• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma

Halloj - här är det så där...:/ A har gått ner i vikt istället för upp senaste veckan (hon gick upp innan dess) så sedan igår intensiv ammar jag (varannan timme dygnet runt plus fri amning där emellan) i ett försök att få upp henne i vikt och öka mjölkproduktionen - imorgon ska vi tebax å väga å har hon inte gått upp då blir det till att köra med tillägg...:/

Hon väger nu mindre än då hon föddes för 3 veckor sedan vilket känns rätt surt men BVC är inte så oroliga då hon växer på längden som hon ska och huvudet lika så men det känns verkligen svin jobbigt, både att hon gått ner och att bokstavligt talat amma dygnet runt...:/

Men på ett eller annat vis kommer det bli bra så småningom..

...hoppas jag...:/

Hur är det med er andra?!

• Momii

Ingen bebis än. Vi tippa på idag men här är det verkligen lugnt så det blir ingen torsdagsbebis. Mannen har länge trott på den 6/8 och det hade varit lite "coolt" om vi pricka in samma datum och veckodag som dottern föddes. Vill bara ha ut bebisen för nu känns det bara allmänt jobbigt.

Ts Mamma: Jag amma också tösen varannan timme i två dygn sen blev det ungerfär var tredje timme för att öka produktionen. Hon tappa dock aldrig i vikt och det förstår jag att du oroar dig för, det är ju liksom på fel håll. Hoppas din ansträngning ger resultat så du slipper ge tillägg!  

• Annaliz

Ts Mamma, jag hoppas verkligen det börjar vända för er nu då för det där lät ju mindre kul. Men det ordnar sig ska du se. Det är ju bra att hon växer för övrigt som hon ska och allmänt är frisk :)

Momii, jag förstår dig. Jag tror alla vi som fått var lika less som du, men att gå över är definitivt inte roligt! Du hade fått tid för igångsättning eller?

• Momii
    Annaliz skrev 2011-08-04 23:43:56 följande:
    Ts Mamma, jag hoppas verkligen det börjar vända för er nu då för det där lät ju mindre kul. Men det ordnar sig ska du se. Det är ju bra att hon växer för övrigt som hon ska och allmänt är frisk :)

Momii, jag förstår dig. Jag tror alla vi som fått var lika less som du, men att gå över är definitivt inte roligt! Du hade fått tid för igångsättning eller?

Nej, jag har inbokad träff hos BM på måndag så blir det mötet av så kommer igångsättning att diskuteras där antar jag. Hade inte dottern tittat ut när hon gjorde det så hade hon antagligen kommit på min födelsedag via igångsättning. Vill ju gärna slippa det och hoppas ju iaf att jag inte går över längre tid än vad jag gjorde sist, bf+9. Nu är jag på bf+3.
  • Ofeigur
    Momii skrev 2011-08-05 00:06:35 följande:

Nej, jag har inbokad träff hos BM på måndag så blir det mötet av så kommer igångsättning att diskuteras där antar jag. Hade inte dottern tittat ut när hon gjorde det så hade hon antagligen kommit på min födelsedag via igångsättning. Vill ju gärna slippa det och hoppas ju iaf att jag inte går över längre tid än vad jag gjorde sist, bf+9. Nu är jag på bf+3.

Jag fick på BF + 3=)  Så man vet aldrig, KRAM PÅ DIG! =)
  • Annaliz

Mysigast att sova i mammas och pappas säng Flört

• Arbetsmyran

Idag när jag stod i kassan på affärn så kändes det som att jag kissade på mig typ men kunde inte knipa...kom ut i bilen o insåg att det var blod som rann. Åkte hem o bytte binda o kläder....sen började det rinna igen för att efter en stund sluta. Grejen är att jag senaste 4-5 dagarna haft lite ljusbrunt avslag bara...varför började det rinna blod så där?...Lite läskigt kändes det men å andra sidan så slutade det ju..men hur har ni andra det ?

Min lilla kom den 24/7 så har ju snart gått två veckor.

• YlwaMarie
    Arbetsmyran skrev 2011-08-05 20:40:14 följande:

Idag när jag stod i kassan på affärn så kändes det som att jag kissade på mig typ men kunde inte knipa...kom ut i bilen o insåg att det var blod som rann. Åkte hem o bytte binda o kläder....sen började det rinna igen för att efter en stund sluta. Grejen är att jag senaste 4-5 dagarna haft lite ljusbrunt avslag bara...varför började det rinna blod så där?...Lite läskigt kändes det men å andra sidan så slutade det ju..men hur har ni andra det ?

Jag får samma.....
    Dock vet jag ej om det rinner direkt men kan helt plötsligt komma en stor mängd ... efter att det under en längre tid ej kommit något.
    Vet heller ej om detta är normalt. 
  • Annaliz
    Arbetsmyran skrev 2011-08-05 20:40:14 följande:

Det där har hänt mig två ggr. En gång dagen efter förlossning (vilket inte är konstigt :P) och en gång efter 1 ½ vecka, från att ha haft mindre och ljusare avslag. Men inget mer efter det. Blev också väldigt snopen, men jag antar att det är normalt så länge det inte fortsätter i mängder.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)