• Trolla75

**Den stora feta LCHF-tråden**

Live in the moment now skrev 2012-01-06 21:19:44 följande:
    Finns det ngn här som använder sukrin och isf vet om det är ok för barn att äta?
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/sukrin-500-g

Sukrin, 500 g

Används istället för socker: i kaffe, te, bakverk, sylt, strösocker osv.

Sukrin är ett 100% naturlig och ekologisk produkt, baserat på sockeralkoholet Erythritol. Erythritol finns naturligt i bl.a. päron, meloner och svamp, och har således ätits av oss människor sedan länge.

•Noll kalorier
    •Smakar och ser ut som socker
    •Bra för diabetiker, eller för dem som vill ha kontroll på sitt blodsocker, ger ingen blodsockerstigning (noll GI)
    •100% naturlig - finns i b.la. frukt
    •Skadar inte tänderna
    •Verkar som antioxidant i kroppen
    •info: www.sukrin.no

Näringsinnehåll per 100 g
    Energi 0 kcal
    Protein 0 g
    Kolhydrater totalt 100 g
    - varav socker 0 g
    - varav sockeralkoholer 100 g
    Fett 0

För min del så tror jag att det är bättre med Sukrin/Stevia än vanligt vitt socker!
    Mina barn äter inte LCHF, men smakar gärna på det jag bakar mm.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

Jag brukar minska ner Sukrinet till ungefär hälften av sockermängden och sedan tillsätta några droppar Stevia, det tycker jag ger bäst resultat.

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Live in the moment now skrev 2012-01-06 21:54:20 följande:
    Jag använder sukrin ibland när det ska bakas och min 2,5 åring brukar få av det då vi inte har annat hemma eftersom både jag o sambon äter lchf.. Har inte ens funderat på att det inte skulle vara ok förrens jag fick frågan idag när vi hade lite folk på besök o dom tvekade att ge sin dotter för att det var sötningsmedel i, försökte googla m hittade inget klockrent svar :) men gissar oavsett att det är så sällan att det skulle kunna kvitta!
    Tack för infon :)
    OK det finns kemisk sötningsmedel och det finns Sukrin. Vanligt sötningsmedel som finns att köpa i vanliga livsmedelsaffärer är bannlyst hos oss och har alltid varit, kommer alltid att vara.
    Det är inga snälla grejer där i, aspartam mm.
    Kan hända att dina gäster trodde att det var något sådant? Jag har också vart väldigt nojig med allt som innehållit sötningsmedel... Tills jag upptäckte Sukrin.
  • Trolla75
    Ting skrev 2012-01-06 22:20:25 följande:
    Kanske en dum fråga, menjag undrar om någon vet om LCHF-kost kan påverka fertiliteten hos kvinnor negativt?
    Jag har kört LCHF i ganska precis ett år, gått ner nästan på pricken 20 kg.
    OCH helt oplanerat blev jag gravid! Skrattande

Tror inte kosten har någon större påverkan, men är man överviktig kan man ha svårare för att bli gravid...

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Trolla75

@ Tillde - Det är inte för inte som LCHF kallas för njutningsmetoden Flört

Med LCHF behöver man aldrig gå och känna sig hungrig. Snarare tvärt om, fast en skön mättnadskänsla som är långvarig.
    Vad jag har lärt mig är att inte äta förrän du är riktigt hungrig, (något som jag själv inte känt på många många år, innan jag började med LCHF, man gick o smååt mest hela tiden).

• Trolla75
    Martina 76 skrev 2012-01-08 19:19:09 följande:
    Pannacotta blir kanon! Måste nog ha lite extra sukrin så att hon blir nöjd. Icke-LCHFare tenderar tycka att efterrätterna inte är tillräckligt söta.

Tack för tipset!  
    Akta bara så det inte blir för mycket Sukrin, det ger en kall metallsmak i munnen.
  • Trolla75
    Loreena skrev 2012-01-08 20:12:27 följande:
    Nu har jag fått hem mitt kallpressade kokosfett. Jag dricker det i te och jag tycker att det luktar ljuvligt! Kokoslukten är ju fantastisk! Jag ska prova att göra ischoklad på det med riktigt mörk choklad också. :)
    Älskar också lukten...
    Bountychoklad är också supergott ;)

Sommartid smörjer jag mig med kokosoljan och så brun jag blev i somras, det va helt klart kokosoljans förtjänst!
    Drömmer
  • Trolla75
    Teskedsmamman skrev 2012-01-09 00:36:33 följande:
    Jag gillar det också stevia, sukrin blir så kallt... jag förstod först inte vad folk menade men när jag testat förstod jag, jag tar hellre canderel än sukrin...
    Sukrin blir kallt om man har i för mycket, det går inte att jämföra rätt över så som tillverkarna hävdar, står det i ett recept 1 dl strösocker så tar jag ca 0,25 dl sukrin och 2-3 droppar stevia.

Kör du LCHF ska du absolut akta dig för Cannderel, det ska du göra i vilket fall som helst! Aspartam = NERVGIFT! All kemisk sötning går fett bort.
  • Trolla75
    Päron1986 skrev 2012-01-12 13:07:12 följande:
    Börja lchf:a som gravid i v8, vad tror ni?
    Jag vill ju int svullna så mkt som man gör av kolhydrater... :/
    Jag kör ju Flört lite halvhjärtat och har faktisk inte gått upp ett gram sedan inskrivningen...
    och nu har jag precis gått in i v.14 (13+2).
  • Trolla75
    FasterK skrev 2012-01-12 18:40:11 följande:
    Knapriga jag kanske skulle sagt. De är som snacks med noll kolhydrater. Jag gillar dem, men de är inte allas kopp te.

Vart hittar du dom??? Skrattande
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**