• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii
    Ts Mamma skrev 2011-06-20 09:40:20 följande:
    Sist hade jag inte en förvärk elelr Sd (som jag kände av) - på fredagen den 6 Februari 2004 gick slemproppen - fortfarnde inte en Sd eller Förvärk som kändes - 20:15 den 10 Februari så sa det PANG och jag hade värkar var 3:e minut som varade 1-2 minuter på en gång, blev inskriven på FL 20:50 - 23:50 ville jag ha bedövning - det tyckte dock inte de då jag bara var öppen 4 cm - 00:10 kom i alla fall narkosläkaren - då började mina krystvärkar och jag hann inte få någon bedövning - samtidigt som jag bad han sticka mig skrek han bara rätt ut "ÄR HON VERKLIGEN BARA ÖPPEN 4 CM!!!!????"

00:31 den 11 februari 2004 föddes T - drygt 4 timmar efter första värken...

...nu har jag 5 mil till sjukhuset och är livrädd att inte hinna in - faktsikt så jag hoppas att det går lite lugnare nu eller att jag i alla fall kan få värkar med lite längre mellanrum till en början...Drömmer
    Oj, ja det gick fort! Förstår att du känner lite oro för om bebisen i magen också har bråttom ut. Får hoppas h*n iaf håller sig innanför tills ni anlänt till fl.
  • Kiira
    Annaliz skrev 2011-06-20 12:30:49 följande:
    Nu såg blodtrycket bra ut! :)
     blodtrycket som läkaren hade reagerat på var 148/88. inte är de så högt helle?? eller? ja brukar ju dock väldigt sällan ha så högt så de var ju lustigt att ja hade de då när ja ändå låt o "sov" vid ctg maskinen i en timme...
  • Assis

Tror nog det ar ratt hogt!? Jag raknas som att ha ratt lagt och ligger pa 105/70

• Ofeigur
    Kiira skrev 2011-06-20 20:37:20 följande:
    blodtrycket som läkaren hade reagerat på var 148/88. inte är de så högt helle?? eller? ja brukar ju dock väldigt sällan ha så högt så de var ju lustigt att ja hade de då när ja ändå låt o "sov" vid ctg maskinen i en timme...
    Jag hade 160/95 som mest men nu har det gått ner igen.
  • Annaliz

Jag har hört att blodtrycket ungefär ska ligga på 100+sin ålder. Mitt idealtryck är typ 120/65, men har hittills legat på 105/55 typ. Alltså lite för lågt... men dom vill ju hellre ha lågt tryck än högre så...

• Kiira

okey får se i morgon vad de säger om blodtrycket då.. men vad ska de säga ungen ska ja ut på måndag. men de kanske isåfall bestämmer sig för att få ut den i morgon. (vill inte då, måste ju planera! ) =)

• Ofeigur

Ja får hoppas att det är bättre då. Ngn dag måste man väl få på sig. Håller tummarna.

I morse hittade jag en fästing på bröstet så nu är man nojjig att man ska bli sjuk. Men det ser bra ut hittils iallfall.

Men dom är inga trevliga djur alls. =(

• SamsonS

Dagens BM besök avklarat:)

Blt: 116/80
    Socker: 3,9
    Blodvärde: 136
    Hjärtljud: 130-135
    Sf:37, pendlar jättemycket :S så blir kanske ännu ett TUL...

Bebisen har även fixerat sig :)

• Momii
    SamsonS skrev 2011-06-21 15:18:23 följande:
    Dagens BM besök avklarat:)

Blt: 116/80
    Socker: 3,9
    Blodvärde: 136
    Hjärtljud: 130-135
    Sf:37, pendlar jättemycket :S så blir kanske ännu ett TUL...

Bebisen har även fixerat sig :)

Vilket bra järnvärde du har!

Vad hade du för sf-mått sist då?

• SamsonS

33 för tre veckor sen...så vi skulle se nästa besök hur jag ligger så får vi se om det blir TUL den 15e.
    Är väldigt glad över att jag sluppit järntabletterna faktiskt :)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)