Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?
Finns det någon som har velat häva LVU och förlorat i förvalningsrätten men vann i kammarrätten?
Hur fick ni rätt?
Hur kändes det?
Hur gjorde du?
Finns det någon som har velat häva LVU och förlorat i förvalningsrätten men vann i kammarrätten?
Hur fick ni rätt?
Hur kändes det?
Hur gjorde du?
Är det ens någon här som vågar stå upp mot soc och deras "maffioso" beteende? vet nån hur lång tid det brukar gå innan ett lvu " går över" ? förutom övervägning var 6 mån...
aja ja önskar er lycka till i kammarätten men håll inte tummarna. Säger nån att ni ska hålla er lugna bara för att ni kämpar för er barn spotta de i ansiktet. Lagen kan dra åt helvete när det gäller alla stulna barn/ LVU. Allt är så jävla korrupt. Fungerar tillsammans alltihopp. Soc kärringar och familjehem, ombud för barnen, barn-enhetschef allihopp! Ni som säger annorlunda, nja man kan sitta ifråsätta era position isåfall. Inte undra på att Sverige är ökänt för att sno barn, vi gör ju inget, inge motstånd , ingenting. Bara sitter och väntar att någon kotte där ute kanske försöker vända sig via lagen, lagen som avslår överklaganden från föräldrar som vill ha tillbaks sina barn.
Man har ju tur om man ser NÅGON där ute som faktiskt mår bra och haft ett lvu på sig. Nästan alla de som haft lvu har antingen vart med om övergrepp på familjehemmet eller är missbrukare i dagens läge. Bara för att de aldrig fick chansen att kunna vara med sin riktiga familj, allstå ingen hjälp från socialtjänsten . SOC STJÄLPER, MOTSATSEN TILL HJÄLPER. Punkt slut.... anar ni att era barn kommer få ett lvu, rym. gå över till grannen, familjen bo där. Stå på er för i helvete.. lyssna inte på någon annan.
jag vet många barn som växt upp i familjehem som är hur bra som helst - mitt barn bor i ett jättebra familjehem! Soc däremot kan ju fara åt ******
Till anonym (oroli). Har inte varit inne här på ett tag så såg först nu att du efterfrågat mig. Så här är jag...om du hade något särskilt du ville veta, eller du kanske redan fått svar från någon annan
hej min son har fått LVU, o de kommer att bli rättigång, jag har en massa blid bevis m,m vad min son, jag o min förra kille har blivit behandlad.
Först var vi på ett hem som heter birkahemmet i gbg, där va dom inte så snäll min min o min dåvarande kille som är far till min son, sen så var dom inte så snäll på min son heller, är de nått mer man ska tänka på när man går till en advikat...
SNÄLLA behöver alla råd som behövs
Jag har en kompis som slutade på soc därför, att som hon beskrev det:
"Inte nog med att det är svårt att arbeta med omhändertaganden---man blir huggen i stycken av två håll: rätten och föräldrarna.
För ibland måste man bara omhänderta och det snabbt.
Och sen börjar helvetet."
Tycker mig sett fler fall där barnen borde ha fått hjälp men inte fått det, än åt andra hållet.