• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Funderar på att göra en hambuargare med sesambrödet, men jag kommer sakna dressing eller ketchup.
    Vad kan man ha istället? Hmm....

Jag saknar inte heller bakverk o godis etc. har aldrig varit nån godisgris.
    Däremot så är jag "saltoman", gillar typ chips o sånt saltigt.

Saknar ingenting just nu förutom t.ex sås till hambuargaren nu då

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-13 08:38:10 följande:
    Jag har en personlig kris idag tror jag! Ska skriva handlalista till maken som ska handla sen... Fyller den med bra lchf-mat, men får lite panik och tänker att jag bara går upp i vikt nu, och att det inte kommer funka....

Hälsomässigt för min mage så finns det inget som slår att ta bort kolhydraterna! Och jag vill ju ine heller börja lägga till massa kolhydrater. Men jag tänker mer åt att jag måste dra in på kalorierna också. Och ja, ni som läser min blogg vet att kalorier är ett lagom förlegat begrepp, men nån form av funktion fyller det ju trots allt... På GI-viktkoll vet jag att jag ska ligga på ca 1600 kcal per dag, på en rätt så lik fördelning. Och i höstas på lchf fick jag begränsa mig till 1800 kcal och 10 gram för att det skulle gå ner på vågen... Blä... Min kropp är så jävla krånglig! Skulle önska att jag också kunde gå ner i vikt bara jag skötte mig, men så enkelt är det verkligen inte

Stöttning tack! 
    Hej! Låter tråkigt att öka i vikt när man vill gå ner.. hur mkt har du ökat o under hur lång tid? Har du kollat midjemått o sånt också?
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-13 08:51:07 följande:
    Ja, i höstas gick jag ner. sakta men säkert, ca 0.5 ner i veckan. nu går jag upp i ungefär samma takt. gick ju ner första veckan, men det vet jag ju är vatten.

I höstas fick jag som sagt hålla mig under 10 gram och 1800 kcal per dag för att det skulle funka... Det ser jag inte direkt fram emot igen! Har ätit en lite mer liberal variant nu, mer GI-likt, med lite mer kolhydrater och lite mindre fett. Men jag har gått ner jättebra med GI också förut, så så här ska det inte bli!!! Kroppen är i full protest...

Ja, mätningarna går också snarare åt fel håll!

Med tanke på problemen jag fick sist jag körde rejält strikt (gallkänningar med yrsel, trötthet och illamående), så är jag inte sugen på att ligga så strikt igen, iaf inte så här tätt inpå.... 
    Tråkigt att det blir så. Särskilt när du äter bra mat. Tränar du? Men man ska ju kunna gå ner trots det.. Om det inte är så att du tränar rätt mkt styrka då? Fun derar själv på att mäta mig på en tanitavåg som de ha rpå mitt gym där man kan se fettprocenten man har i kroppen.
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-13 09:14:07 följande:
    Nej jag tränar inte. Tränade inte heller förut när jag har gått ner, så det är ingen skillnad.
    Min våg väger fett% också, men den visar ju inte korrekta siffror eftersom den bara mäter halva kroppen. Däremot kan man ju följa huruvida det går upp eller ner. Händer tyvärr inget där heller...

Ska tilläggas att jag har gått ner nästan 20 kg sen maj förra året, så min kropp bromsar ju säkert lite extra!! De flesta kilona har försvunnit med en kaloribegränsad diet (som till stor del även begränsar kolhydraterna), och det är därför jag känner att jag kanske måste tillbaka dit för att det ska fortsätta gå ner....  
    Wow, då har du gått ner en hel del sen förra året då Kan vara lite knepigt när man inte vet hur kroppen vill ha det för att fortsätta gå ner.

Jag har ätit LCHF i 3 veckor nu och bara gått ner 1.7 kg. Tröstar mig med att det går ju iaf åt rätt håll även om det inte går så snabbt.
  • Nikhita

Nån som vet ungefär hur mkt kolhydrater till blir med 1 msk grädde?
    Letar på nätet, men hittar inte..

• Nikhita

Grattis till er som gått ner i vikt. Bra jobbat.

Jag skulle vilja börja räkna på hur mkt kolhydrater jag får i mig eftersom det går så segt neråt,
    men var inne på minmat.se och där fanns inte ens grädde eller kvarg med i listan?

• Nikhita
    yena89 skrev 2011-03-13 11:57:21 följande:
    Man kan lägga till egna saker också :) jag har tex lagt till just grädde och typ bernaise-såser :)
    Jahaaa! Ska genast fixa
  • Nikhita
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 12:51:17 följande:
    Trist:( Jag fick åka 6 mil för den haha, fast skulle ju dit oavsett men passade somsagt p åatt handla hem 4 stycken.

Fläsksvålar hittade jag på willys:)
    Var dom goda?
  • Nikhita

Låter inte gott med kokos i knäcke, men ha rju inte provat heller så :)
    Är ruskigt trött på sesambrödet nu.

• Nikhita

Fick nå ryck o testade LCHF plättar efter att jag läst att nån tyckte det smakade som riktiga plättar. Jag är nöjd med resultatet! Bara ägg, grädde o fiberhusk.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**