• Anonym (stina)

Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?

Finns det någon som har velat häva LVU och förlorat i förvalningsrätten men vann i kammarrätten?
    Hur fick ni rätt?
    Hur kändes det?
    Hur gjorde du?

• Svar på tråden Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?
  • Anonym (mamma)
    Anonym (soc kan ljuga) skrev 2011-05-11 20:02:52 följande:
    Jag har faktiskt varit med om att socialen har ljugit och att det senare har bevisats att dom hade ljugit medvetet i kammarrätten.
    Har även snakat med socialstyrelsen och dom sa rakt ut att dom inte kunde göra något.
    Har även pratat med polisen och fick då veta att det var väldigt många som tyckte att det soc sade inte stämde alls, alltså att dom hade hittat på vissa saker.
    Fick även veta av polisen att det inte var brottsligt att ljuga i en rättegång.
    Om det är en situation så kan socialen vrida den situationen flera gånger så att det passar deras sak, så ja socialen vet att dom kan ljuga och att  det inte händer något när dom gör det.
    Sen så är det väldigt svårt att få till en utredning mot socialen också så det vet dom också om och det utnyttjar dom till max.

Så med andra ord så har en vanlig svensson ingen chans mot socialen. 
    Sorgligt att det är så. Och som någon skrev innan att det finns ju socialstyrelsen och JO som ser över soc fel, men trots att dom hittar fel hos soc, så ger dom bara en liten "varning" ingenting händer, soc gör som dom vill.
  • Anonym (oroli)

Anonym, (varit där) som skrev sitt inlägg sönda 6e februari 14.04 som skrev att du några år tidigare vann ett lvu i kammarätten SNÄLLA skriv här om du finns kvar, eller någon annan som vunnit lvu i kammarätten..

• Anonym

Jag har faktiskt häromdan skrivit ett långt mail till min sochandläggare.... om hon ens kommer svara/läsa vet jag inte. Men min förhoppning är inte stor - enligt tidigare erfarenheter......

Återkommer isåfall........ 

• Anonym
    Anonym (stina) skrev 2011-02-06 09:50:29 följande:
    Ok, jag hoppas att kammarrätten tar ställning till barnens bästa, som socialtjänsten inte har gjort.
    har ni vunnit i kammarrätten eller inte
  • Anonym (Jag)

väntar på tid till kammarätten o här har soc inte gått efter sina lagar, pratar gärna med fler i samma sits...

• Anonym

vi har fått avslag från förvaltningsrätten vi ska klaga vidare till kammarätten hur lång tid tar det tills man får beslut från de (kammarätten?

• Anonym

vi har tre veckor på oss att överklga till kammarrätten när kommer vi att få beslut från de???????

Svar på tråden Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?