**Den stora feta LCHF-tråden**

Måndag och jag vägde mig inte ens. Vet ni vad, efter att ha startat förra veckan med magsjuka borde jag ha vägt mindre än på länge, eller hur? Men, efter en dag på vatten fick jag inte i mig annat än knäckebröd och yoghurt ett par dagar efteråt. Och hips vips hade suget dragit igång så jag hade värsta kolhydratvändan i helgen. Det kulminerade lördagkväll med fyra rostmackor!
Ja, söndagmorgon mådde jag illa nästan två timmar innan jag kunde få i mig lite kokt ägg med smör. Igår höll jag mig fint till LCHF men oj vad suget fanns där. Vad fort det går att vända till dåliga vanor. Skrämmande fort. Tur att jag mår så dåligt av det att jag absolut inte vill dit igen. Bra påminnelse kanske.
Iallafall, följden blev att jag inte ville väga mig i morse så jag kör på den här veckan och tar vägning nästa måndag istället. Vad bra det är när man får bestämma reglerna själv!
SÅg ni TV4-nyheterna nu? Om att var fjärde svensk försöker minska sitt kolhydratintag och så (förstås!) en mager dietist med anusmun som kacklade om "kolhydratfobi". Sen kan man chatta med nämnda dietist. Eller kanske typ nu.
Här är länk till chatten med dietist om LCHF om någon vill läsa http://www.nyhetskanalen.se/1.2073266/2011/03/28/livet_for_kort_for_att_banta
Jag åt kyckling med curry och kokosmjölk till middag. Det var sådär (och antagligen inte så hög fettandel) men egna och andras ungar åt så det sprutade ur öronen! Till lunch åt jag befri kotlett (kallad noisette... ) med bea. Det var fanimig skitgott! I love syltor och hak!