• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii
    SamsonS skrev 2011-06-21 19:48:32 följande:
    33 för tre veckor sen...så vi skulle se nästa besök hur jag ligger så får vi se om det blir TUL den 15e.
    Är väldigt glad över att jag sluppit järntabletterna faktiskt :)

Oj, inte ens med hjälp av järntabletter! Inte illa!

När har du nästa besök? Det var ju en del i ökning så det är ju bra att de håller koll! Vilken vecka är du i?

• SamsonS

1a juli har jag nästa:) ja precis! Allt var bra på förra ultraljudet och jag är inte så orolig, men som sagt bra att dom hållet koll! V36

• Annaliz

Nu har bebisen varit väldigt lugn i några dagar... Känner att den hickar någon gång och att den rör sig lite smått någon gång, men inte alls mycket :S Bör jag oroa mig?

• Momii
    Annaliz skrev 2011-06-21 22:35:04 följande:
    Nu har bebisen varit väldigt lugn i några dagar... Känner att den hickar någon gång och att den rör sig lite smått någon gång, men inte alls mycket :S Bör jag oroa mig?

Jag blev väldigt orolig för ett tag sen då min bebis blev väldigt passiv. Det var en markant skillnad. Tror dock att bebisen vänt sig så den låg och sparka in mot ryggen. Min oro va enorm då så jag fick komma in på fl för kontroll och allt var bara bra.

Känner du stark oro så tycker jag du ska ringa BM eller direkt till FL och förklara hur du upplever det så får dem göra en bedömning.

• Ts Mamma

ANNALIZ: Håller med de andra, de rör sig mindre på slutet men är du orolig så tycker jag absolut att du ska kontakta förlossningen och säg det så du får komma på en koll...:)

Var till BM imorse å det gick la så där...

Hjärtljuden låg på 150, Sf måttet minns jag inte. Samma protein som innan, 2, Hb 102, lite lågt men eftersom jag inte känner mig trött eller så så fortsätter jag med 1 Niferex om dagen....:)

Det som var så där var att trycket som hela tiden legat stabilt ökat, det låg nu på 135/85, jag blev sjukskriven resten av tiden och ordinerad vila så att det inte ska skjuta i höjden ännu mer...

Pyret låg lite på sne men med huvudet i bäcknet om än rörligt så de va bra men BM trodde h*n hade slagit kullerbytta å lagt sig i säte innan så ytterligare två BM kom in och kände innan de va säkra på hur h*n låg....:P

Varför kan inte Pyret fatta att det är dags att ta sig ut nu - går in i v.39 på fredag, det verkar H*n inte förstå....:P

Eller så är det som min 7-åring sa "Mamma om du inte vill att Bengan ska komma ut så kommer den komma - barn för aldrig som vuxna vill utan alltid tvärtom, har du inte förstått det!!!???" Det förklarar ju en hel del...;)

• Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-06-22 10:55:12 följande:
    ANNALIZ: Håller med de andra, de rör sig mindre på slutet men är du orolig så tycker jag absolut att du ska kontakta förlossningen och säg det så du får komma på en koll...:)

Var till BM imorse å det gick la så där...

Hjärtljuden låg på 150, Sf måttet minns jag inte. Samma protein som innan, 2, Hb 102, lite lågt men eftersom jag inte känner mig trött eller så så fortsätter jag med 1 Niferex om dagen....:)

Det som var så där var att trycket som hela tiden legat stabilt ökat, det låg nu på 135/85, jag blev sjukskriven resten av tiden och ordinerad vila så att det inte ska skjuta i höjden ännu mer...

Pyret låg lite på sne men med huvudet i bäcknet om än rörligt så de va bra men BM trodde h*n hade slagit kullerbytta å lagt sig i säte innan så ytterligare två BM kom in och kände innan de va säkra på hur h*n låg....:P

Varför kan inte Pyret fatta att det är dags att ta sig ut nu - går in i v.39 på fredag, det verkar H*n inte förstå....:P

Eller så är det som min 7-åring sa "Mamma om du inte vill att Bengan ska komma ut så kommer den komma - barn för aldrig som vuxna vill utan alltid tvärtom, har du inte förstått det!!!???" Det förklarar ju en hel del...;)
    Bra att du fick ledigt nu så du kan vila. Mitt BT låg på 160/95 som mest så det är säkert ingen fara men man ska vara noga och kolla det för det kan gå fort.
  • Momii
    Ts Mamma skrev 2011-06-22 10:55:12 följande:

Haha! Ungar är ju bara för goa! Hon har verkligen en poäng där också!

Hoppas bebisen lägger sig rätt nu så den snart kan titta ut! Skönt att blir sjukskriven så du får det du behöver! Vila!

Annaliz: Hur har det gått?

• Annaliz

Var hos bm idag. Värdena var okej, lite högt socker bara... Jag berättade att jag hade känt en markant skillnad på 2-3 dagar där bebisen känns väldigt slö om man jämför med hur det kändes innan. Jag sa att jag känner någon hicka om dagen och några sega sträckningar (kanske 3 ggr per dag) och min bebis har alltid varit jättelivlig innan så för mig kändes det ovanligt.

Men då förväntade jag mig att hon skulle säga att det skulle vara så, att allt var normalt. För jag är ju förstföderska så jag vet ju inte heller hur det ska kännas och vara. Jag tänkte att det var ett tecken på att det var trångt.

Men hon sa att hon inte kan riskera att det inte skulle vara så att navelsträngen ligger om halsen eller att det är för lite fostervatten osv så hon ringde upp till förlossningen direkt och skickade mig dit på en gång.

Då blev jag riktigt orolig...

Fick göra CTG och ultraljud och det visade sig vara okej trots allt. Så det är väl bara av orsaken att det är nära och att det börjar bli trångt. Snitt vikten på bebisen i v.36 skulle ligga på 2700 gram ungefär och min bebis låg på 2900 gram så den var välgödd :)

Känns iaf tryggt att ha fått se bebis igen och att allt var okej!

• Ts Mamma
    Momii skrev 2011-06-22 16:08:18 följande:

Haha! Ungar är ju bara för goa! Hon har verkligen en poäng där också!

Hoppas bebisen lägger sig rätt nu så den snart kan titta ut! Skönt att blir sjukskriven så du får det du behöver! Vila!

Annaliz: Hur har det gått?

Mm, det är just det som är det värsta att hon har så rätt så rätt, hon känner verkligen sig själv...

Å jag hoppas oxå att Pyret börjar förstå att det är dags att komma ut nu, helst igår å eftersom det inte går så skulel lördag passa bra...
  • Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-06-22 16:59:03 följande:
    Var hos bm idag. Värdena var okej, lite högt socker bara... Jag berättade att jag hade känt en markant skillnad på 2-3 dagar där bebisen känns väldigt slö om man jämför med hur det kändes innan. Jag sa att jag känner någon hicka om dagen och några sega sträckningar (kanske 3 ggr per dag) och min bebis har alltid varit jättelivlig innan så för mig kändes det ovanligt.

Men då förväntade jag mig att hon skulle säga att det skulle vara så, att allt var normalt. För jag är ju förstföderska så jag vet ju inte heller hur det ska kännas och vara. Jag tänkte att det var ett tecken på att det var trångt.

Men hon sa att hon inte kan riskera att det inte skulle vara så att navelsträngen ligger om halsen eller att det är för lite fostervatten osv så hon ringde upp till förlossningen direkt och skickade mig dit på en gång.

Då blev jag riktigt orolig...

Fick göra CTG och ultraljud och det visade sig vara okej trots allt. Så det är väl bara av orsaken att det är nära och att det börjar bli trångt. Snitt vikten på bebisen i v.36 skulle ligga på 2700 gram ungefär och min bebis låg på 2900 gram så den var välgödd :)

Känns iaf tryggt att ha fått se bebis igen och att allt var okej!
    Vad skönt att hon tog det på allvar istället för att släta över det - bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite...
Svar på tråden bebis juli 2011 =)