• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Bebbe011

Ofeigur! Nä jag tror ju inte på sånt själv som olika magar hjärtljud osv, MEN om man ska gå efter det så kan man ju tro det vi får väl se helt enkelt i juli :-P

• Momii

Blev en sväng till Ullared igår! Aldrig mer ska jag dit med min man. Det var inte speciellt besvärligt med mycket folk och tösen var på helt fantastiskt humör! Mannen dock var en surgubbe under hela vår vistelse och gjorde verkligen att jag tappa humöret. Efter babyavdelningen strunta jag i allt och ville bara där ifrån för han gjorde mig på så dåligt humör. Tramsig att förstöra min dag bara för att han själv tycker det är tråkigt. Tycker man ska kunna bita ihop de timmar man är där och vara lite vuxen iaf.

Blev refillpåsar till blöjhinken vi har nu och även till den vi får senare i babyboxen.

En supermysig grön filt till bebisen.

Bröstpump.

Till mig blev det :

Mjukisbyxor

Gravidbaddräkt

Underkläder

3 Linnen

Converse - Vita med högt skaft.

Tösen fick 3 Max böcker för att komplettera samlingen, 2 Pippi filmer och badleksaker.

Blev även lite annat krafs.

• Momii
    Ofeigur skrev 2011-04-06 12:21:01 följande:
    kul!=) men synd att han betedde dig så! dumhetertypiskt karlar=)
    Ja, han är ju en jättebebis när det kommer till allt som har med shopping att göra. Vi blir alltid ovänner! Nästa tripp dit får bli med mamma och syrran tror jag! Så får han snällt stanna hemma med barnen!
  • Puggan

I vår "familj" är det mannen som frågar mig om vi inte kan köra till Ullared, sen e det han som går där i en evighet (iofs helst bland verktygen) så jag blir trött och irriterad.
    Ska inte dit innan BF, har en chef och en syster som ska dit så tänkte skicka bud =)

Skulle till BM igår, men dom ringde och sa att hon var hemma med sjukt barn, lite surt tyckte jag, var ju inställd på att köra dit. Hon ringde idag och ville att jag skulle komma i eftermiddag så det går ju bra. Tyvärr kan inte mannen följa med, men jag klarar mig nog själv.

Har varit lite orolig då jag inte kännt den så tydligt denna veckan, bara lite småpuffar om dagen, men nu när jag satte mig här braka det loss totalt, full kaos.

Sovit som en kratta i natt, har haft en hund med förstoppning, verkar dock bra idag, fick i henne olja och filmjölk igår kväll..

• Momii

Min mans bror ville följa med oss till ullared när han fick höra att vi skulle åka dit! Dem är verkligen som dag och natt. Min man köpte EN sak inte på gekås. Ett skal till sin iphone och på MQ outlet köpte han ett par boxer. Annars gick han där totalt ointresserad av allt.

Han är likadan när vi åker till IKEA.

Toppen att kunna skicka bud! Igår gick det fint att vara gravid och vandra runt i butiken men det kan ju slå helt olika från dag till dag, då är det jäkligt skönt att slippa och be någon annan plocka upp det nödvändigaste!

• Kiira

hallå i stugorna.
    kommit från mvc nu o allt var nog ok.  mitt järnvärde var 102, så att äta mat gjord i järngrytan funkar inte så bra =) sf mått 26. tydligen i överkant men de har de varit me de andra oxå. blodtryck 125/60  bra bra =)  har gått upp 2 kilo så nu är ja tillbaka på den vikt ja vägde som ogravid (tappade 2 kilo i början).  frågade henne varför ja får sendrag i både ben fötter o rumpa.. fick till svar att äta mera salt =) så nu ska ja äta salta chips till kvällen kanske =)

mina barn växer så de knakar 3 åringen var 95 cm lång o vägde 16 kilo o 1 ½ åringen var 83 lång o vägde 13 kilo. mina sötkorvar..

nu börja förebereda middagen.. blir nog vitkålswook o risnudlar.. sjukt sugen på vitkål =) 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)