• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ofeigur
    Kiira skrev 2011-06-28 18:11:45 följande:
    hej på er.sitter med gråten i halsen o längtar hem till mina barn. igår morse kom vi till sjukan för igångsättning, de första som händer är att de ifrågarsätter den läkaren som har "ordinerat" detta. läkaren själv är på semester. men efter ett tag så går de me på att sätta igång, med ett piller i skrevet får lite mera pinvärkar än de samandragningarna som ja hade innnan. ctg kurva i ca 45 minuter var trejde timme efter de kl 18 så gör de inget mer för kvällen, tillbaka på förlossningen 8 i morse, nytt piller och ctg kruva vid både 8,30 12 och 15. rejäla värkar var 2-3 minut men dock bara pinvärkar. händer knappt något på öppningsfronten öppen ca 2 cm och då är livmodertappen tydlen kvar en del. och nu gör de inget mer förens i morgon om de ens gör något då för den ena läkaren pratade om ett paus dygn 3. de vill inte stressa på denna lilla prematur bebis (lilla= ca4 kilo) prematur är i vecka 36+4 så den är ju inte jätte prematur heller.

är så otroligt less på detta nu o vill bara åka hem. får inget direkt svar av någon vad som ska hända härnäst.
    16 mil enkel väg hem så de är ju inte bara att vända tillbaka om de händer något mera där hemma.. ungarna saknar oss o vi saknar dom.

kroppen och diabetesen är påverkad av dessa pinvärkar som är rejäla men ja klarar som tur är av dom utan bedövning..

ska aldrig mera föda barn på sommartid då de är semester vikarier!
    Åh din stackare!=( Tänker på dig jag som är så hemmakär. Dåligt av dom att ifrågasätta den andra läkarens beslut. Lycka till nu och hoppas på att det kommer igång nu och att du slipper vilodag i morgon. Kram
  • Ts Mamma

Kiira: Jösses vad struligt, hur svårt ska det vara att göra som planerat?!

*suck*

Lider med dig och håller alla tummar å tår att det drar igång av sig självt i natt då de kan se ut som fån imorgon när bebis är ute...:)

Kram på dig!

• Momii
    Kiira: Stackare! Hoppas det kommer igång på riktigt nu så du kan få åka hem så snart som möjligt till dina barn. Kram
  • Annaliz

Kiira: Jag hoppas att bebisen har kommit nu så du får slippa lida. Hoppas även att allt har gått bra isåfall. Väntar spänt på en bild av den förstfödde julibebisen i denna tråd Glad

Själv står det still här. Tiden går sakta men säkert framåt. Hoppas att min bebbe vill komma tidigare för är redigt less nu på att vara gravid. Sväller i fingrar och fötter och den här värmen gör det bara mer outhärdigt. Som tur är har jag lite projekt framöver innan bf, så jag hoppas tiden går fort ;)

• Arbetsmyran

Kiira: Tänker på dig o hoppas du kan åka hem med en liten snart!

Läser att fler svullnar i händer o fötter...jag hade hitills bara händer som svullnade men på förmiddagen idag när jag suttit i solen ett par timmar så kom fötterna ikapp med råge...jösses..haha, ser lite kul ut men känns mindre bra o det var knappt att jag kom i ett par flip flop.

• Kiira

Nu är jag hemma. med bebis i magen, helt sjukt detta.
    fick två  1/4 dels piller under två dagar, låg i ctg med pinvärkar säkert 7 timmar under dessa dagar. de såg att ja hade värkar  eller pinvärkar.  livmoderhalsen var helt  eller pyttelite mogen när allt börjades men ändå startade de den.  idag  på morgonen var ja sjukt frustrerad o ledsen och de sa att de ska ta en paus dag och skriva in mig på patienthotellet ett dygn, till svar fick dom nej ja åker hellre hem.

så nu är jag hemma. efter mycket om o men kom de en läkare som jobbar på sjukhuset som jag har träffat förrut. han gjorde en egen  vikt uppskattning på bebis o fick den kring 4 kilo.  så efter att han övertalat mig så gick ja med på att  komma tillbaka på måndag för en ev ny igångsättning. men vet dock inte om de kommer funka den gången heller o ja vill verkligen inte bli bemött på detta sätt en gång till.

men ja antar att slemmproppen iallfall har börjat gå redan igår morse, och när den har gått på de två andra kottarna så har dom kommit innom 3 dygn.. så vi får la hoppas på att de startar av sig själv nu då..

• SamsonS
    Kiira skrev 2011-06-29 20:01:44 följande:
    fick två  1/4 dels piller under två dagar, låg i ctg med pinvärkar säkert 7 timmar under dessa dagar. de såg att ja hade värkar  eller pinvärkar.  livmoderhalsen var helt  eller pyttelite mogen när allt börjades men ändå startade de den.  idag  på morgonen var ja sjukt frustrerad o ledsen och de sa att de ska ta en paus dag och skriva in mig på patienthotellet ett dygn, till svar fick dom nej ja åker hellre hem.

så nu är jag hemma. efter mycket om o men kom de en läkare som jobbar på sjukhuset som jag har träffat förrut. han gjorde en egen  vikt uppskattning på bebis o fick den kring 4 kilo.  så efter att han övertalat mig så gick ja med på att  komma tillbaka på måndag för en ev ny igångsättning. men vet dock inte om de kommer funka den gången heller o ja vill verkligen inte bli bemött på detta sätt en gång till.

men ja antar att slemmproppen iallfall har börjat gå redan igår morse, och när den har gått på de två andra kottarna så har dom kommit innom 3 dygn.. så vi får la hoppas på att de startar av sig själv nu då..

Usch din stackare!! Hoppas för din skull att det sätter igång av sig själv så att du har din bebis snart.
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Momii
    fick två 1/4 dels piller under två dagar, låg i ctg med pinvärkar säkert 7 timmar under dessa dagar. de såg att ja hade värkar eller pinvärkar. livmoderhalsen var helt eller pyttelite mogen när allt börjades men ändå startade de den. idag på morgonen var ja sjukt frustrerad o ledsen och de sa att de ska ta en paus dag och skriva in mig på patienthotellet ett dygn, till svar fick dom nej ja åker hellre hem.

så nu är jag hemma. efter mycket om o men kom de en läkare som jobbar på sjukhuset som jag har träffat förrut. han gjorde en egen vikt uppskattning på bebis o fick den kring 4 kilo. så efter att han övertalat mig så gick ja med på att komma tillbaka på måndag för en ev ny igångsättning. men vet dock inte om de kommer funka den gången heller o ja vill verkligen inte bli bemött på detta sätt en gång till.

Men näää, hur mycket ska du behöva orka med? Håller tummarna för att bebisen vill titta ut nu efter att slemproppen gått.
  • Ofeigur
    fick två 1/4 dels piller under två dagar, låg i ctg med pinvärkar säkert 7 timmar under dessa dagar. de såg att ja hade värkar eller pinvärkar. livmoderhalsen var helt eller pyttelite mogen när allt börjades men ändå startade de den. idag på morgonen var ja sjukt frustrerad o ledsen och de sa att de ska ta en paus dag och skriva in mig på patienthotellet ett dygn, till svar fick dom nej ja åker hellre hem.

så nu är jag hemma. efter mycket om o men kom de en läkare som jobbar på sjukhuset som jag har träffat förrut. han gjorde en egen vikt uppskattning på bebis o fick den kring 4 kilo. så efter att han övertalat mig så gick ja med på att komma tillbaka på måndag för en ev ny igångsättning. men vet dock inte om de kommer funka den gången heller o ja vill verkligen inte bli bemött på detta sätt en gång till.

Men jösses! Vad håller dom på med! Bra att du sa att du ville hem! Arg man blir! kram!!
  • Annaliz

Tråkigt att höra.. jag hoppas det sätter igång av sig själv nu under helgen.

---

Igår inhandlades det sista (nästan)  Flört inför bebisankomsten. Å idag har jag tvättat upp alla nya bäddset och kläder jag köpt och har bäddat i spjälsängen. Känns hur mysigt som helst. Nu vill jag bara att bebis ska komma! Har även skruvat ihop skötbordet och fyllt det med massa tillbehör. Här någon dag ska jag även börja packa bb väskan. Det börjar kännas nära nu!! :)
Svar på tråden bebis juli 2011 =)