• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii

Äntligen har min bebis också börjat röja runt och jag känner h*n jätteofta nu!Hjärta Min underbara dotter här hemma pussar och klappar min mage varje gång hon kommer på att det finns en bebis där inne!Hjärta

Tog en promenad med tösen för ett tag sen, hade inga onda fogar eller något och hade kunnat gå minst 30min till. Hade det inte varit för att jackan är litet tajt över magen så hade jag inte ens tänkt på att jag är gravid. MEN självklart skulle jag bli kissnödig efter ca 20min så gränsen var verkligen nådd efter 1,5h promenad. Grrr...varför när man mådde så bra i övrigt?

• Ts Mamma
    Sanandra skrev 2011-03-30 10:14:50 följande:
    Gå in och läs detta, fy så hemskt! Att det finns sådana svin!

fyrlingar.blogspot.com/
    Mmm, svin finns det gott om men jag tycler man ska tänka på en sak - det här är den enes sida av historien - ingen vet ju vad so är sant eller ej eller om bloggen ens är sanningsenlig... Men är det sant så visst är det svinigt gjort, för mig är det dock inte värre för att de har barn elelr ska ha utan lika illa utan barn...

Imorgon ska jag till BM och lyssna på Pyret för första gången - känns lite skumt, har ju inte varit där sen 22 December....Förvånad

Har ni andra hunnit vara till BM än?

Imorgon har jag också "bara" 100 dagar kvar till BF - känns gött, snart är jag nere på tvåsiffriga dagar kvar tills att vi får veta vem som bor där inne...

Annars har veckan mest bestått av jobb och idag en fördjävlig tandvärk så jag måste efter BM imorgon möta min värsta skräck och ringa tandläkaren...Kräks

Vilka veckor är ni andra i? Har ni börjat känna om era små har någon dygnsrytm??

Här är det full fart samma tider varje dygn och lite där emellan så jag tror jag vet rätt bra hur mina dagar kommer att se ut om en si så där 100 dagar...
  • Ts Mamma
    Momii skrev 2011-03-30 14:48:04 följande:

Tog en promenad med tösen för ett tag sen, hade inga onda fogar eller något och hade kunnat gå minst 30min till. Hade det inte varit för att jackan är litet tajt över magen så hade jag inte ens tänkt på att jag är gravid. MEN självklart skulle jag bli kissnödig efter ca 20min så gränsen var verkligen nådd efter 1,5h promenad. Grrr...varför när man mådde så bra i övrigt?

Ha, ha, så där har jag det oxå just nu - glömmer nästan av att jag är gravid om det inte vore för kläderna och kickarna där inne emellanåt - helt galet egentligen....
  • Momii
    Ts Mamma skrev 2011-03-30 18:16:56 följande:
    Ha, ha, så där har jag det oxå just nu - glömmer nästan av att jag är gravid om det inte vore för kläderna och kickarna där inne emellanåt - helt galet egentligen....
    Underbart när det är så! Fy för alla krämpor!
  • Sanandra

Absolut, visst kan det vara så att det inte är hela sanningen, men helt avskyvärt om det nu stämmer. Kan inte vara kul att ligga på sjukhus väntandes 4-lingar medan karl tar hem älskarinnan till sin egen säng.Rynkar på näsan

Är i v. 24+5, ska till BM imorgon för första SF-måtts mätningen osv. Var även dit i början av mars och lyssnade på hjärtljud, kollade urin, blodvärde osv. Ska byta BM efter denna gången eftersom vi flyttar, känns lite vemodigt. Har världens goaste BM nu och hon jag ska gå till sedan har jag hört väldigt skilda åsikter om så det känns lite nervöst.

Hoppas ni haft en underbar dag i solen! Det har jag, en skotertur med hunden och en del flyttpackning. Men huvudsaken ljuset kommer!Glad

Liten, Bf 14 juli 2011
  • Momii

Den 8:e ska jag till min BM. Har inte träffat henne alls under denna graviditeten mer än i korridoren på mottagningen och då bara hejat på varandra! Ska bli kul att äntligen fåträffa henne igen!

• Arbetsmyran

Den 6:e ska jag till BM, har gått in i v 24.

Vårt lilla pyre kommer inte att få det lätt med att veta om det är dag eller natt tror jag eftersom jag jobbar så himla mycket nätter nu o så länge jag klarar av det. Men det är full fart i magen på nätterna , så det går lätt att jobba.

Var i Ullared i måndags o handlade lite smått o gott...Nu är det skötbord o säng som ska köpas såsmåningom för oss.
    Ibland känns det så overkligt att vi ska ha en liten igen, min minsta kille blir ju 10 år i juni och hans flicka blev nyss 7.
    Jag funderar ganska mycket på hur olika förlossningarna kan vara...min första var väldigt långdragen o den andra så snabb o lätt.. Nu har det ju gått så lång tid o då kan man väl inte räkna med att det ska gå fort bara för att man fått barn förut eller??

Ts mamma: Hua för tandläkaren, hade också tandvärk häromdagen= inte skoj

• Bebbe011

Arbetsmyran! Ja alltså det dära är ju så olika, en kompis till mig hade inte fått på 6år och hade två sen förut, när hon fick lillan 09 efter 6år då.. Så gick hela förlossningen på 4timmar knappt.. Men som sagt så är det väl så olika! Nu är ju detta mitt andra barn men det va ju bara 20månader sen jag födde sist så jag tror ju denna gång kommer gå fortare än sist, nä sist tog allt 10timmar så det va ju inte så länge heller.. När förlossningen väl startade! Hade ju det grymt jobbigt 17dagar innan bf, hade 4min mellan värkarna i en hel vecka och dom gav mig bara sovdos på sovdos, hjälptes ju inte ett skit. En ung barnmorska ville sätta igång mig men inte den äldre. Fick åka hem efter 5gånger till förlossningen.. Och då på natten när jag hade varit hemma en dag gick vattnet. 11dagar innan bf kom min lilla tjej äntligen ut. Så det blev ju långdraget fast fort när det kom igång! Oj vad långt detta blev :-P

• Ts Mamma

Usch i natt vaknade jag av kramp i vänster vad som gjorde så jävla ont att förlossningen verkade smärtfri...;)

Nu ska vi vara hos BM om 45 minuter *längtar*...:)

100 dagar kvar idag!!!! V.25+6 enligt BM, 25+5 enligt FL, ni kan ju gissa vem jag lyssnar på...;)

Ang snabb förlossning eller ej andra gången tror jag inte man kan vara säker på nått mitt första barn tog 4,5 timmar från första värken för 7 år sedan, går den här fortare kommer jag inte hinna till Förlossningen..

Har ett barn på jobbet som fick ett syskon nu i februari, det barnet hade tagit 6 timmar men syskonet tog 43 timmar, vet många där det varit så och tvärtom så det blir nog som det blir...;)

Ha en underbar dag alla, återkommer efter BM...

• Kiira

ja ska ringa till spec mödra nu på morgonen o boka tid vecka 15, först tillväxtultraljudet. ska bli intressant om hur stor de siar om denna bebbe ska bli. Är inte såp nojjig om de blir en stor bebis ut kommer den ju på något sätt. =)
     den 6 april ska vi till mvc för vanlig kontroll.
    nu fixa lite frukost till min ena morgonpigga dotter.. min andra snarkar ännu, =)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)