• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Kul för er som varit eller ska till Ullared. Där finns det säkert mycket. Själv ska vi till Ikea i helgen för att köpa lite babysaker, som skötbord osv. Sedan förnya lite möbler, för vi ska göra om vårt sovrum nu har jag fått för mig.

Har inte varit så aktiv här i tråden på ett par dagar, men följer den dagligen. Har också haft riktiga skitdagar med dåligt humör och det dåliga vädret späder ju på det hela... Å nu har vi även beslutat att omplacera våra käraste katter, så det var en som hämtade gubben igår då jag var på jobbet. Usch vad jag har gråtit. Men jag vet ju innerst inne att han får det bra på det nya stället också.. Hann dock inte ta farväl av honom eftersom han hämtades då jag var på jobbet, så det är väl mest det som känns surt.

Jag och min sambo har bägge allergi, men väldigt mild. Endast lite nästäppa som är mildare eller värre beroende på.. så därför tog vi detta beslut.. jag kände mest att jag inte vågade riskera att bebisen blir sjukt och risken var ju stor.. Dock får jag aldrig veta om det här var ett bra beslut eller inte i och med att jag inte heller vågade chansa.

Nä, jag får försöka tänka positivt fastän det är tomt utan honom... :(

• Arbetsmyran

BM idag... sf mått= 23 och hjärtljud= 148

Fick inte svar på proverna men hör jag inget är de ok... Då är det 5 veckor till nästa besök nu då.

Moomi: synd att han inte hade samma humör som dig!!...såg att de varnar för att ta med sig gubben på Gekås hemsida ..Tog med min iallafall o han var nästan värre än mig att handla som tur var

• Momii

ÅÅÅÅh sur jag blev, skrev ett inlägg/svar till tre av er och då råka jag klicka så jag kom in på någons pres och allt jag skrivit försvann. Får försöka återskapa.

Annaliz: Tråkigt att behöva lämna bort katten men jag tror ändå ni gjort rätt val även om det känns hemskt nu. Du får tröstshoppa extra mycket på Ikea så du har att sysselsätta dig i flera dagar fram över!

Arbetsmyran: ´Mannen är lika "rolig" när vi är på Ikea också.Obestämd

Kiira: Oj, vad avis jag blir på din lilla viktuppgång. Ligger nu på +7kgTyst. Är du vegeterian? Jag har haft huvudvärk nu i ett par dagar så jag testade att ta blutsaft igår och idag och nästan genast försvann min huvudvärk. Den är ju helt utan animaliska tillsattser (om du nu är veggis).

Ska till BM imorn och det ska bli spännande att se hur alla värden ser ut och höra bebisens hjärtljud! Mannen och tösen ska också följa med!

• Bebbe011
    Momii skrev 2011-04-07 11:29:24 följande:
    ÅÅÅÅh sur jag blev, skrev ett inlägg/svar till tre av er och då råka jag klicka så jag kom in på någons pres och allt jag skrivit försvann. Får försöka återskapa.

Annaliz: Tråkigt att behöva lämna bort katten men jag tror ändå ni gjort rätt val även om det känns hemskt nu. Du får tröstshoppa extra mycket på Ikea så du har att sysselsätta dig i flera dagar fram över!

Arbetsmyran: ´Mannen är lika "rolig" när vi är på Ikea också.Obestämd

Kiira: Oj, vad avis jag blir på din lilla viktuppgång. Ligger nu på +7kgTyst. Är du vegeterian? Jag har haft huvudvärk nu i ett par dagar så jag testade att ta blutsaft igår och idag och nästan genast försvann min huvudvärk. Den är ju helt utan animaliska tillsattser (om du nu är veggis).

Ska till BM imorn och det ska bli spännande att se hur alla värden ser ut och höra bebisens hjärtljud! Mannen och tösen ska också följa med!
    Hehe förstår om du blir less när det försvinner det man skriver!!
    Vilken vecka är du i nu? Blir det att mäta SFmått imorn och prover hos BM?
    Gjorde det i tisdags jag, och ja har också gått upp 7kilo, men det är ja rätt nöjd med ändå
    sist gick ja upp så fruktansvärt och i vecka 25 som nu så hade ja nog gått upp 14kilo då...
    Så hälften hitils! :D
  • Momii
    Bebbe011 skrev 2011-04-07 11:49:37 följande:
    Hehe förstår om du blir less när det försvinner det man skriver!!
    Vilken vecka är du i nu? Blir det att mäta SFmått imorn och prover hos BM?
    Gjorde det i tisdags jag, och ja har också gått upp 7kilo, men det är ja rätt nöjd med ändå
    sist gick ja upp så fruktansvärt och i vecka 25 som nu så hade ja nog gått upp 14kilo då...
    Så hälften hitils! :D
    Japp blir sf-mått och hela baletten! Enligt RUL är jag i v 23+1 och enligt min uträkning 24+1. Tror inte på RULs mätning för den kan inte stämma med min äl eller när vi hade sex sist, men men någonstans där i mellan tror jag.
    Dumt nog slängde mannen det häftet vi skrev tider och alla värden/mått i från första graviditeten och jag minns inte min viktupgång heller vecka för vecka. Slutade på 23kg uppgång totalt. Hoppas och önskar att det inte blir lika mycket den här gången.
  • Ts Mamma

Var till BM igår och kontrollerade proteinet igen - det var oförändrat, både mängden protein och trycket så det blir till att fortsätta en gång i veckan och kolla för att snabbt se en ev. stegring av värden...

Ställde mig på vågen igår och den visar -1 kg - det var exakt likadant då jag väntade dottern, gick ner först och sedan upp endast 6 kg så jag håller tummarna för det samma nu... Känner att röven har krymt och det tackar vi bara för och hoppas att det fortsätter i den här takten (så länge Pyret växer och mår bra.. )

Är så trött så trött mest hela tiden, fler som är det ?

Igår la min hjärna av förresten, skulel ta mopeden till jobbet, åkte och effter halva vägen, drygt 8km mitt ute i skogen dog den varpå jag ringer min sambo och skäller på honopm för att han inte servat den ordentligt och ber han komma och hämta mig...

...han kom, tittade på mopeden, försökte starta den och sen tittade han på mig och frågade om jag inte hade några planer på att slå på reserven när bensinen tagot slut...

IQ Fiskmås, och jag är inte ens blond... Men jisses vad blåst jag kände mig, men alla på jobbe4t fick sig ett gott skratt i alla fall...

Imorgon bär det av till Stockholm och min sambos syster där vi ska hämta BabyWatchen och spjälsängen till Pyret... Och så går jag in i v. 28 imorgon - känns riktigt gött!!!

• knopprosa

Hej på er =) Var hos BM i går och lyssnade på hjärtljuden, 143 slog dom =) Mätte magen och jag låg på det tjocka strecket på kurvan så bättre kan det ju inte bli =)
    Är det fler än mig som börjat bli otroligt trött på senaste tiden?

• Ofeigur
    knopprosa skrev 2011-04-07 19:28:39 följande:
    Hej på er =) Var hos BM i går och lyssnade på hjärtljuden, 143 slog dom =) Mätte magen och jag låg på det tjocka strecket på kurvan så bättre kan det ju inte bli =)
    Är det fler än mig som börjat bli otroligt trött på senaste tiden?
    Hej! va skönt att allt såg bra ut. Jag är också trött men äter apotekets vitamin kvinna och det verkar räcka.
  • knopprosa
    Ofeigur skrev 2011-04-07 20:43:02 följande:
    Hej! va skönt att allt såg bra ut. Jag är också trött men äter apotekets vitamin kvinna och det verkar räcka.
    Okej. för jag har nästan blivit så där trött som man är i början :( Men jag får väl börja käka järntabletter kanske.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)