Inlägg från: Nika och Noel |Visa alla inlägg
  • Nika och Noel

EnköpingsTråden Part3!!!!

Virren: ojek böckern aha rjag med läst. Alla tre. Läste ut dem på bara några röda, så jag tittade i min hyla efter de andra två till dig men hittar dem inte. Ett svagt minne säger miga tt jag lånade ut dem i GBg till några elever som också blev frälsta och det är typ två år sen så jag lär ju inte se dem igen. Påtors nästa vecka börjar bokrean då ska jag till uppsala. Ska köpa Corinne Hofmans forts på den vita massajen - den vita massajens dotter. Den är så bra så läs. Kan tipsa om många självupplevda böcker då det är typ det enda jag läser. En Geishas memoarer. Som stilla vatten av Jennifer Lauck. Hon går gm tavlan ut ur bilden av Johanna nilsson. Säljs nog på rean.

• Nika och Noel

Hemma på lunchen har idrottsdag idag! Försöker äta en baguette med tonfisk - bläääääääääää. Mår så illa. Snart sportlov bara två dgr kvar sen ledig en hel v och då fyller jag 30-år....

• Nika och Noel

Virren, Michanna!

Hej! Vad har ni hört om dagis för imorron? Ska vi gå dit ihopa?

• Nika och Noel

Du ser ju alla ikonerna längst upp så då ska du bara klicka dit, men ibland så funkar inte de riktigt så då skriver du t ex, beta.familjeliv.se/hem/rävelina/galleri.php och byter ut namnet till den du vill kika in hos. Galleri byter du ut mot gastbok om du vill skriva i den.

• Nika och Noel

Michanna: grattis i efterskott! Själv fyller jag 30 år idag, så vi får se om ngn kommer ihåg mig. Blev uppvaktad av föräldrar igår, samt svärföräldrar, men syskon kvar samt vänner..... Förra året glömde min syster bort mig

• Nika och Noel

Hej!
    Jag kommer inte ihåg Plutos tider, men har för mig att tis samt tors em var babyöppet. Men som sagt jag kan ha väldigt fel. Vi får ta och gå dit i höst när vi båda är hemma. Krya på dig Malwa.

• Nika och Noel

Jag söker en tvillingvagn max 3000 kr el nåt samt en ny bilbarnstol för Noel när han får suskon får då får den gå över till h*n. Ngn som kan rek nng stol. Han har Volvos originalstol nu och vi har babyinsats till den.

• Nika och Noel

Hälla: tack, men nej tack. Jag är inte intresserad av en sån gammal bilbarnstol för den komme rju anv några år och då hinner den bli över 10 år gammal viket inte är säkert. Ska leta vidare..... eller så köper vi en ny. Vagn är jag fort kluven till. Ståbräda, sittstol, eller dubbelvagn...??? Om båda sover middag lär man u behöva en dubelvagn men annars kasnke en sittstol eller tom ståbräda gäller.

Virre: dagis känns bra. Fröknarna verkar bra och så fort allt blivit lite finare kanske det känns tipp topp. De komemr vara ute alla fm, frågade idag och det känns ju bra. En av anledningarna till att vi bytte faktiskt. På Noels gamla dagis var de ute en fm i veckan. Lite lite kan jag tycka!

Michanna/ Virren: Vad tycker ni om de andra föräldrarna? Bra?/Ngt ni reagerat över? Kanske inte så smart att de det här om det skulle vara ngt, men men tänkte bara ifall ni reagerat på ngt. Ngt annat som ni tycker är bra/dåligt?

Allmänt: fika är svårt här med. Tänkte åka till Uppsala på torsdag efte dagis och kika lite på IKEA samt bokrean....Noel hänger givetvis på. Somnar nog i bilen dit - hoppas jag....

• Nika och Noel

Hej o hå!
    Noel är glad som en lärka. Dagis funkar bättre o bättre tjejer, men visst vill man inte att de ska vara så lessna. JAg skulle önska att de kunde dela in i två grupper faktiskt så de mest ledsna barnen kan vara där. Noel skulle inte vara lessen då och det tror jag inte Alex heller skulle vara. Det stressar honom när de andra skriker så.... men det blir nog bra de (fröknarna) vet ju bäst och har gjort detta tidigare.

Kul att fika idag! Nästa vecka är min man där, jag är bara där på tisdag. Då är jag komp ledig. Hoppas det funkar nu till fredag för sen kan inte vi vara hemma mera. Vem sköter inskolningen av er Virren nästa vecka?

Nu ska vi ner en sväng på stan och kolla lite böcker, handla mat för det är tomt här etc.

• Nika och Noel

Ett bra recept:

Hur man gör sin egen trolldeg

KLADDIG OM HÄNDERNA Småbarn älskar nya experiment och de älskar framför allt att bli härligt smutsiga när de leker med vatten och lera eller vad de nu får tag i. Se till att få ut mesta möjliga av denna bekymmerslösa, vetgiriga period genom att uppmuntra kladdig lek som lär barnet mer om de vardagliga tingens egenskaper, struktur och lukt. Varför inte använda en liten stund till att göra egen trolldeg. Följ det här enkla receptet och låt gärna barnet hjälpa till att ösa upp mjölet och hälla det i vattnet:

150 g vetemjöl
    3 dl hett vatten med några droppar hushållsfärg
    75 g salt
    1 msk matolja
    2 tsk vinsten eller citronsyra

Häll alla ingredienser i en kastrull. Sätt kastrullen på plattan på medelvärme och rör hela tiden tills det blir en deg. Ta ur degen ur kastrullen, låt den svalna lite och knåda den sedan smidig. Tillsätt vatten om degen är för hård, eller mjöl om den är för lös. När degen är sval kan de förvaras i en lufttät burk på ett svalt, torrt ställe.

Tänk på att i den här åldern kan barnet lockas att stoppa trolldegen i munnen. Lämna därför aldrig barnet utan uppsikt. Lär ditt barn att trolldeg är till för att lekas med och inte ätas, och uppmuntra henne eller honom att borra ned fingrarna i degen, forma, platta ut, dela upp och dekorera med sin nya, spännande leksak.

• Nika och Noel

Anna!
    Samma barn som ätit i tprs fredags äter på måndag. V iandra har samam tider som nu 9-11, men går det bra på måndag ska fler få äta på tisdag. De räknar med ett bakslag under helgen så vi får se om det blir några. Hoppas ju på Noel *ler*

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!