• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran
    Då är det säkert inget konstigt....så tråkigt när man trott att det hållit på att ge sig ..
  • Arbetsmyran
    Annaliz: Det är nåt magiskt med det där Mammas o pappas säng är verkligen något alldeles extra ...Jag hade bestämt att våran tjej skulle få ligga i sin säng från starten men det går nån timme ibland....däremot kan hon sova jättebra i våran.
  • Annaliz

Är det vanligt att bebisar får prickar i ansiktet? Axel har fått hur mycket som helst som ser likadana ut som hormonplitor, men de hormonplitor som han har haft på kroppen har typ försvunnit efter en dag medan de i ansiktet har varit typ 3 dagar nu. Ser ut som finnar. Ska man låta det vara eller finns det något att göra åt det?

• Arbetsmyran
    Annaliz skrev 2011-08-06 16:06:05 följande:
    Är det vanligt att bebisar får prickar i ansiktet? Axel har fått hur mycket som helst som ser likadana ut som hormonplitor, men de hormonplitor som han har haft på kroppen har typ försvunnit efter en dag medan de i ansiktet har varit typ 3 dagar nu. Ser ut som finnar. Ska man låta det vara eller finns det något att göra åt det?

Här har vi också små plitor...man ska nog bara låta de vara.
  • Momii

Låt dem vara så försvinner dem av sig själv.

• Annaliz

Okej jag får göra det då. Idag är jag grymt trött. Axel har verkligen inte gett mamma någon längre stund att sova. Inte pappa heller för den delen heller. Har liknat kolik inatt... Å det skär i mig och se en så ledsen liten gosse :(

• Ts Mamma

I natt har jag nog sovit 20 minuter - det har gått i ett har det inte varit en kaskad kräkning i hela sängen så har någon annan drömt mardrömmar och okupperat min säng - att ligga i samma säng som en snarkande Sambo och sprattlande 7 åring och gärna snuttig bebis oxå går inte - fick vänta ut T å bära ner henne när hon somnat å när jg fixade mat till À så hällde jag ut en hel flaska över hela köket när jag skulle sätta på locket - thank god för kaffe...;)

I fredags var vi och vägde lillfisen igen efter 2 dygns intensiv amning - hon hade inte gått upp mer än 10 gram så nu kör vi kombinerat här hemma för att få upp vikten på henne - Amma var 4:e timme minst och ge ersättning direkt efter - ett himla mecka men nu vill jag bara att hon ska vända och gå upp, det här tär verkligen på psyket - hon blev 3 veckor i torsdags och väger fortfarande inte vad hon vägde då hon föddes...:'( 3950 väger hon nu - det känns så surt!!! Å allt gick så lätt med T när hon var liten och nu är allt precis tvärtemot - trodde verkligen inte det var möjligt att det kunde skilja så mycket mellan första och andra barnet...:(

Det dryga är att mjölk finns det - massor av men den är antingen jävligt kass eller så har À en galet hög förbränning - hur som helst då har vi ju verkligen testat allt nu och jag har trots allt världens bäst BVC sköterska som hjälper oss - varannan dag träffas vi just nu för att ha koll på As vikt...

• Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-08-07 14:33:20 följande:
    I natt har jag nog sovit 20 minuter - det har gått i ett har det inte varit en kaskad kräkning i hela sängen så har någon annan drömt mardrömmar och okupperat min säng - att ligga i samma säng som en snarkande Sambo och sprattlande 7 åring och gärna snuttig bebis oxå går inte - fick vänta ut T å bära ner henne när hon somnat å när jg fixade mat till À så hällde jag ut en hel flaska över hela köket när jag skulle sätta på locket - thank god för kaffe...;)

I fredags var vi och vägde lillfisen igen efter 2 dygns intensiv amning - hon hade inte gått upp mer än 10 gram så nu kör vi kombinerat här hemma för att få upp vikten på henne - Amma var 4:e timme minst och ge ersättning direkt efter - ett himla mecka men nu vill jag bara att hon ska vända och gå upp, det här tär verkligen på psyket - hon blev 3 veckor i torsdags och väger fortfarande inte vad hon vägde då hon föddes...:'( 3950 väger hon nu - det känns så surt!!! Å allt gick så lätt med T när hon var liten och nu är allt precis tvärtemot - trodde verkligen inte det var möjligt att det kunde skilja så mycket mellan första och andra barnet...:(

Det dryga är att mjölk finns det - massor av men den är antingen jävligt kass eller så har À en galet hög förbränning - hur som helst då har vi ju verkligen testat allt nu och jag har trots allt världens bäst BVC sköterska som hjälper oss - varannan dag träffas vi just nu för att ha koll på As vikt...
    Huvva jag lider med er :( Jag kan förstå frustrationen!! Jag hoppas verkligen det vänder!! Vad skönt att ni får hjälp och regelbunden koll i alla fall, det måste ju vara en liten trygghet. *Styrkekramar till er*
  • SamsonS

Vad gäller avslaget så har jag också så, att det blir mindre och sen mer igen. Vad jag har hört är det helt normalt att det gör så, så ni behöver nog inte fundera så mycket på det, om det inte börjar forsa såklart! :)

• Arbetsmyran

Jag har verkligen en väldigt vaken tjej här hemma...tycker att hon borde sova mer men hon kommer inte till ro. Hon äter hur mycket som helst, kräks också ganska mycket och bajjar ännu mer. Men när hon gjort allt flera gånger om så är det som att hon vill sova(skulle behöva) men kan somna till en stund sen skrika... Så jobbigt när man inte vet vad som är fel. Ofta hjälper det att bära runt på henne men det kan man ju inte göra jämt. Hon är två veckor nu o det borde väl bli bättre så småningom...Rutiner, vad är det ?? Sover era juveler mycket? eller längre stunder?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)