• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma
    Momii skrev 2011-06-19 22:29:46 följande:
    Så var det för mig också, bara pang på! Tog mig lite mer än 4h av värkar innan jag insåg att det verkligen var VÄRKAR! Det var efter ett toabesök som jag insåg att slemproppen gått och då förstod jag i samma veva att det var ju riktiga värkar jag känt och därefter börja jag klocka dem!
    Sist hade jag inte en förvärk elelr Sd (som jag kände av) - på fredagen den 6 Februari 2004 gick slemproppen - fortfarnde inte en Sd eller Förvärk som kändes - 20:15 den 10 Februari så sa det PANG och jag hade värkar var 3:e minut som varade 1-2 minuter på en gång, blev inskriven på FL 20:50 - 23:50 ville jag ha bedövning - det tyckte dock inte de då jag bara var öppen 4 cm - 00:10 kom i alla fall narkosläkaren - då började mina krystvärkar och jag hann inte få någon bedövning - samtidigt som jag bad han sticka mig skrek han bara rätt ut "ÄR HON VERKLIGEN BARA ÖPPEN 4 CM!!!!????"

00:31 den 11 februari 2004 föddes T - drygt 4 timmar efter första värken...

...nu har jag 5 mil till sjukhuset och är livrädd att inte hinna in - faktsikt så jag hoppas att det går lite lugnare nu eller att jag i alla fall kan få värkar med lite längre mellanrum till en början...Drömmer
  • Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-06-20 00:09:31 följande:
    Alltså finns det typ nån "garanti" att gå efter ang värkar och hur långt emellan osv för hur öppen man är?

Bm sa att man öppnar sig ungefär 1 cm per timme i snitt när de riktiga värkarna sätter igång.
    Men samtidigt står det ju i olika böcker osv att man bör åka in om vattnet har gått eller om värkarna kommer med 3-4 mellanrum eller nåt.

Kan man vara öppen olika fast värkarna kommer så tätt på alla?
    Omföderskor kanväl tom vaar öppna någon cm veckor innan det sätter igång på riktigt...

Sen vet i sjutton hur mycket jag skulel tro på det där - det är nog baar ett slags genomsnitt - annars skulel ju en förlossning alltid ta 10 timmar, aldrig mer eller mindre... Jag öppnade mig 6 cm på 20 minuter sist så det är nog väldigt olika...
  • Annaliz

Ja jag antar att det bara är att prova åka in då det börjar då så får man se hur många svängar det hinner bli fram och tillbaka :)

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-06-20 11:01:04 följande:
    Ja jag antar att det bara är att prova åka in då det börjar då så får man se hur många svängar det hinner bli fram och tillbaka :)
    Jo, eller så känner du när det är på "riktigt" - jag tror det jag hade aldrig några tvivel sist utan det var som om hela kroppen bara insåg att Nu - Nu är det dags...
  • Kiira

hemma från barnmoskan, 
    blodtryck 122/67
    blodvärde 121
    vikt -1 kilo sen sist
    sfmått 40
    vecka 35+3

hon gjorde ett försök till hinnsvepning men livmodertappen var inte mogen sa hon, så får se hur de gick med det.. men iallfall nästa måndag blir jag inlagd för igångsättning..

• Annaliz
    Kiira skrev 2011-06-20 11:25:02 följande:
    hemma från barnmoskan, 
    blodtryck 122/67
    blodvärde 121
    vikt -1 kilo sen sist
    sfmått 40
    vecka 35+3

hon gjorde ett försök till hinnsvepning men livmodertappen var inte mogen sa hon, så får se hur de gick med det.. men iallfall nästa måndag blir jag inlagd för igångsättning..
    Nu såg blodtrycket bra ut! :)
  • Annaliz

Nu har jag suttit med molande mensvärk i nedre mage och ryggslut i ca en timme samt lite stötar neråt... kanske det är bebis som fixerar sig nu? Känns iaf betryggande att man känner nånting :P

• SamsonS

Jag har också känt så i 2 dagar nu:) ska till BM imorgon så blir spännande att se om den har fixerat sig:)

Hur mycket ska man känna bebisen varje dag? Min brukar vara väldigt aktiv men idag har det varit lugnt son i graven... Börjar bli lite orolig :S

• Ofeigur

Idag var det dags för BM besök och nu hade blodtrycket gått ner ännu mer så vi är så nöjda så. Annars hade det inte hänt mkt. En cm till på måttet. Så nu ligger det på 38. Fick en tid nästa vecka på onsdagen sen får vi se om det blir ngn mer gång. Hoppas inte=)

• Momii
    Annaliz skrev 2011-06-20 00:09:31 följande:
    Alltså finns det typ nån "garanti" att gå efter ang värkar och hur långt emellan osv för hur öppen man är?

Bm sa att man öppnar sig ungefär 1 cm per timme i snitt när de riktiga värkarna sätter igång.
    Men samtidigt står det ju i olika böcker osv att man bör åka in om vattnet har gått eller om värkarna kommer med 3-4 mellanrum eller nåt.

Kan man vara öppen olika fast värkarna kommer så tätt på alla?
    När jag kom in var jag redan öppen 8 cm och då hade jag enligt mig hanterbara värkar. Tror inte heller det finns någon riktlinje man kan gå efter.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)