• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii

Tack! GladÅkte hem efter ca 1 dygn men önskar att jag åkt hem direkt. Fick dela rum på BB och ja ni förstår ju själva vilken kedjereaktion det blir när väl en bebis sätter igång. Att jag knappt kunde resa mig ur sängen gjorde att jag inte kunde ta mig ut i korridoren heller när tösen satte igång.

Dagen har varit lugn men man får verkligen hålla koll på stora tösen som tagit syrran bed blandade känslor. Förlossningen gick nästan exakt som med min förstfödda. Gick över 8 dagar nu, 9 första gången. 15h från första värk tills lillan titta ut, 16h med den första. Fått klipp vid båda förlossningarna för att de fastnat precis innanför med sina huvud. Fick lite panik på slutet när hennes hjärtljud gick ner rejält och då puscha alla mig till att ta i och till slut kom hon ut. Aningen blå i ansiktet men det har lagt sig nu. Stora flickor har jag fått men efter allt har det nog ändå gått ganska bra! Fick massa beröm av min BM angånde min andning! 

Har inte bestämt oss för vad hon ska heta än...står helt stilla.

Hur mår ni andra lite "gamla" nyblivna mammor? Och hur mår era små skatter?     

• SamsonS

Grattis och vad skönt att allt gick bra! :)

Här går det bättre och bättre! Inget skrik på 3 kvällar/nätter nu och hon har sovit ca 5-6 timmar i sträck per natt. Sen jag började äta helt mjölkfri kost har det blivit sååå mycket bättre! Hon har blivit en helt annan bebis, mycket gladare och piggare. Nu går det lägga ner henne en liten stund och hon ligger snällt och tittar runt. Innan gallskrek hon så fort hon inte låg i min famn. Inte lätt att vara liten ju!!

Hoppas det går bra för er andra:)

• Annaliz

Köpte blöjor igår. Vi kör med Libero. Har även provat Pampers och visst funkar dom, men vi gillar Libero bäst. Igår fanns inga Libero blöjor i affären så jag köpte bara ett litet paket med Änglamarks blöjor för att prova något nytt. Jag vet inte hur det blir på andras bebisar, men dom var hemska! Absorberar ingenting, läker och fastnar som plåster i bebis rumpa. Inte konstigt att det blir obehagligt! Nej nåt sånt ska inte vår lilla kille behöva stå ut med... For till en annan affär idag och köpte massa storpack med Libero :)

Vilka blöjor kör ni med?? Finns det några andra märken att rekommendera?

• Ofeigur

Vi använder också libero. Dom är snäppet bättre än pampers tycker jag.

Här hemma är det lungt. Hon är så snäll våran lilla Indra. vi är fruktansvärt bortskämda. =)  Snart kommer det bekanta och grillar och så blir det kräftor  tilll vickning=) Ha en trevlig kväll!

• Kiira

Jag tycker icas o linbero blöjorna är jäkligt lika varandra. skillnaden är priset!
    coop och pampers är väldigt lika av sig. och dom passar inte mina  barns rumpor. de är "smala och höga" deras blöjor o mina barn är mera breda =) 

• Annaliz

Vad är skillnaden i pris på Icas och Libero?

• Arbetsmyran

Vi använder Libero men kanske kan vara värt att prova Icas med..

Nu har jag provat fler nappar och den enda som stannar kvar en längre stund är mams 0-2 månaders napp som jag köpte på apoteket..

Ska prova äta mjölkfritt ett par dagar också...hon är inte så missnöjd att det ens är i närheten av kolik men vill att hon ska komma till ro utan bröstet i ansiktet.  

• Annaliz
    Arbetsmyran skrev 2011-08-14 16:22:07 följande:

Vi använder Libero men kanske kan vara värt att prova Icas med..

Nu har jag provat fler nappar och den enda som stannar kvar en längre stund är mams 0-2 månaders napp som jag köpte på apoteket..

Ska prova äta mjölkfritt ett par dagar också...hon är inte så missnöjd att det ens är i närheten av kolik men vill att hon ska komma till ro utan bröstet i ansiktet.  

Jag tror jag ska prova mams nappar jag med för här hemma har jag en hel del olika men ingen som riktigt stannar mer än 5-10 minuter som högst.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)