• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii
    Kiira skrev 2011-06-26 21:43:04 följande:
    jahopp i morgon är de dax för igångsättning. ska bli väldigt intressant, nervöst är de oxå. Sambon tror tt de nya läkarna kommer bedömma att bebisen inte alls ska ut via igångsättning som läkaren för 3 veckor sedan bestämde. Hur mycket har jag att säga till om?`Jag litar på att min läkare (som otruligt nog är på semester nu) har gjort beslut om igångsättning som de andra läkarna oxå respekterar men man blir ju lite nojjig. Någon som har blitt igångsatt innan???

Nej, ingen igångsättning här inte.

Hoppas dock att allt går bra i morgon och att inom kort har den första bebisen i den här tråden tittat ut!

• Annaliz

Tack för gratulationerna. Hoppas ni alla haft en bra midsommar med fint väder.

Lycka till Kiira. Det kommer gå fint :) Återkom när du fått komma hem igen och berätta!

• Ts Mamma

Lycka till idag Kiira - ser fram emot uppdatering om "vår första" bebis i tråden när du orkar och kan...:)

• Arbetsmyran
    jahopp i morgon är de dax för igångsättning. ska bli väldigt intressant, nervöst är de oxå. Sambon tror tt de nya läkarna kommer bedömma att bebisen inte alls ska ut via igångsättning som läkaren för 3 veckor sedan bestämde.  Hur mycket har jag att säga till om?`Jag litar på att min läkare (som otruligt nog är på semester nu) har gjort beslut om igångsättning  som de andra läkarna oxå respekterar men man blir ju lite nojjig.  Någon som har blitt igångsatt innan???
    Lycka till!! Spännande...
  • Ofeigur
    jahopp i morgon är de dax för igångsättning. ska bli väldigt intressant, nervöst är de oxå. Sambon tror tt de nya läkarna kommer bedömma att bebisen inte alls ska ut via igångsättning som läkaren för 3 veckor sedan bestämde. Hur mycket har jag att säga till om?`Jag litar på att min läkare (som otruligt nog är på semester nu) har gjort beslut om igångsättning som de andra läkarna oxå respekterar men man blir ju lite nojjig. Någon som har blitt igångsatt innan???
    Lycka till! =)
  • SamsonS

Åhhh....jag blir tokig på f-kassan :( Dom fick in min ansökan om fp den 13/5, och jag har fortfarande inte fått något svar. Så jag ringde dit idag igen och kollade vad som händer. Hon sa att dom har fått alla uppgifter dom behöver, men varför händer det då ingenting? Jag har ansökt from fredag denna veckan, skulle ju kännas bra om man fick reda på vad som händer. För jag menar, om dom enligt dom själva har fått in alla uppgifter som behövs, ska det väl ändå inte ta mer än 30 dagar för att ta ett beslut :S

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Annaliz
    SamsonS skrev 2011-06-27 11:36:21 följande:
    Åhhh....jag blir tokig på f-kassan :( Dom fick in min ansökan om fp den 13/5, och jag har fortfarande inte fått något svar. Så jag ringde dit idag igen och kollade vad som händer. Hon sa att dom har fått alla uppgifter dom behöver, men varför händer det då ingenting? Jag har ansökt from fredag denna veckan, skulle ju kännas bra om man fick reda på vad som händer. För jag menar, om dom enligt dom själva har fått in alla uppgifter som behövs, ska det väl ändå inte ta mer än 30 dagar för att ta ett beslut :S
    Jag förstår dig... dom är inte direkt snabba. Jag hoppas du får ett beslut innan veckans slut iaf. Ett tips till dig är att du använder dig utav inloggningen på försäkringskassans hemsida, via ditt Bank-Id. Där kan man sköta allt och det står vad dom har gått igenom och vilka datum de har bearbetat vissa ansökningar osv. Jag har fortfarande inte fått papper på beslut om sjukpenning. Dock togs beslutet tidigt, redan några dagar efter ansökningen och utbetalning skedde ytterligare några dagar senare. Men hade jag inte loggat in och sett det så hade jag inte vetat det. Där gjorde jag även min ansökan om fp och fick reda på min prel. fp. Där får jag mer hjälp och blir mer klok än om jag ringer... för då får jag inget vettigt svar... Lycka till!
  • SamsonS

Annaliz: jag vet, jag är inne och kollar varje dag men det händer inget. Står bara att mitt ärende är under pågående utredning...men ska ringa dit imorgon igen och tjata lite på dom så kanske det händer något. Hade känts så skönt att veta att man får sina pengar så man kan koncentrera sig på annat dessa sista veckorna...

• Momii
    SamsonS skrev 2011-06-27 11:36:21 följande:
    Lider med dig. Jag och f-kassan har aldrig och kommer aldrig bli vänner. Gör så som Annaliz skrev så kanske du får reda på mer där! Jag sköter också allt via deras hemsida och det är bra mycket smidigare än att kludda med deras papper. Men det låter ju ganska märkligt att du inte fick något besked när alla uppgifter ändå fanns inne.
  • Kiira

hej på er.sitter med gråten i halsen o längtar hem till mina barn. igår morse kom vi till sjukan för igångsättning, de första som händer är att de ifrågarsätter  den läkaren som har  "ordinerat" detta. läkaren själv är på semester. men efter ett tag så går de me på att sätta igång, med ett piller i skrevet får lite mera pinvärkar än de samandragningarna som ja hade innnan. ctg kurva i ca 45 minuter var trejde timme efter de kl 18 så gör de inget mer för kvällen,  tillbaka på förlossningen 8 i morse, nytt piller och ctg kruva vid både 8,30 12 och 15. rejäla värkar var 2-3 minut men dock bara pinvärkar. händer knappt något på öppningsfronten öppen ca 2 cm och då är livmodertappen tydlen kvar en del.  och nu gör de inget mer förens i morgon om de ens gör något då för den ena läkaren pratade om ett paus dygn 3.  de vill inte stressa på denna lilla prematur bebis (lilla= ca4 kilo) prematur är i vecka 36+4 så den är ju inte jätte prematur heller.

är så otroligt less på detta nu o vill bara åka hem. får inget direkt svar av någon vad som ska hända härnäst.
     16 mil enkel väg hem så de är ju inte bara att vända tillbaka om de händer något mera där hemma..  ungarna saknar oss o vi saknar dom. 

kroppen och diabetesen är påverkad av dessa pinvärkar som är rejäla men ja klarar som tur är av dom utan bedövning.. 

ska aldrig mera föda barn på sommartid då de är semester vikarier!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)