• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Kiira: Vad fin berättelse och vad skönt att det är över nu och att allt är bra. Hoppas ni får komma hem så fort som möjligt :) Vilket sammanträffande att det blev en liten Lova. Det ska min flicka heta också om det blir en hon :)

• Ts Mamma

Grattis till era små sörtisar!!!

Kiira - jobbigt men skönt att allt verkar gå bra nu...:)

Här är det 2 dagar kvar till Bf - var till BM nu i morse och det var förhoppningsvis sista gången även om jag tror att jag kommer få träffa henne nästa vecka oxå...:/

Trycket var lite bättre 135/80
    Protein: 1
    Hb: 109
    Sf: 37
    Bebis: Ruckbar men näst intill fixerad (bra med tanke på att h*n var fullt rörlig för 2 veckor sedan...:))
    Hjärta: 150

• Annaliz

Har också varit hos bm idag.

Sf mått 36, hjärtljud 152, hb 120, tryck 110/60

Ruckbar bebis men verkade som att den var nära till fixerad.

Igår gjorde jag i ordning bb väskan, så nu får den komma precis när den önskar :D

• Momii

Har så smått packat en BB-väska men långt i från allt som behövs. Kläder till bebisen, amningsinlägg och nattbindor har jag lagt i.

Har iaf packat tösens lilla ryggsäck så den är färdig när det blir dags. Vet bara inte vart vi ska lämna henne eller vem som kan tänkas komma hit, men det löser sig!

Tänkte vara duktig idag och började med att skrubba hela duschutrymmet noga när tösen sov middag. Efter att hon vaknat och ätit tänkte jag dammsuga och det gick bra med köket och hallen, sen trodde jag ryggen skulle gå av. Arg jag blir när kroppen säger ifrån men orken finns där. Gaah! Känns som mannen får göra allt här hemma nu och jag får dåligt samvete för det.

• SamsonS

Jag har också börjat packa :) Eller, är igentligen klar med det jag kan packa ner. Bebisens väska är klar och det jag har kvar till mig är lite kläder,mobilladdare, kamera m.m som jag använder nästan varje dag :)

Känner också att sambon få göra typ allt, eller iaf ute i trädgården.Fast idag har jag iaf hjälpt honom att skura ute på altanen :)

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Arbetsmyran

Jag var också hos BM idag, tror inte att jag behöver dit om två veckor men kanske är önsketänkande...Hade sånna grymma sammandragningar igårkväll så trodde att det var på G, men nejdå..

Sf 37, hjärtljud 155 Tryck 120/80  

Håller med er om att det är jobbigt när kroppen säger ifrån....Jag är nog en typisk "Vill o kan själv person" , men nu säger händer o rygg ifrån ordentligt.. 

• Annaliz

Hur har det gått för dig nina1977? Glad

Idag har jag haft fullt upp med städning och gjort smörgåstårta m.m. inför min och sambos födelsedagsfirande imorgon. Jag fyllde ju vid midsommar och han fyller imorgon men vi har bestämt att fira oss båda samtidigt så det blir nog fullt sjå imorgon!

Är det någon annan som känner sig otroligt trött? Jag sover typ 4-5 ggr per dag. Kanske är nära?

• SamsonS

Jag är galet trött!!! Och det har blivit värre de senaste dagarna. Orkar inte göra någonting här hemma vilket i son tur gör att jag får lite ångest över att det är stökigt,mkt tvätt osv. Skulle det sätta igång vill jag ju gärna inte behöva städa det första när jag kommer hem...

• Ofeigur

Jag är också väldigt trött! Brukar inte sova middag men nu har det hänt flera dagar i rad. Jag dricker också väldigt mkt. Vet inte varför. Är alltid törstig. bf igår och inget har hänt. Var hos bm i dag och allt såg bra ut. Vi fick tom göra ett ul  som viade delar av henne iallafall. Det var skoj!=)

• Ts Mamma

Här är en till som är olidligt trött - hur mycket jag än försöker hålla upp ögonen så går det inte - de bara faller ihop å jag sover på en nanosekund...:P

Svar på tråden bebis juli 2011 =)