker ut och har färg - DET triggar och eggar!! Vilket kanske är meningen också, då det är även en tecken på könsmognad. Många, eller kanske de flesta förändras och får väl större där när de kommer in i puberteten. Är man en normalt funtad snubbe borde man bli upphetsad av detta också! Helt sjukt hur vissa tycks få ohämmat spridas dynga och skapa komplex hos redan osäkra tjejer, även kirurger som gör detta! När detta är helt normalt och som det ska vara!! Och som förmodligen en majoritet av normalt funtade män uppskattar väldigt mycket! En viss idio på ett annat forum skriver att det är mer estetiskt med en streck fitta som inte en fjäril eller ros skulle kunna vara vacker eller etetiskt tilltalande?!! Nej denna idiot förstår inte varken vad skönhet eller begreppet estetiskt tilltalande innebär! Idioten kanske tror att det enda som kan vara estetiskt tilltalande är en. Ihopvikt handduk eller ett armveck - boooring säger jag! En vit färglös streckfitta är inte mer vacker eller estetiskt tilltalande, eller närmare " perfektion" än en med större inre läppare! Det är bara olika typ av utseende! Och vad som tilltalar och vad man finner vackert är individuellt och subjektivt. De som sprider detta skitsnack är antingen a) Plastik kirurg som försöker skapa komplex för att få fler till sin mottagning att förnedra, skära i och " stympa" Horribelt! b) Osäkra tjejer med streckfitta, mindre läppar, som ger sig ut för att vara killar som enbart gillar streckisar c) män och killar som aldrig haft sex och som ej kanske kunnat uppleva detta i verkligheten, och därför i teorin tror att steckfittor är mer estetiska och drar också den felaktiga slutsatsen at det borde vara mer upphetsande. Denna lögn blir de också påverkade av. d ) bögar. e) i värsta fall pedofiler! Som sagt är man en normal funtat hetro man, blir mqn upphetsad av en fitta med stora inre läppar, allt är som det ska! Och i det allra flesta fall bryr man sig inte om hur läpparna ser ut, om de är stora, små eller olika, eller vilken färg! Det är annat som spelar roll när man har sex!

• Kllhh

Estetik och sexuell upphetsning hör inte heller ihop. Det som är estetiskt kan uppfattas väldigt tråkigt och färglöst. De flesta har nog blivit sexuellt upphetsade av allt annat än vackra ting, det är nog oftare man blir mer upphetsad av det som skulle klassificeras som icke estetiskt tilltalande, ja fult och mer nasty. Hur vackert är tex sekret osv?! Nej det är knappast estetik som får en att bli upphetsad. Sedan finns det en annan kategori som som ägnar sig åt att skapa komplex hos tjejer.: Eb eller flera killar som upplever att deras kuk är för liten,,de har även erkänt detta,,att det är därför det skriver skit om kvinnors kön,,ibland, Att de ägnar sig åt hämd. De vill ge igen på alla kvinnor / tjejer som har stora blygdläppar, för att det tycker att de själva får utstå massa skit pgr av deras kukstorlek! Så då tycker de att de har rätt att skapa komplex hos det motsatta könet, helt utan grund. Ja vissa har erkänt detta.,på den mognadsnivån ligger det. Bara att beklaga att det finns sådana rötägg.

• Anonym (Anonym)

@Magnus kameltå ja? men risken är väl att någon blir intresserad Och om man kan skönja läppar som sticker ut. Det kanske inte uppskattas av tjejen...massa män som dreglar efter henne. Men hon borde inte behöva ändra klädsel för det.

• Anonym (Yes!!)

Ta jag tänkte mycket som du förr. Våga inte visa mig naken för någon man, ville inte att de skulle känna där nere.
    Min inre hänger med ut en bit, samt den där "kappan" över klittan är ganska synlig o stor.
    Jag har skämt så många år. Men har börjat förstå att en väldigt stor majoritet av karlar gillar detta! Jag har frågat fler av dom nu när jag blivit äldre och de har förklarat att dom tycker det är sexigt, kvinnligt, mysigt att slicka suga o leka med dom, samt att många påtalat att det känns med "omslutande" att knulla någon med stora läppar

Nu älskar jag dom och lärt mig acceptera den jag är och hur jag ser ut

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Yes!!) skrev 2016-02-15 15:46:36 följande:

Ta jag tänkte mycket som du förr. Våga inte visa mig naken för någon man, ville inte att de skulle känna där nere.

Min inre hänger med ut en bit, samt den där "kappan" över klittan är ganska synlig o stor.

Jag har skämt så många år. Men har börjat förstå att en väldigt stor majoritet av karlar gillar detta! Jag har frågat fler av dom nu när jag blivit äldre och de har förklarat att dom tycker det är sexigt, kvinnligt, mysigt att slicka suga o leka med dom, samt att många påtalat att det känns med "omslutande" att knulla någon med stora läppar

Nu älskar jag dom och lärt mig acceptera den jag är och hur jag ser ut

Bra där! Exakt så är det! Ni ska inte gå på allt skitsnack som sprids på diverse forum! Det är lögner rakt igenom! Och en klitoris som syns är också väldigt upphetsande!!
Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?