• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

Har inte hittat någon dirket skillnad på Ica o Libero blöjorna. förutom priset! i våran ica är de skillnat på 28 kr!
    har även kört willys blöjjor, deras byxblöjor har passar våran 2 åring rätt bra. men deras vanliga blöjor har varit små o trånga.

hur funkar amningen för er? någon som kör  flaska? här ammar ja nog varannan timme. på dagen kan de ibland gå 3-4 timmar utan ammning men då läcker ja istället som ett såll =)

• Annaliz

Jag ammar också varannan timme, ibland varje halvtimme när gossen är vaken. Jag har en liten milk junkie här hemma ;) vilket gör att jag har stor mjölkproduktion så mjölk finns det gott om alltid :) hur mycket sover era bebisar? Och hur länge brukar era vara vakna emellanåt?

• Momii

Vi kör på Libero här! Till stora tösen är det bara Libero som gäller. Vi testade Icas för några veckor sen och det sluta med kiss i både vår och tösens säng. Vi använde Willys byxblöjor ett bra tag och de var riktigt bra tills för ett tag sedan. Något har de ändrat på så nu läcker dem också. Till lilla skutten kommer vi blanda Libero/Pampers nu i början senfår vi se vilken som passar henne bäst. Måste säga att det jag avskydde med pampers förr gillar jag nu. De får en "geléaktig känsla" när barnet har kissat/bajas i den, super nu i början att bara klämma lite på blöjan för att se om den behöver bytas (om det inte är bajs, det känner man ju på lukten).

Annars är det ganska kämpigt här hemma. La mig med lillan vid 22:00 igår och vid 00:00 vakna hon och åt, vi somna runt 00:30 för att sedan köra ett hårdpass i amning/skrik/blöjbyte från 01:00-05:00. Äntligen en paus som tyvärr bara vara i 1h och så var det samma visa igen. Så fort jag lägger ner henne så vaknar hon och skriker för fulla hus. Hon har verkligen ett skrik som får oss att tro att hennes värld är påväg att gå under. Vår stora tös skrek inte alls så här mycket eller upprivande. Det är tufft med sömnlösa nätter och sedan ska man försöka ha ork att ha hand om stora tösen på dagarna. Dessutom är det barajag som kan få henne att sova så det känns som det mesta här hemma hänger på mig. Trots allt är jag superlycklig och insåg inte hur mycket man egentligen saknat den här bebistiden!Hjärta Man ska verkligen ta vara på den för den försvinner i ett nafs.  

• SamsonS

Min lilla ögonsten håller på att bli förkyld stackarn :( hon sover jätte oroligt, är hes och hostar lite då och då...så det blir inte mycket sömn här heller.

• Annaliz

Somnar era vid bröstet, vyssjar ni det eller kan det somna själv?

Läst lite om att lära sina spädisar att somna själv när de är sömniga, men ändå vakna, men själv förstår jag inte hur man ska lyckas med det när man själv har en bebis som oftast börjar skrika då man lagt det ner i vaket tillstånd?

• SamsonS

Min brukar somna vid bröstet, eller i famnen efter att hon rapat. Ingenting annat funkar. Går heller inte lägga ner henne för då vaknar hon inom 5 min...jobbigt på kvällarna tycker jag..i skrivande stund ligger hon och sover på mig, får väl se om jag lyckas lägga ner henne. Vill gärna inte sova med henne på mig...

• Arbetsmyran

När Wilda är skrikig o det inte är mat hon vill ha kan hon somna i vagnen med napp o lakan över huvudet..men tyvärr inte i sängen.

Börjar bli orolig för att hon inte har bajjat på två dagar...  Innan det så sprakade det alltid i rumpan på henne(nästan varje gång hon åt) o blöjan var sällan bara kissig. Läste på nätet att ammande barn kan bajja en gång i veckan bara eller varje dag men när hon i tre veckor bajjat fler gånger om dagen o sen ingenting..skumt..Man tror ju att det är något man ätit som gjort det.

Annars så har jag nog hittat sätt som tröstar henne när hon är skrikig o hon är inte alls lika orolig som innan(men lite)...och hon äter sina "huvudmål" med ca två timmars mellanrum, kallar det huvudmål för då äter hon glupskt o i tio-15 minuter från varje bröst o är sen nöjd. Hur lyckades dom med fyra timmar emellan förr undrar jag...

Sen finns det ju dom gånger jag tror att hon ändå är hungrig o då kan hon ta bröstet en minut o sen släppa o skrika.

Hur länge äter era?..utan att de bara snuttar?   

• Annaliz

Arbetsmyran jag tror inte du behöver oroa dig ang bajset, det kommer tids nog ska du se och säkert med världens laddning ;)

När Axel är hungrig kan han äta ca 15-20 minuter på varje bröst. Ibland så nöjer han sig bara på ena bröstet och somnar och kan sova 3 timmar innan han vaknar hungrig igen. Men när han har sina skrikperioder så är det oftast pga luft i magen så då är det bara rapa eller prutta/bajsa som gäller och när han blir ängslig sådär brukar han visa väldigt ofta tendenser till att vilja äta för att han tror att mat ska göra så att magontet går över. Ibland luras jag och ger bröstet men inser ganska snabbt att han bara snuttar några minuter och sen släpper och skriker. Det är då det är som jobbigast... Att se hur ont han har i magen och man skumpar, masserar, ändrar ställning hit och dit och försöker flytta på luften och kan inget mer göra. Man vet ju att den kommer tids nog, men det gör ont att se sin lilla lida ibland så länge.

Igår när han vaknade riktigt hungrig så hann jag inte mer än ta upp honom så upptäckte jag att han sög på tummen!!! Nu är det bara fara och köpa alla möjliga olika tuttar och testa, för tumme är ju svårare att vänja av än tutte senare i livet.

• Arbetsmyran

Ja, min sambo vill inte att Wilda ska ta tummen heller, den är svårare att sluta med för den finns ju alltid med....men jag har hört flera som tycker tummen är bra just av den anledningen också..Man behöver aldrig leta efter den ... Jag tycker det är gulligt o praktiskt med tummen, men det är klart att det kanske man inte tycker långt upp i skolåldern.

• Kiira

Kan ni måntro hjälpa mig med lite kläd tips...
    vi tänkte göra Lovas dop utomhus vid en fäbod i mitten av september och även passa på att gifta oss hemligt. ingen av gästerna vet om något.. och får inte reda på de förens då=)... INgen av mig o sambon är  typerna som klär upp sig.. så när vi är finklädda har vi "jeans o snygg tröja"... =) men de kan vi ju inte riktigt gifta oss i. Dock inte heller i någon brudklänning =) 
     ja är 165 cm lång (kort =) och har bred benstome. lite päronformad kropp. så kan ni tipsa om vad för "tunika/klänning" som skulle passa? eller bara tipsa om något som skulle kunna gå att gifta sig i =) 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)