• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Haha, jag känner igen det där... Här är det oftast likadant! Ibland sover gossen 3 max 4 tim i sträck.

• SamsonS

Vår tjej har rutiner, dock inte så roliga. Vi har skrikfest varje kväll mellan 22- ca 03 innan hon somnar av ren utmattning:( vi har börjat med miniform och jag äter mjölkfritt, får se om det hjälper...massage myser vi med 2 gånger om dagen också. Hoppas verkligen det blir bättre snart...

• Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-08-08 19:02:14 följande:
    Vår tjej har rutiner, dock inte så roliga. Vi har skrikfest varje kväll mellan 22- ca 03 innan hon somnar av ren utmattning:( vi har börjat med miniform och jag äter mjölkfritt, får se om det hjälper...massage myser vi med 2 gånger om dagen också. Hoppas verkligen det blir bättre snart...
    oj! jösses! =( Det lät inte kul! Hoppas det vänder och hon sover och blir nöjdare. Skickar en styrkekram!=)
  • Arbetsmyran

Hur är det här med kaffe o amning??... Jag tyckte inte alls om kaffe under graviditeten men nu är det ju jättegott igen...kanske inte ska dricka för mycket?

Jag ska nog också sluta med mjölken ett tag..  

• Annaliz

Tacka vet jag bärsele! Jag har provat den igår och idag och den är super. Barnet får närhet, får vara med och blir lugn i den. Vår bebis har ju sina skrikperioder oftast mellan 18-23 med små tupplurer emellanåt och nu har han precis somnat. Få se hur länge då... Dock bär jag honom inte mer än med 20 minuters intervaller eftersom det känns som att det ska belasta ryggen. Bärsjal har jag fått för mig ska vara mer ergonomisk, så jag ska kika efter en sån! Men ett tips till er om ni har mycket missnöjda bebisar och inte alltid orkar gå och bära på dom. Blir ju lite tungt i längden :)

• Momii
    Annaliz skrev 2011-08-09 18:17:22 följande:
    Tacka vet jag bärsele! Jag har provat den igår och idag och den är super. Barnet får närhet, får vara med och blir lugn i den. Vår bebis har ju sina skrikperioder oftast mellan 18-23 med små tupplurer emellanåt och nu har han precis somnat. Få se hur länge då... Dock bär jag honom inte mer än med 20 minuters intervaller eftersom det känns som att det ska belasta ryggen. Bärsjal har jag fått för mig ska vara mer ergonomisk, så jag ska kika efter en sån! Men ett tips till er om ni har mycket missnöjda bebisar och inte alltid orkar gå och bära på dom. Blir ju lite tungt i längden :)
    Jag har tänkt sy mig en bärsjal så fort bebisen har tittat ut. Vi hade också bara tösen i selen i några minuter i stöten för precis som du skrev så känns det inte bra att ha dem så länge för deras små ryggar. I en trikåsjal kan man ha dem sen de är nyfödda!
  • Kiira

har alla fått ut sina gulklimpar nu?? min lilla höna är redan 5 veckor gammal! sover äter o skiter! o är peppar peppar väldigt nöjd av sig. Kanske blir de så med två storssystrar varav den ena kräver rätt mycket av oss både natt och dag!

nu ska ja te itu med veckans tvätt och vika tvätt =) roligt! kottanra leker med trolldeg o Lova sover (tills ja börjar med tvätten =) 

• SamsonS

Och här har vi haft en riktigt go natt!!! Efter 1,5 vecka med panik skrik flera timmar varje kväll, sov hon från 00-05, fick mat och därefter till 07.30. Underbart! Får väl se hur det går ikväll. :)

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-08-10 10:34:29 följande:
    Och här har vi haft en riktigt go natt!!! Efter 1,5 vecka med panik skrik flera timmar varje kväll, sov hon från 00-05, fick mat och därefter till 07.30. Underbart! Får väl se hur det går ikväll. :)
    Härligt :) Hoppas det fortsätter!
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-08-10 10:34:29 följande:

Det lät inte alls dumt vad skönt, hoppas det fortsätter så
Svar på tråden bebis juli 2011 =)