• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Imorgon blir Axel en månad gammal och ikväll fick jag största leendet av honom i vaket tillstånd. Annars har jag bara fått se han dra på smilbanden när han sovit. Det var så mysigt Han har även börjat fokusera nu och är stark som sjutton i nacken så tittar mycket runt överallt.

Kiira: Vill du bära vitt trots att det inte blir brudklänning? Eller vill du ha någon färg eller så?

• Kiira
    Annaliz skrev 2011-08-16 21:51:28 följande:
    Imorgon blir Axel en månad gammal och ikväll fick jag största leendet av honom i vaket tillstånd. Annars har jag bara fått se han dra på smilbanden när han sovit. Det var så mysigt Han har även börjat fokusera nu och är stark som sjutton i nacken så tittar mycket runt överallt.

Kiira: Vill du bära vitt trots att det inte blir brudklänning? Eller vill du ha någon färg eller så?
    de där leenderna är såå mysiga!

vitt eller färg spela ingen roll. gärna nå höstig färg =) 
  • Ts Mamma

Nu var det ett tag sedan jag var in på FL - fattar inte riktigt vart tiden tar vägen...Förvånad

A har äntligen börjat gå upp i vikt - hon både ammas och får ersättning efteråt nu och har precis gått upp över sin födelsevikt, 1 månad gammal...Glad 

Det känns väldigt SKÖNT!!!

A - i Söndags, 1 månad...  

Har bara ögnat igenom det senaste ni skrivit - ska läsa det ordentligt lite senare när A somnat och de andra har sina kompisar här eller har åkt till dem...

Ang. sova - det är lite olika, oftast somnar A själv i sängen men ibland får jag vagga henne i famnen - då hon hunnit bli över trött... Hon sover i sin säng och sover nu 22:30 (vi väcker henne fortfarande då för mat) sen sover hon till 02:30 ca - äter och somnar om för att sen vakna 05:00-05:30 för att äta och vara vaken så jag klagar inte just nu...

Hoppas att ni alla har det bra och att alla bebisar mår bra...

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-08-14 21:54:04 följande:
    Jag ammar också varannan timme, ibland varje halvtimme när gossen är vaken. Jag har en liten milk junkie här hemma ;) vilket gör att jag har stor mjölkproduktion så mjölk finns det gott om alltid :) hur mycket sover era bebisar? Och hur länge brukar era vara vakna emellanåt?

Det är lite olika från dag till dag men som regel ser våra dagar ut så här:

05:00 - 05:30 : Vaknar och går upp, jag & A, resten sover länge till...:-P
    08:30 ca: A somnar
    10:30 ca: A vaknar och är vaken
    12:30 ca: A somnar
    13:30 ca: A vaknar och är vaken
    17:30 ca: A somnar
    20:30 ca A vaknar och är vaken
    22:30 ca: A somnar för natten (sover hon då väcks hon för mat) - vaknar 02:30 ca och äter

A är vaken ganska mycket och varvar sin vakna tid med att äta, vara glad och "prata" & "leka" med att vara sur, grinig och lite lätt tvär...:-P          

• Ts Mamma
    Ang. Blöjor:

Kör till största delen på Pampers här då de sitter absolut bäst på vår lillfis men har även lite Libero som används då och då - andra sorter har vi inte testat än men kommer säkerligen att göra då jag framför¨allt på jobbet inte sett några skillnade i funktion på olika sorters blöjer men däremot i passform - men det är ju beroende på hur barnet är byggt inte på hur blöjorna är gjorda så det blir att prova senare...
  • SamsonS

Jag vet inte om det bara är jag som är lite trög Skrattande men jag tycker det är lite svårt att få koll på Cornelias dygnsrytm. Tycker det varierar så mycket från dag till dag. Nätterna är ganska så lika nu men dagarna är lite svårare. Hon sover oftast inte så mycket på dagarna och det är olika tider varje dag. Hade velat ha lite mer rutiner liksom så man har mer koll, någon som har något tips? Glad

Cornelia 20/7-11 <3
  • Annaliz

Axels dagar ser ut såhär till största del;

06:30 Matdags, är vaken till 8:00, somnar
    09:30 Vaknar och äter, gör morgonbestyren, vaken till 12:00, somnar
    16:00 Vaknar och äter, stimuleras och får träna nacken osv fram till 18 då han somnar
    20:00 Vaknar och äter, brukar oftast bli lite kinkig kvällstid så här brukar det skrikas fram till 21:30 tills han somnar
    22:30 Vaknar han igen av att äta inför natten, somnar om igen vid 23:30
    03:00 Vaknar och äter, men somnar om ganska omgående efter maten
    06:30 Börjar nästa dag igen...

Självklart sker blöjbyten emellanåt också ;)

Såhär ser det ut ganska exakt, kan skilja och förskjutas någon halvtimme hit eller dit

• Annaliz

Men sedan finns det undantag då han är vaken 4-5 timmar, skriker och vill äta nästan hela tiden eller som inatt då han sov 5 timmar i sträck! Förvånad Det brukar vara sällsynt.

Ts Mamma Vad skönt att det börjar vända för lillan!

• Momii
    SamsonS skrev 2011-08-17 11:22:17 följande:
    Jag vet inte om det bara är jag som är lite trög Skrattande men jag tycker det är lite svårt att få koll på Cornelias dygnsrytm. Tycker det varierar så mycket från dag till dag. Nätterna är ganska så lika nu men dagarna är lite svårare. Hon sover oftast inte så mycket på dagarna och det är olika tider varje dag. Hade velat ha lite mer rutiner liksom så man har mer koll, någon som har något tips? Glad

Min tös blir en vecka idag och jag har noll koll på hennes dygsrytm också. Dock kan jag inte bara lägga allt mitt fokus på henne när man har en till här hemma som endast kan somna ordentligt och i tid med mig så här är fultt upp dygnet runt! haha...
  • Annaliz

Krävande måste ju bara vara förnamnet för en flerbarnsförälder Flört Hur är det egentligen med det där, blir man piggare eller tröttare? Flört Ni mammor med fler barn gör ett superjobb Hjärta

Svar på tråden bebis juli 2011 =)