• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Jag har en intressant fråga.

Vilket försäkringsbolag har ni till era barnförsäkringar?!

• Momii
    Annaliz skrev 2011-07-31 23:21:58 följande:
    Får hoppas det är ett tecken på att vattnet kanske kommer att gå då Glad

Hade helst sluppit vattenavgång som start om jag får välja. Sist vaer bebisen ruckbar och jag skulle bara bli så nojig om vattnet går för att navelsträngen ska komma i kläm. Får gärna starta med värkar som sist!Skrattande
    Annaliz skrev 2011-07-31 23:22:37 följande:

LF

Man blir dock lite fundersam över detta med försäkring när t.o.m cancersjuka barn inte fått ett öre i ersättning trots försäkringar.   

• SamsonS

Ts mamma: min tjej äter vid 21 ca, sen runt 12-01, sen sover hon till ca 5-6, äter, sover till 9-10 ungefär. Inte varje natt men nästan. Är väldigt glad över det "schemat", fast vet ju att det kan ändras. Däremot är våra eftermiddagar lite jobbigare med skrik och snutt-matning mest hela tiden.

• Kiira
    Annaliz skrev 2011-07-31 23:22:37 följande:

Jag blev idag uppringd av trygghansa. Där jag själv hr min liv och olycksfallsförsäkring och där vi senare försäkrade första barnet. Men efter ett tag så avslutade vi den föräkringen och tog via gubbens fack på barnen. Idag ringer trygghansa gubben upp och börja dividera med mig om att jag taigt bort barnens försäkring men behållt min egna. (av personliga själv kan jag inte byta)  han har för för böverlen inte med att göra varför min föräkring är kvar o inte mina barn!  
    vet oxå att trygghansas barnförsäkring är "bättre" än fackets, men fackets täcker de mesta. till en prislapp som passar våran familj betydligt mer . 

intressant o höra era försäkringsfunderingar =) 
  • Ts Mamma

Vi har LF - av lathet, har i princip alla våra försäkringar där å lite gött å ha allt samlat...:P

• Annaliz

Ja det skulle ju kännas enkelt att ha samma försäkringsbolag för allt.. men jag står i valet och kvalet. Just nu har jag typ olika försäkringsbolag. Ett för bilen, ett för hemmet, ett för mig själv och ett för barnet osv. :P Så det spelar ju som ingen roll egentligen, men jag hade kanske tänkt knyta ihop en del försäkringar till ett och samma bolag så småningom så.

• Momii
    Ts Mamma skrev 2011-08-01 15:38:49 följande:
    Vi har LF - av lathet, har i princip alla våra försäkringar där å lite gött å ha allt samlat...:P

Samma anledning här faktiskt. Jag är kund hos LF sen många år tillbaka och har andra försäkringar hos dem!
  • Arbetsmyran

Åh, hej o hå...hinner knappt vara vid datorn längre ...har en väldigt vaken tjej som äter mest hela tiden o däremellan tömmer ur sig på ett eller annat sätt....ska iväg till BVC o se om något satt sig på kroppen iallafall. Själv svettas jag som en vet inte vad o kilona rasar...phu...o varmt är det ... Tycker att det är en ganska stor omställning med en liten igen..men myyys också

Snart Momii är det din tur ..Är det fler som väntar ?  

• Momii

Bf idag och jag trodde verkligen att det var på gång igår. Hade så mycket förvärkar och fick lägga mig och vila mitt på dagen vilket jag aldrig gör. Allt lugna ner sig och här sitte jag med min badboll till mage. Är väl egentligen inte chockad över att gå över tiden igen.

Jag svettades också som ett djur tiden efter dottern föddes. Första två dagarna hade jagtappat 11kg( bebis, fostervatten och allt annat), sedan tappa  jag 1kg/dag i en veckas tid och sen ca ½kg/dag i en veckas tid. Hoppas det går lika fort den här gången också även om det inte känns så mysigt med allt svettande.  

• Annaliz

Har du fått än Momii? Och hur är det med er alla andra? Får ni någon sömn?;)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)