• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Ofeigur bf 7 juli
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz
    Annaliz skrev 2011-03-27 13:30:57 följande:

Alltså, jag har för mig försäkringskassan ska räkna ens inkomst de senaste 12 månaderna och jag antar att de räknar bruttolönen i sin helhet under dessa månader (om lönen har varit olika månad för månad) och slår ut ett snitt/månad. Sedan får man väl typ lite mindre än 80% av det? Alltså som jag förstår det måste man då jobba ett visst antal timmar och tjäna visst antal mycket för att slippa få grundnivån.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag har än inte pratat med försäkringskassan om fp, eftersom min barnmorska sa att jag inte behöver ha bråttom. Man ska tydligen ansöka om fp den månad man ska börja få utbetalt.

Tillagt: Eller räknar de typ lite mindre än 80% av varje månadslön man har haft de senaste 12 månaderna. ex; månad 1 hade man 15.000 kr i lön medan månad 2 hade man 13.000 i lön och så räknar de av från specifika månader? Vore ju lättast att slå ett snitt och få en fast summa per månad istället för det är ju samma pengar som betalas ut?
  • Sanandra

Jag gissar på att hur det än blir i slutändan med fp kommer man aldrig ha kännt sig fattigare i börsen de där månaderna man är hemma, men desto rikare på andra plan!Hjärta

Liten, Bf 14 juli 2011
  • Annaliz

Är det nån mer än jag som har stark "mensvärk" då och då? Kan liknas vid vrid i magen men så är inte fallet.

• Sanandra
    Kiira: Du får gärna lägga till mig i BF listan. Bf 14 juli, första barnet.Glad

Skulle det inte vara kul med en bildtråd, eller det kanske bara är jag som är nyfiken.Glad
    Liten, Bf 14 juli 2011
  • Kiira

ni som är nya och ni som har ändrat datum kan göra ändringar och när listan känns klar lägger ja upp den ditupp =)

Ofeigur bf 7 juli
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli

• Sanandra

Ofeigur bf 7 juli
    Sanandra bf 14 juli första barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli

Liten, Bf 14 juli 2011
  • Bebbe011

Sanandra! Ja vi brukar ju lägga in bilder här också! Lägg gärna in en magbild vettja..

• Sanandra
    v. 12

v.25

Har ju hänt lite iaf.Glad

Några fler som har bilder på magen?
    Liten, Bf 14 juli 2011
  • Ts Mamma

Så där - nu är vi hemma igen efter en helt underbar helg!!

Barnen är överlyckliga och alla är utvilade efter alla behandlingar vi fått men trötta efter allt vi upplevt...

Har precis lagt barnen å väntar på att min sambo och den äldste ska komma hem från skolan där de är på utvecklingssamtal - En unge i minuten är pausat i väntan på dem...

Här har Pyret sina dagliga gympapass - ett exakt klockan 22:30 VARJE kväll så har det varit lugnt i magen under dagen och jag börjar fundera så brukar det ändras just som jag lagt mig... Lika kul är det inte att bli väckt av Ninja Turtle där inne vid 03:20 var eviga natt eller att behöva gå upp och pissa var och varanan minut - men men det brukar rätta till sig i slutänden...

Ang. Försäkringskasssan - vad alla andra än mås säga om att man kan vänta si och så lång tid så var ute i god tid - de är så in i norden långsamma emellanåt så man kan bli helt galen...

Å ang. järntabletter - jag har Niferex hemma och mår inte sämre när jag tar dem än annars men jag tar dem bara varannan dag ungefär - när jag kommer ihåg dem vill säga... Tror man märker om man verkligen behöver dem eller inte, precis som allt annat så stressar jag inte upp mig över det - jag äter vad jag känner för och när jag känner för det - tror det är långt mer farligt att inte äta än att råka få i sig en bit Brieost eller en fisk som man bör undvika - sen är det väl som med allt annat - man kanske inte ska vräka i sig varje dag men äta med måtta...

Det enda jag har nolltolerans på är alkohol och då menar jag INTE att det inte får innehålla 0,2 - 0,5 alkohol för det är enligt mig en droppe i havet och då är vatten lika farligt att dricka MEN jag dricker inte ett glas vin elle en vanlig öl etc.

Hepp - nu ska jag sätta på Tvn för nu kom Hjärta hem...

• Sanandra

Såå himla mysigt det är att se på "En unge i minuten". Helt olikt alla amerikanska och brittiska förlossningsprogram där det bara snittas hela tiden. Längtar tills vår lilla plutt vill komma ut nu, men hoppas det dröjjer åtminstone till v. 38 innan Liten tittar ut.Hjärta

Liten, Bf 14 juli 2011
Svar på tråden bebis juli 2011 =)